{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvalpe på ung tæve
  • #1   28. jun 2009 jo

• #2   28. jun 2009 jo,,,også selvom det var første gang .

• #3   28. jun 2009 Syntes nok... tror heller ikke der er sprunget over en løbetid...

• #4   28. jun 2009 Det er jo, sygt. Bare min mening

• #5   28. jun 2009 Helle r: din og en del andres mening...

• #6   28. jun 2009 Et ord der siger det hele: Penge

• #7   28. jun 2009 Helle r: lige præcis... Men hvis man kan få 10.000 pr hvalp, så hvorfor ikke slide tæven op???

• #8   28. jun 2009 Nej for FAN*** da. Stakkels vuffi.

• #9   28. jun 2009 Jep...

• #10   28. jun 2009 Det er sgutter ikke kærlighed til tæven, der er meget af der

• #11   28. jun 2009 Helle r: kærlighed til pengene som tæven kan indbringe er vel oss en slags kærlighed... eller noget...

• #12   28. jun 2009 Det kan du have ret i. Men synes selv de skulle ligge krop til, sikker på der er en ledig flise i Istedgade

• #13   28. jun 2009 Hvorfor er det så synd...... kommer det ikke lidt an på , hvilken race det er...

Er 2 år ikke ganske normalt for en hund at få hvalpe.....og for nogen hunde 1 1/2 år.

Samtidig er der nogen der siger at 4 år er lige ved at være for gammel for en hund , der er førstegangsfødende.....

Hvis nu det ikke lige lykkes , når hunden er 3 år.....så skal man ikke få hvalpe ... eller ..??.......:O)

• #14   28. jun 2009 Hvis det var første kuld, så ok - det er helt fint for de fleste racer. Men 2. kuld... det lyder lidt vildt.

Men tænkt eksempel: Lille race, 1. kuld v. 1½ år, får kun 1-2 hvalpe, tæven klarer det super og det har ikke taget på hende. Så parres hun igen, når hun er lidt over 2 år (2 år er jo mange ting... hun kunne jo være 2 år og 8 mdr. - det er stadig 2 år) - her ville det være ok i mine øjne, men man skal bestemt oveveje situationen og tænke over, hvad man laver!

- så jeg synes ikke man kan fordømme vedkommende helt ud i det ekstreme, før man kender sammenhængen.

• #15   28. jun 2009 Smukt Maj-Britt...
    Synes tit folk er hurtige til at dømme andre herinde..
    Også når det gælder omplacering af hunde eller evt. aflivning

• #16   28. jun 2009 Tina og Alex N: Tak tak :o)

Ja, det går tit lidt stærkt. Mange gange er det berettiget, men uden hele historien, synes jeg ikke man skal ryge helt op i det røde felt.

• #17   28. jun 2009 Tanja -osse for første gang? Hvorfor det?

Ellers stemmer jeg i med Mai-Britt.

• #18   28. jun 2009 2 år, er det ikke meget normalt for nogle racer??,....
    Jeg har da læst at de små racer er udviklet til det der, og de har været i løbetid de 3 gange, som påkrævet??
    men tror igen der individuelt , fra hund til hund,,, for jeg mener også det har en psykologisk faktor, er ikke sikker på min egen hund egentlig er moden til det når den er to år. men man skal heller ikke tænke nu før nu bedre!!! så hellere vente, for det kan ende op med at hunden slet ikke kan håndtere at blive mor allerede, og i værste fald skal hvalpene flaskes op eller dø....
    Der kan også indebærer fødselsproblemer i for tidlig alder, ved så ikk helt om det er aktuelt i 2 års alderen. men vil sige hvis man får hvalpe på en 2 års tæve skal det heller ikke være en dag tidligere!
    Men vil også sige at dette er et ømtåleligt emne, for det slet ikke sikkert denne person tænker i penge, men bare var manglede genrel information. Det ærgeligt alt den hundehandel har floreret så vi næsten ikke kan stole på nogen har reelle intentioner???.... en skam

• #19   28. jun 2009 men vil lige sige til dette indput, at 2 år og mor for anden gang, er slet ikke noget jeg billiger,.
    syntes da det synd for hunden, give it a break.
    og hvis det er anden gang, og det går tre måneder mellem hver løbetid, så har den godt nok været mor i en ung alder!!!! stakkels hunni

• #20   28. jun 2009 Mette -hunden kan jo faktisk være tæt ved 3 år (så er den stadig 2 jo). Og dermed have haft sit første kuld tæt ved 2 år, eller måske endda som 2-årig;o)

Ang det med at tænke i penge. Jeg synes tit at det er det første folk skriver -at tæveejer bare tænker på pengene osv.
    Jeg tror du har helt ret, at det langt fra altid er tilfældet. Langt de fleste af os på denne side er jo altså glade for vores hunde, og det tror jeg da bestemt osse gælder for de der vælger at lave mindre gennemtænkte hvalpe. Jeg tror absolut det i ligeså høj grad handler om manglende viden eller manglende forståelse for hvad det indebærer for tæven at få hvalpe og hvor hårdt det faktisk kan tære på hende.

• #21   28. jun 2009 Tina og Maj-Britt, jeg er som altid helt enig, grunden til at jeg var hurtig, er pga. jeg har set en annonce "ved ikke om det er den som omtales" hvor tæven fik første kuld lige da den var fyldt 1år og blev så drægtig v. først kommende løb, så da var den bestemt for ung.

Men jeg er godt klare over at man tit bare læser en tråd også danner sig en mening uden at vide noget om omstændighederne omkring tæven og det er self. synd for dem der prøver at gøre det rigtigste for deres tæve uanset aldre..

Kommentér på:
Hvalpe på ung tæve

Annonce