1.029 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Hedeslag Hedeslag

Idag da jeg var på vej hjem fra en shoppingtur, ser jeg en bil der holder i vejkanten. Ejerne af bilen står udenfor den og kigger på en engelsk buller der ligger og halser forfærdeligt meget!
Jeg vender selvf. om og tilbyder at kører efter noget vand til den og de takker ja. da jeg kommer tilbage med vand halser hunden endnu mere og den ligger i vejkanten i solen!!! Seriøst, hvordan kan de ikke vide at solskin nok er det sidste deres hund har brug for??? Og de ville bare kører til den nærmeste tank og finde noget vand. Hvad med det nærmeste hus i stedet for??

Ej undskyld, men nogle mennesker burde altså ikke have hund. Den havde ligget omme bagi på bagsædet i flere timer uden vand! Havde bare lyst til at tage denne dejlige buller med hjem altså.

Men her til mit spørgsmål: I tilfælde af hedeslag, hvad er så det bedste man kan gøre?

jeg tænkte bare skygge og vand men er jo hverken dyrlæge eller noget, så ville hører om der er andet man kan gøre?

Afspil videoAfspil video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af brændeovn 3.000 kr.
  • VVS - gulvvarmestyring mm (Uponor C-56) 3.000 kr.
  • Opvasker pumper ikke vandet ud 1.000 kr.
  • Skift til vinterdæk 517 kr.
  • Vaskemaskine, køleskab mm. 1.500 kr.
  • Hjulskifte 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hedeslag
  • #1   30. jun 2009 Her står lidt. smiley

(link fjernet)

• #2   30. jun 2009 Skygge, vand og ring til dyrlægen.

• #3   30. jun 2009 Okay så ved jeg det hvis jeg nogensinde møder en anden hund... han var virkelig dehydreret. Det var så synd for ham. Men de tog det ikke særligt seriøst og kunne jo ikke gøre andet end jeg gjorde..

Håber meget bulleren har fået det godt igen.

• #4   30. jun 2009 jeg har altid lidt sprit bag i bilen, det kan man duppe i lyske og ørespidser da det køler og ellers et vådt håndklæde og afsted til dylle

• #5   30. jun 2009 super mange tak for svar i hvert falde:-)

• #6   30. jun 2009 Øv, sikke en trist oplevelse! Godt at du var der til at hjælpe!
    Har selv to bulldogger, en engelsk og en fransk og man må altså tage nogle forbehold når de skal med på en længere køretur - når vores skal med, så er det f.eks. noget med at starte bilen op førend vi kører så airconditionen kan nå, at køle bilen ned til en passende temperatur.
    Derudover har vi købt nogle små ventilatorer som kan spændes fast på deres bur samt et køleunderlag - og så ellers masser af vand...

• #7   30. jun 2009 Ja forstår heller ikke at de ikke for længst var kørt ind til et hus.. Jeg kørte jo bare til det nærmeste hus og spurgte om jeg måtte få noget vand til en hund der var dårlig.
    To sekunder efter jeg var kommet tilbage stod ejeren af huset(ham som gav mig vand) og ville hjælpe. Fatter simpelthen ikke at man kan være så uansvarlig os fordi den var virkelig virkelig dårlig. den ville ikke rejse sig eller noget... Men da den endelig fik slugt noget vand fik den det bedre og så kørte jeg videre, der var ikke rigtigt mere at gøre.

Line J: det er ansvarlighed!:-)

Men tror slet ikke selv jeg ville tage hunden med i denne varme medmindre andet var umuligt altså.

Åhr har det ad helvedes til, sku bare ha ringet til en dyrlæge med det samme, men det tænkte jeg slet ikke på...

• #8   30. jun 2009 Du kunne ikke have gjort mere end du allerede gjorde, bulleren får det sikker fint igen, man må bare håbe, at ejerne har taget ved lære af oplevelsen, så det ikke sker igen!

• #9   30. jun 2009 Jeg ku jo ha ringet til dyrlægen.. har ham på speedcall i sådanne tilfælde. men ja, vi må håbe han har det godt. Har aldrig set en hund med hedeslag før, men sys det var meget voldsomt.

Sku ha fået deres nummer så jeg ku skrive og hører hvordan det går med ham... Det ved jeg til en anden gang:-) Så har jeg det helt store kit med!

• #10   30. jun 2009 Oftest vil en dyrlæge jo gøre som I gjorde, køle hunden ned med en masse vand. Altså vores drenge kan også godt hive efter vejret i varmen og hvis de er helt opkørte, kan det nogle gange lyde lidt voldsomt, så måske har det bare lydt værre end det egentlig var (ikke at det ikke var slemt, men måske "larmer" en bulldog bare mere end andre racer).

• #11   3. jul 2009 Ja det kan godt være, men han lå jo ned og ville ikke rejse sig så tror det har været en ordentlig gang hedeslag.. men krydser fingre for at buller hr det godt:-)

Kommentér på:
Hedeslag

Annonce