{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
532 visninger | Oprettet:

Amr. Bulldog - Mystisk kløe.. {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg kunne godt bruge nogle gode ideer til hvad min hund kan fejle.
Samson er næsten 9 måneder og i den senest tid har han kløet sig meget og har haft opsvulmede øjne, røde ører og røde områder på kroppen. Vi har været hos dyrelægen mange gange og blevet behandlet for ræveskab mange gange og han får piller hver dag. Lige så snart vi prøver at holde en pause med pillerne, så begynder han at klø igen. Vi er også lige begyndt at fodre med allergifoder fra dyrelægen..

Er der nogle som har oplevet lignende og har noget der virker. ???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Amr. Bulldog - Mystisk kløe..
  • #1   23. feb 2006 Hvis det f.eks er protein allergi - er det vel ikke det smarteste bare at starte på BARF, har hørt af mange Bull racer kan have protein allergi....

  • #2   23. feb 2006 hey, det var ikke meningen,
    ville også have med - Så ville lige vende den med dyrelægen, og evt. prøve at finde ud af hvilken form for allergi, inden jeg ville begynde med anden fodermetode, el anden form for foder


  • #3   23. feb 2006 det fo0dre han får!!

  • #4   23. feb 2006 Hej
    Kunne godt lyde som allergi. Vi har haft en schæfer med allergi, og fik den gang at vide på landbohøjskolen at det er meget vigtigt at undgå alt oksekød alle farvestoffer og alle soya prudukter, da det er det aller værste. Der ud over har der været rigtig gode resultater med at give omega 3 og 6 fedtsyre, da allergi hunde mangler dette og der sjældent er nok i fodret, omega 3 og 6 kan købes på apoteket. Landbohøjskolen havde set at hunde der var i medicinsk behandling for allergi kunne blive medicin frie ved at få omega 3 og 6. Der ud over får disse hunde pga. kløgen ofte små sår som giver hudbetændelse med det resultat at hunden klør mere og mere altså en ond cirkel, dette kan behandles med schampo fra dyrlægen, jeg kan ikke huske hvad den schampo hedder men mon ikke din dyrlæge kan hjælpe dig med dette. Det her er hvad jeg lærte fra landbohøjskolen om allergi, min hund fik det bedre men blev aldrig symtom fri, så da han var 14 mdr. fik han fred, han var virkelig slemt angrebet, håber din hund kan få glæde af nogle af disse råd, held og lykke med det. Hilsen Elise


  • #5   23. feb 2006 Hejsa

    Tia har et problem med hårsækkemider. Det ligner lidt det du beskriver. Problem er værst ca. 14 dage efter endt behandling. Efter 3 uger genbehandles hun, og så starter problemet igen efter ca. 14 dage. Hun har ingen hævning ved hendes øjne, men har små hårløse pletter på kroppen. Hun er rød i områder som under ørene, forben, bagben og andre steder med sårbart og tynd skind/hud. Næste gang hun skal til dyrlæge er mandag, så er det 4 gang i træk med 3 uger mellemrum. Hvis hun ikke er bedre, hvilket hun ikke er, så skal vi prøve en ny behandling, samt have taget en række prøver. Du kan lige søge venskab, hvis du tror de fejler det samme.

    Håber du kan udlukke hårsækkemider efter mit lille indlæg.

    Held og Lykke

    Knuz fra Tia og Kathrine


Kommentér på:
Amr. Bulldog - Mystisk kløe..

Annonce