Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Diverse opgaver 4.060 kr.
  • Anthony Bok spisebord 1.275 kr.
  • rengøring 1.000 kr.
  • Montering af skab 1.560 kr.
  • Handyman: lampe og gardin opsætning 800 kr.
  • Fejlsøgning ovn - relæ slår fra 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hund på opdragelsesskole
  • #1   30. jun 2009 Jeg ville godt nok aldrig sende min hund på den slags "skole"...

hvor må man gå glip af meget, når man ikke selv kan være med til at træne, og skabe den tillid, samt olpeve de gevaldige sejre når en kommando er indlært?

Det er vist ikke noget for mig..

• #2   30. jun 2009 Hvad er pointen i at en anden træner din hund? Jeg mener, kommer problemerne ikke bare tilbage når hunden kommer hjem igen. Jeg spørger bare, for har aldrig hørt om det før:-)
    Må man spørge hvorfor hunden skal på denne skole?

• #3   30. jun 2009 Hver gang din hund læer noget nyt, og du så komme et nyt sted, så er der mange ting, der skal trænes op på igen, og man kan ikke træne en hund op på 6 uger.

• #4   30. jun 2009 Jo tak vi har prøvet at træne. MEN mange at de mest simple ting, så som indkald osv gider den ikke rigtig. Nu er han 3 1/2 og ingen ting hjælper rigtigt.

Vi skal bruge hunden til jagt, og selvfølgelig som familie hund

Hende som skal træne den har vundet verdensmesterskaber, Nu er stedet jo ikke noget hundecirkus. SÅ de har min fulde tillid.

• #5   30. jun 2009 Ja hvorfor træner vi ham ik bare selv. ?

Jeg går oz til frisør, selvom jeg godt kunne klippe mig selv.

Mange jægere køber også en "færdig" hund. Hvis ingen af jer er jægere, men kun bruger jeres hund som familehund, kan det godt være svært at se mit problem :o) Så kan jeg godt forstå I syntes jeg/vi er tosset.

• #6   30. jun 2009 Jeg må indrømme at jeg heller ikke helt forstår det...

Jeg er klar over at nogen køber "færdige" hunde -men en stor del af det at have hund, er for mig osse træningen af den.
    At overlade det til andre, kunne jeg slet ikke forestille mig -at få hjælp af andre er self en anden sag.

Men vi har jo alle hund på forskellig vis og af forskellige grunde -jeres er så åbenbart en anden end min.

Dog synes jeg 6 uger er meget kort tid, hvis det i forventer at få hjem er en "færdig" jagthund. Mn det ved jeg self heller ikke om er jeres forventning.

• #7   30. jun 2009 Og nej det handler ikke om at mine hunde bare er familiehunde, og at jeg ikke kan se længere end det.

Osse som jæger eller for den sags skyld konkurrence-hundefører ville jeg have svært ved at forstå at man ikke selv ønsker at træne sin hund til det formål den skal bruges til.

• #8   30. jun 2009 Jeg er ked af og sige dette, men lige dette sted har der for ca en mdr. siden været et indlæg om hvor ejeren af en hund der var sendt derhen, advarede om stedet.
    Jeg har desværre ikke kunne finde indlæget.

• #9   30. jun 2009 Jeg elsker at træne med mine hunde, kunne slet ikke forestille mig andre træne dem, og slet ikke uden selv at være der.
    Måske det er løsningen for jer, men er det kun indkald der halter bagefter?

• #10   30. jun 2009 brug hjernen - kunne det være den her du ledte efter: http://www.hundegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?Msg_ID=301606

• #11   1. jul 2009 (link fjernet)

Bom bom bom.. Så kan man købe deres hunde helt gratis.. Stææærk !!

• #12   1. jul 2009 Hvis I ikke kan få trænet en basal ting som indkald burde I så ikke finde en bedre træner?
    Forstår ikke helt ideen med at sende hunden væk, ville slet ikke gå glip af det sus man får når træningen lykkes og man kan se at samarbejdet med hunden går den rigtige vej...
    Hunden knytter jo bånd gennem træning og hvorfor give afkald på det bånd det skaber ved selv at træne hunden...?

• #14   1. jul 2009 Da Kia var lille tilbragte hun 9 dage hos min hundetræner pga. private forhold der gjorde at jeg ikke kunne have hende hjemme ...
    Hun lærte så mange ting på de dage. Hun sugede bare til sig og var en hel anden hund at få hjem.
    Derefter var det mig der måtte gå i træning i nogle uger hos min træner for hvad hjælper det at hunden kan det hvis ikke ejeren forstår at bruge det hunden har lært ordentligt?

Det mest optimale må da være at lære sammen med hunden?

Håber ikke det sted du sender den hen er det sted der har været indlæg herinde om har ødelagt ikke så få hunde psykisk ...

• #15   1. jul 2009 Anton S

<b>Hver gang din hund læer noget nyt, og du så komme et nyt sted, så er der mange ting, der skal trænes op på igen</b>

Hvad mener du med det her ???

• #16   1. jul 2009 Har heller ikke prøvet det. Generelt så overlader jeg ikke træningen af Lia til andre. Min træner har fået lov til at låne hende nogle gange for at demonstrere noget, men det er kun mens jeg er til stede, så jeg kan sige fra, hvis hun bliver håndteret på en måde jeg ikke bryder mig om.

Jeg har selv haft en vanskelig hund, men gik mere ud fra devisen, at det var mig, der skulle lære at håndtere hende end at hun skulle håndteres af andre. smiley

• #17   1. jul 2009 Det er faktisk ikke helt så ualmindeligt inden for min race, at en hund bliver uddannet væk fra hjemmet. Jeg har også hørt om korterevarende uddannelsesophold i udlandet, dog ikke helt ned til 6 uger.
    På 6 uger mener jeg kun man kan nå at få noget ud af det, hvis hundens grundlydighed er i orden, og der skal finpudses. Og her forholder det sig omvendt.

Det kan godt lade sig gøre at lade sin hund uddanne af fremmede - men det kræver jo, at man selv som hundefører ved, hvad øvelserne går ud på og selv kan administrere det, når hunden kommer hjem.

Og jeg må indrømme, at når det ikke er lykkes at få succes med noget så basalt som indkaldet, så tvivler jeg på, at 6 ugers skole for hunden er løsningen.
    Måske kursus for føreren i stedet?

• #18   1. jul 2009 Den tråd Iben linker til er netop omtalte opdragelsesanstalt..

• #19   1. jul 2009 KOPI FRA TIDLIGERE TRÅD-

Jeg vil hermed give jer en indsigt i hvad vores 11 mdr. gl. Arthur har været udsat for på det sted som der omtales.

Håber du har tid og lyst til at læse om det da det er et længere indlæg.

Der skal først siges at vi støtter og bakker Sandra A 100 % op i det hun fortæller her, vi kender hende privat og ved hvad hun vil og kan stå ind for i forbindelse med hendes ønske om at blive hundetræner.

Den behandling vores hund har været udsat for, har vi erfaret gennem Sandra A, men pga. hendes dengang arbejdsmæssige forhold til den ansvarlige, havde hun fået besked på at hold kæft til os om hvad der virkelig forgik omkring vores hund.
    Da hun ellers ville få store problemer!!
    Derfor har vi første fået besked nu, hvor hun er holdt der.

Vi har haft Arthur det sted som Sandra A omtaler, med baggrund i at det blev anbefalet os. Det var før vi og Sandra A blev opmærksomme på deres træningsmetoder.

Vi fik i går Arthur retur, efter 4 ugers afsavn af vores lille dejlige dreng, vi fik set hvad han havde lært og vi var selvfølgelig pavestolte af hans kunnen, for det havde vi jo aldrig drømt om at han kunne blive så skarp, men men men heller ikke at han ville komme "knækket" hjem.
    Det at han var knækket kunne vi først se, da vi var vel hjemme på Fyn igen.

Efter hjemkomsten ville min mand gå en tur med Arthur, da det havde været en lang køretur, Arthur gik "bag" min mand hele vejen, han kiggede skræmt/bange op på ham, han slikkede og smaskede og gabte under det meste af gåturen. Hvilekt absolut ikke er Arthurs natur at gøre så meget og i den grad.
    Da de kom retur, fortalte min mand at han ikke var sikker på at vi havde fået den rigtige hund med hjem, for det var IKKE den Arthur vi havde afleveret for 4 uger siden.
    Aldrig har Arthur været så underdanig og usikker og bange, hurtige bevægelser sender nu nervøse trækninger gennem Arthur, han tør næsten ikke gå til sin madskål når der er sagt værsgo.. Det er hjertens skærende at se, vi er grædefærdig her i huset og ville ønske at vi kunne skrue tiden de 4 uger tilbage.
    Resten af dagen i går og dagen i dag er vi blev mere og mere sikre på at der var noget ragruskende galt, Arthur undviger os, han undgår mest mulig kontakt med os, han søger kun hen til vores piger.
    Vi har nu fået vished om at vi havde ret i at der er sket noget med Arthur i de 4 uger han har været på stedet.

De 3 første uger har han siddet i en boks i stalden mere eller mindre 24/7, han havde kun været på meget korte gåture, han var IKKE blevet trænet som aftalt og lovet 3- 4 gange dagligt, men kun 1 gang af ca. 10 minutter pr. dag.
    Den sidste uge er han så blevet haglet igennem al den træning, som skulle havde taget 4 uger.
    Vi bliver gjort bekendt med at Arthur har været udsat for en meget hårdhændet behandling under sin træning, han er groft sagt blevet slæbt/kørt på albuer og røv ned gennem stalden, da han ikke ville ind efter endt gåtur.
    Da Sandra A efterfølgende vil lægge line på ham for at gå tur med ham, bider han hende i hånden for at skade.
    Det ligger slet ikke i Arthurs natur at bide, han er godheden og rarheden selv, Sandra har kendt Arthur siden han var 9 uger gammel, derfor bliver hun først gal og selvfølgelig ked af det, Sandra går videre med det til den ansvarlige for Arthur, da det undre hende meget at han bed hende. Meldingen fra ansvarlige var at det kunne han/hun da ikke forstå, for der var ikke sket noget under træningen..
    Under en anden træningssession på grønt område har de stået 2 mand og givet han endnu en albue og røvtur pga. ulydighed og manglende underdannighed.

Jeg fik at vide inden vi kørte afsted med Arthur, under en telefonsamtale med stedets ansvarlige, at de under ingen omstændigheder gør brug af klaps eller andre former for fysisk afstraffelse af hunde eller dyr i det hele taget, da al indlæring skal ske med kærlighed og tillid og selvfølgelig fasthed i stemmen.

Arthur blev samtidig med indkørt til BARF i de 4 uger og vi regnede selvsagt med at de havde fuld indblik i kostens sammensætning..
    Det viser sig at det har de på ingen måde på det sted. Arthur har gennem 4 uger fået alt for lidt vitaminer og mineraler.

Vi fik Arthurs kostsammensætningplan med hjem som vi SKULLE følge slavisk, se det er jo ikke svært hvis man gider at sætte sig lidt ind i kosten.
    Dog blev jeg noget forundret over at de ikke selv har gjort det samme..
    Arthur skulle i følge deres råd og vejledning have 1x3 kapsler med dette kosttilskud dagligt i hans kost - MEN MEN jeg har via producentens og dyrlægernes vejledning læst mig frem til at der skal gives 2 kapsler pr. påbegyndt 5 kg legemesvægt.
    D.v.s at Arhtur KUN har fået 1/4 del af det anbefalede kosttilskud i de 4 uger og ca. 500 gram råt kød eller indmad dagligt med 1 spk. olie, ang. olien fik jeg at vide at alle former for olie kunne bruges, jeg læser mig frem til at hunde/katte IKKE kan omsætte den olie vi bruger i et alm. dansk køkken i dag, at det SKAL være enten lakse/fiskeolie eller levertran. Derfor være meget på vagt med hvem der vejleder jer i at fodre med BARF, gør som os sæt jer helt og aldels ind i hvad det vil sige at fodre med BARF.

Vi tog på baggrund af alt denne viden til vores dyrlæge for at få Arthurs tjekket igennem, da vi selvfølgelig har været og er dybt bekymret for hans kropsmæssige tilstand.
    Arthur har på de 4 uger tabt 10,5 kg af sin kropsvægt, dette kunne i værste fald have ødelagt hans lever med varige skader som en fedtlever.
    Dette vægttab skulle have været forgået over en periode af 3 til 4 mdr, da det er ødelæggende for de indre organer at slanke en hund så hurtigt.

Vi er også af Sandra blevet gjort obs på at vedkomne som havde ansvaret for Arthur ikke mente at vi nogensinde skulle have haft Arthur, da vi på ingen måde egner os til at have hund, at hvis det stod til vedkomne skulle han ikke retur til os.

Nu er det så vi spørger os selv - hvem er det, der ikke burde være træner eller have hund..

Vi har dyrlægens ord for at vi er nogle gode kærlige hundeejer.

En både dybt chokeret og ulykkelig og rasende familie til Arthur

Kommentér på:
Hund på opdragelsesskole

Annonce