Hvorfor ikke her?? Hvorfor ikke her??
Denne gang i , Er det mig el. hunden, så vi en engelsk Doggy daycare. Jeg syntes ideen er super god, og undrer mig over, hvorfor det ikke er mere udbredt her i landet.
Jeg er helt klar over, at der er nogle steder, de tilbyder det. Men det er slet ikke så udbredt som i eks. Sverige, hvor det er ret almindeligt, at bruge hundedagpleje.
Jeg har selv vent ideen mange gange, da jeg har idelle forhold her hos mig. Bla tæt på Aalborg, stor indhegnet grund, mange års erfaring med hunde, og så går jeg hjemme hver dag.
Men hvis jeg vender ideen med andre, syntes de også det lyder godt, men de tror samtidig ikke det kan komme op at køre.
Hvorfor ikke?? Er danskerer mindre hundevenlige, eller er vi måske, så fornuftige, at vores hunde ikke er alene hjemme i timevis hver dag. Er det pengene vi ikke vil betale for dagplejen. Har vi bare den holdning, at hunde godt kan være hjemme en lang dag, og stadigvæk have et godt hundeliv?.
Ja, som skrevet, så ved jeg det ikke. Har I nogle bud på hvorfor det kan fungerer i andre lande, og ikke herhjemme.

aug 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 103 Svar: 3.959
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 4.974
Jeg ville måske overveje det hvis jeg kunne være 100% sikker på at "dagplejemoderen" havde samme indfaldvinkel til hundeleg som jeg, ikke havde flere hunde end at hun kunne holde øje med dem hele tiden og var opmærksom på kun at sætte hunde sammen, der kan med hinanden, plus skille dem ad og give dem en pause fra hinanden, når de bliver for overgearet.
En anden ting er, at jeg nødig vil have, at Lia tror det skal gå op i leg hver gang hun ser en anden hund.
apr 2008
Følgere: 20 Hunde: 3 Emner: 35 Svar: 348
nov 2007
Følger: 5 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 103 Svar: 1.736
Men jeg tror ikke nødvendigvis det er det bedste for alle hunde....
Min Oscar er meget mor-syg, og vil gerne være i nærheden af mig når vi er fremmede steder. Desuden synes han ikke at andre hunde er mega spændende mere. Han vil egentlig helst passe sig selv. Jeg tror han ville stresse meget over sådan et sted. Så er det bedre for ham at være alene nogle timer om dagen, et sted han kender og kan slappe af.
Men jeg tror det ville være en rigtig god løsning for nogle.
Bortset fra det har jeg ikke råd til det, og har ellers samme forbehold som M.I
nov 2006
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 48 Svar: 127
Sikke mange der har det som en drøm
Nu er jeg så heldig, at det ikke behøver være noget jeg skal kunne leve af.
nov 2008
Følger: 38 Følgere: 39 Hunde: 4 Emner: 25 Svar: 638
jun 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 46 Svar: 1.339
Jeg ville kun overlade mine hunde til folk der har fuldstændigt samme overbevisning som mig selv. Jeg har fx ikke noget problem med bestemte hunderacer, det synes jeg er reletivt snævertsynet, jeg ville mere have problemer med bestemte typer hundeadfærd som ikke blev stoppet.
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.932
Derudover tvivler jeg på det er noget jeg ville benytte mig af. Hvis ikke jeg selv havde tid til mine hunde, så havde jeg dem ikke.
Nu hvor Gaia er i løb, er reiki i "daglpleje" hos mine forældre, så der ikke sker uheld når jeg ikke er hjemme.
Jeg synes ikke det er et problem i forhold til "et godt hundeliv" at hunden skal være alene hjemme nogen timer hver dag (self er der grænser), så længe den ellers bliver motioneret og aktiveret når man så er hjemme.
At overlade mine hunde til en "fremmed" hvor der (forestiller jeg mig) vil være ret stor udskiftning af "hundevennerne" -det er jo næppe de samme der får passet hunden hver dag året rundt -tiltaler mig ikke.
nov 2007
Lige når jeg går på ferie kan jeg se at Oscar bruger de timer han normalt er alene på at sove. Så gider han ikke det vilde....
Så jeg tror ærlig talt han har det ganske fint med at få nogle timers ro hver dag til at sove, så er han frisk og med på den værste når jeg kommer hjem
Men det er selvfølgelig også forskelligt fra hund til hund.
apr 2008
Følgere: 20 Hunde: 3 Emner: 35 Svar: 348
nov 2007
LOL.... ja det ville ikke være helt af vejen en gang imellem efter en hård dag
Hvorfor ikke her??