{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
654 visninger | Oprettet:

Rottweiler Look A Like {{forumTopicSubject}}

Jeg er for et stykke tid siden kommet af med min ellers så dejlige rottweiler.....

Og har siden tænkt meget over hvis jeg engang skulle have en hund hvilken det så skulle være.....

Jeg elsker Rottweilerens udseende, syntes simpelthen det er sådan en flot hund.... Jeg har dog fundet ud af at jeg åbenbart ikke er mand nok til at sætte sådan en hund på plads... Desværre.

Men hvis jeg nu engang skulle have hund igen kunne jeg godt tænke mig en hund som er lidt nemmere at kontrollere men som stadig har udseende som en rottweiler.... Nogen der kunne give et eksempel på dette ???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rottweiler Look A Like
  • #1   6. jul 2009 Hvis din hund skal "sættes på plads" tror jeg hellere du skal bruge noget tid på bøger om træning og adfærd, og derefter kigge efter en hund som har et sind der tiltaler dig, frem for et udseende der tiltaler dig.


  • #2   6. jul 2009 prøv at se min gravhund.. de siger den ligner en rottweiler LOL

  • #4   6. jul 2009 Nu ved jeg ikke om det er en han, du har haft? de kan godt have nogle sjove ideer:-) så kan jeg anbefale en tæve i stedet for, de er normalt nemmere at have med at gøre end hannerne. Vil sige at i et "forhold" til rottweilere, er det vigtigt med gensidig respekt, det lyder til, at det har manglet fra din tidligere hund side:-)

    Man finder jo nok ikke en hund, der ligner rottweileren...tjo der er jo en labrador, den har så ikke aftegningerne, men kunne være et bud. Ellers er der jo mange mindre hunde med ego som en stor hund, bare i en lille krop. f.eks en fransk bulldog, en super charmerende hund....skal opleves. den ligner dog ikke rottweileren:-)


  • #5   6. jul 2009 Jeg tror så absolut ikke en Beauceron er nemmere at have med at gøre end en Rottweiler, iflg. det jeg har læst og hørt om den. Men uden tvivl en dejlig hund i de rette hænder.

    Tilslutter mig også det Anja skriver.

    Synes det er svært at finde nogle der ligner rotten uden at være endnu mere krævende m.h.t. ejerens erfaring.



  • #6   6. jul 2009 En Berauceron er ikke nemmere.
    Har haft en. Der er fuld knald på dem, mere end på rotten og de kræver, ligesom rottweileren en erfaren hundefører.

    Har nu aldrig sat min Rotte "på plads". Men har valgt mine "kampe" med omhu ;o)


  • #8   7. jul 2009
    Ja de kan have deres ideer de "rotter" og det er jo det der gør dem så pragtfulde smiley

    En hund der ligner en Rottweiler... sådan en tror jeg ikke findes smiley


  • #9   7. jul 2009 Jeg kan hører på jer i mener jeg måske skulle prøve med en Rotte igen engang..... Det er nu også den hund jeg allerhelst vil have.

    Men jeg tænkte på om der er nogle labrador rundt omkring som er lidt mere robuste i det ??? En labrador er jo nok lidt nemmere at have med at gøre end en rotte?


Kommentér på:
Rottweiler Look A Like

Annonce