{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.436 visninger | Oprettet:

Han vil tage min hund? {{forumTopicSubject}}

Jeg havde en kæreste som jeg boede sammen med og vi købte en franks bulldog hvalp sammen, hvalpen car 14 uger da vi fik ham hjem.
Da hvalpen var 17 uger, skete der nogen ting som kom til at betyde at mig og min kæreste gik fra hinanden og han flyttede hjem til sine forældre hvos han stadig bor (hans mor har hunde allergi).
Vi blev enige om dengang, at hunden skulle bo hos mig og det var det bedste, men han kunne komme og se den når han havde lyst og han kunne passe den hvis jeg skulle være væk længere end han kunne være alene hjemme.
Nu er Taison lidt over 6 måneder gammel, og jeg er begyndt at se en anden, og nu flipper min eks så ud og vil have hunden, og han kan ikke se hvad der er bedst for ham, desværre. Jeg går hjemme, og er sammen med ham stort set hele dagen, og han har aldrig prøvet at sove en nat væk fra mig. Han er rigtig mors hund.
Selvom det er svært, så ville jeg aflvere ham hvis jeg troede det var bedst for ham, men det er det bare virkelig ikke.
Vi betalte halvdelen af ham, og han er forsikret og registret i mit navn. Jeg har flere gange forsøgt at betale min eks ud, men han overfører pengene tilbage til mig igen.

- Kan han tage Taison fra mig?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Han vil tage min hund?
  • #1   8. jul 2009 Hvem af jer står reg. som ejer?

  • #2   8. jul 2009 nej.. da hunden strår i dit navn er den judrisk set din....

  • #3   8. jul 2009 Hunden er registreret i dit navn = ergo er det din hund. Så er den ikke længere..

    Om ikke andet må han melde dig til politiet. Så kan de jo se at DU er ejer af hunden, samt at den bor hos dig.


  • #4   8. jul 2009 hvem er ejer på papiret ? .

  • #5   8. jul 2009 Nå, det gør du - sorry..

    Han kan på ingen måde tage hunden når den er reg. i dit navn.. Evt ring til politiet og sæt dem ind i sagen til hvis din hund "forsvinder"..


  • #6   8. jul 2009 Hunden står i dit navn så hvis han tager hunden kan du melde ham for tyveri. min hund står også i mit navn det var derfor jeg fik hende med. så nej han kan ikke tage den da hunden er i dit navn så står du jo som ejer af hunden

  • #7   8. jul 2009 du kan evt. ringe til registeret og sige du har en ex der muligvis vil forsøge at ændre navnet til hans så du SKAL kontaktes hvis nogen prøver at ændre ejerens navn.. det har jeg gjort da jeg har en ex af samme skuffe som også vil have joey, og han har efterhånden forsøgt alt fra ændring af ejernavn til at melde mig til DB.. så jo flere forholdsregler du tager, jo mere sikker er du på han ikke kan tage hunden... gem desuden alle regninger fra forsikring og dyrlæge, foder osv som du køber til hunden da det beviser du har ejerskabet og tager ansvar for hunden hvis han evt. rejser sag...

  • #8   8. jul 2009 men igen .. smiley bliv nu ikke alt for paranoid i dine træk .. smiley
    siger det bare... da du har dit på det rene papirs mæssigt ..

    så skal der sku lidt mere til end bare som så..
    man går jo heller ikke bare ned og omregistrerer biler man "låner".
    ja, ved godt det kan lade sig gøre ( nu da nogen sikkert vil råbe op om det smiley )
    Men samfundet er blevet så fantastisk indrettet at har man papir på det så er det gældende. Så holder et nyt papir sjældent om ik andet.. smiley

    men igen .. smiley jeg ville sikkert også have helgarderet mig hele vejen rundt..
    så skal sku ikke spille hellig her.

    men tror nu ikke du har noget at bekymre dig om .. er ret sikker på at hunden bliver hos dig smiley

    Men lykke til herfra .. smiley


  • #9   8. jul 2009 Jeg tror også jeg ville helgardere mig hvis jeg stod i din situation!

    "Mistede" en hund for en del år tilbage. En lidt kompliceret sag jeg desværre ikke kunne gøre noget ved da den stod i eksens navn.
    At det så var mig der, imens vi boede sammen, tog mig af hunden (sørgede for mad, motion, dyrlæge osv.) kom jeg ingen vegne med. Få måneder efter hørte jeg fra en fælles bekendt at han havde valgt at aflive hunden fordi han ikke gad den. Den var ikke engang blevet et år :0(
    Han ville ikke give hunden til mig, højest tænkeligt fordi det var mig der valgte at gå fra ham.

    Lidt en anden historie end din, og vil egentlig bare sige at så længe hunden står i dit navn burde han ikke kunne gøre noget.


  • #10   8. jul 2009 Hunderegisteret er ikke ejerbevis desværre. Hvis det kom til en retssag ville det naturligvis OSSE indgå i vurderingen i hvis navn hunden er registreret.
    Men at hunden er registreret i dit navn, er ikke et entydigt bevis på ejerskab (ifølge en advokat på en anden side).

    Det der ses på (ifølge samme advokat), er hvor hunden bor, hvem der betalte hunden, hvem der betaler dyrlæge, foder osv, og self i hvis navn den er registreret i. Det er den samlede sum af dette der bruges til at afgøre ejerskabet.


Kommentér på:
Han vil tage min hund?

Annonce