jeg er bekymret......er det for dumt? jeg er bekymret......er det for dumt?
For en uge siden købte jeg den dejligste schæfer hvalp...da hun kom hjem fik hun tynd mave og spiste næsten ingenting i 4 dage....hun vejede 5,4 kg, nu vejer hun lidt over 6 kg. Hendes hvalpe pakke indeholdte det foder der hedder Ekanuba puppy large med kylling, som opdrætteren sagde at jeg sku tørre op med lunkent vant og putte lidt A38 i...det var de vandt til...Da Hexi kom hjem ( hundens navn), så kom hun til dyrelægen og fik konstateren leokobachter bakterier og en parasit i maven...hun fik derefter penecillin og en ormekur oveni....hendes aff. er fast nu og hun er begyndt at spise...men helst ikke hendes dejlige Eukanuba foder...jeg skal hånd foder hende før hun bare spiser 10-15 piller og det synes jeg simpelthen er irreterende, da jeg ikke vil skabe en vane med håndfodringen.
Menneske mad vil hun gerne spise...hun har napset råt kød ( fra en mørbrad) og lidt kyllinge pølser....jeg har prøvet at blande lidt vådt foder i men hun spiser stadig ikke selv fra skålen...jeg har enda skiftet skål idag......Nogen siger at man bare skal tilbyde foderet hver time og hvis hun ikke tager det så prøver man igen..indtil hunden bliver sulten.
Jeg har også smidt det ud på græsset som spor....hun går og søger og spiser det, men stadig formår hun ikke at få det hun er blevet sat til af opdrætteren, som er 220gram om dagen ( en fuldt doserings kop)
HVad skal jeg gøre....???+
Monika
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 418 Svar: 31.289
dec 2008
Følger: 36 Følgere: 34 Hunde: 3 Emner: 40 Svar: 679
jan 2008
Følger: 20 Følgere: 18 Hunde: 3 Emner: 273 Svar: 7.099
tilbyd hende mad 3 gange om dagen, og så tag skålen væk, hvis ikke hun spiser inden for 20 min til en ½ time, hun skal nok blive sulten på et tidspunkt. Hvis du giver hende for meget guf mellem måltiderne, venter hun på at de kommer, og så spiser hun ikke sin mad.
prøv evt. at lade være med at bløde maden op, så det knaser, det kan være hun ikke gider 'vællingen' mere:-)
pøj pøj med det.
ps. hvis hun begynder at tabe sig, så snak med dyrlægen igen:-)
mar 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 150 Svar: 1.213
Min hvalp spiser også meget lidt men det har nogle gange hjulpet at hælde lidt vand over blandet m en lille klat leverpostej. Hjælper det kan du evt have en ½l flaske eller lille skål stående med "levervandet" i køleskabet klar til brug - jeg blandede en skefuld leverpostej op i en lille skål med varmt vand så det blev opløst og havde det stående i køleskabet. Du skal bare ikke komme for meget leverpostej i, det er ikke nødvendigt
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 47.191
Jeg har det sådan, at jeg ikke ville kæmpe så meget for at hun blev på det foder, hun fik. Hvis det ikke fungerer så godt, og man skal sætte for meget i værk for at den spiser, så ville jeg skifte. Hellere før man får lagt vaner ind i forhold til spisningen.
Det er en balancegang, for det dur jo heller ikke at skifte foder ofte hos sådan en lille svend. Men en enkelt gang ville jeg forsøge - bare lige for at se, om hun har et generelt appetitproblem, eller det bare ikke er foderet for hende ;o)
sep 2007
Følger: 6 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 79 Svar: 154
lOTTE k....hVAD SKIFTEDE DU TIL?
Tænkte på om man skulle barfe hende??
sep 2007
Glemte at sige at jeg har puttet lunkent vandt i og prøvet mange ting...hun spiser lidt men ikke det kun skal.......overvejer at bare fylde skålen med tørfoder og lade den stå...uden noget i end det foder eller er det dumt?
jan 2008
Følger: 20 Følgere: 18 Hunde: 3 Emner: 273 Svar: 7.099
sep 2007
mar 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 150 Svar: 1.213
Kan sagtens følge din bekymring, men tit tror jeg vi bekymrer os mere end nødvendigt
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 47.191
Det kan altså være løsningen. Det, og så at bruge hendes foder som godbidder når du småtræner med hende. På den måde kan man faktisk få en god del af maden i hunden.
Der er nogle hunde, der ikke kan overskue store portioner mad - og de skal have det fordelt på mange små måltider eller som før beskrevet.
dec 2008
Følger: 36 Følgere: 34 Hunde: 3 Emner: 40 Svar: 679
sep 2007
Jo jeg laver fodersøg med hende hverdag og ja hun spiser da noget af foderet....hun spiser det også efter der er gået nogle timer hvor hun finder det selv.......
Hun er ret vild med fiske produkter......
Hun trives ret fint ellers.......
nov 2006
Følger: 52 Følgere: 53 Hunde: 7 Emner: 184 Svar: 9.220
Jeg ville tilbyde den det 3 gange om dagen, og fjerne det efter 15 min, hvis det ikke er spist.
Held og lykke med den.
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 242 Svar: 15.316
Men fordel maden over flere måltider i døgnet og er hun småtspisende så lad maden stå så hunden kan spise når den er sulten ...
aug 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 5 Svar: 51
Hun er også begyndt og få lidt leverpostejs mellem madder for og ta lidt på,
sep 2007
Min hvalp er helt vild med pro plans hunde kiks m kylling og ris....jeg overvejer at købe en lille pose af pro plans mad og se om det holder .....
Jeg må inderømme det lugter også rigtig kedeligt det Eukanuba foder......
aug 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 5 Svar: 51
nov 2006
Følger: 52 Følgere: 53 Hunde: 7 Emner: 184 Svar: 9.220
jeg er bekymret......er det for dumt?