{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
567 visninger | Oprettet:

hjælp - hvad ville I gøre ? {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg har en Labrador/Retriver på 4 år. Dyrelægen har sagt at han har hoftedysplasi, og det er også til at se og mærke på ham. Han er blevet meget mere stille, og sidder/ligger ned så ofte han kan. Her for nogle dage siden opdagene min mor (inden hun skulle gå tur med ham) at han havde nogle bugler nede i lysken. Han er kastreret, så det har ikke noget med testiklerne at gøre. Efter han havde været ude var de væk. Det samme opdagede jeg idag, da jeg gik med ham. Men igen var det forsvundet da han havde været ude. Nogle der ved hvad det kan være? Og hvad ville i gøre hvis det var jeres hund der havde hoftedysplasi, og kun fik det værre og værre?

Håber i kan hjælpe.

KH Sidsel.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vi mangler og sætte lys i huset 700 kr.
  • Hjælp til ophængning af 5-7 billeder 500 kr.
  • Opvaskemaskine fejl 900 kr.
  • Boret huller i køkkenlåge og isat hængsler 1.250 kr.
  • Dissemble and assemble cage 525 kr.
  • problem med vandtilførsel til opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hjælp - hvad ville I gøre ?
  • #1   10. jul 2009 Med hensyn til bulerne aner jeg ikke hvad det kan være. Hvis hunden har det så dårligt at den ligger det meste af tiden ville jeg vælge at sige farvel. Jeg synes at det er synd hvis den ikke kan holde til ag gå en tur eller lege med andre. Jeg har selv fået aflivet en på kun syv måneder pga. MEGET dårlige hofter. Hun ville aldrig kunne få et ordentligt hundeliv. Men det er ikke nogen let beslutning at tage. Held og lykke med det uanset hvad du gør.

• #2   10. jul 2009 Vi har ikke haft hund med dårlige hofter, men som schæferhunde ejer har vi taget snakken om hvad vi ville gøre HVIS.... og det er også som Margit N siger; at sige farvel..
    Det er hårdt og brutalt for én selv, men i sidste ende det bedste for hunden.

Det gør mig ondt for jer, at I står og skal tage dette valg - og for hunden som har ondt :´-(

Mange tanker,
    Charlotte

• #4   10. jul 2009 Enig med de to andre
    min veninde har en golden med samme problem, den fik guld lagt ind, det hjalp, men den får så også bare lov til at tusse rundt på gården, de stoppede alt træning spor osv.
    hvis hun vidste hvad hendes hund skulle igennem inden hun besluttede sig for at prøve guld osv. havde hun aldrig gjort det - for hundes skyld - ikke pengene, nu trives den ganske fint ( med skåne hensyn)men det tog lang tid at nå så langt og hun synes det var synd for hunden, smerter, ro perioder osv.
    skulle det ske med en ny hund vælger hun klart aflivning.

• #5   10. jul 2009 Tak alle sammen. Ved godt ind i mig selv at det er det rigtige, det er bare super svært, selvfølgelig, når han er så und, og stadig glad.

Rikke . DBH : Jeg kender os nogle der engang havde deres hund igennem samme operation med guld i hoften, hvor det ikke gik så godt, og den led også meget under operationerne.

Men ja, tror han får lov til at nyde sommeren, og så må det være enden for ham smiley

Et andet spørgsmål så : Vi har også en anden hund, der er 6, Han kommer jo til at være alene igen, hvis vores anden hund bliver aflivet. Ville i få en anden hund, så han ikk ville føle sig meget alene, eller hvad ? (':

• #6   10. jul 2009 Min søster og svorger har prøvet at have 2 hunde i omkring et års tid, men efter der var en del problemer osv måtte de af med den ene. Basse som er tilbage var da lidt stille i de første par dage, men ellers har der ikke været nogle problemer med at han følte sig ensom eller noget.. Så det tror jeg ikke du skal være så bange for. smiley

I kan jo så overveje med jer selv efter noget tid om i vil have en ny hund, til at gå med den anden. smiley

• #7   10. jul 2009 sige farvel.... INGEN hund skal lide overhovde.. har selv schæfer

• #9   10. jul 2009 Okay, tak for svaret. Vores første hund var også selv inden vi fik den anden jo, så han vil nok os have nemmere ved at være alene.

Håber det kommer til at gå som det skal smiley

Tak for hjælpen.

• #11   11. jul 2009 Er der mon så ringe chance for et godt resultat ved en hofteoperation? Eller er det mere fordi det er dyrt at de fleste vælger at aflive? ...

• #12   11. jul 2009 Lad jeres anden hund være alene et stykke tid. Så kan I se på den om den mangler noget eller nogen.
    Når den er 6 år er det ikke sikkert, den vil bryde sig om en hvalp i huset. Den er jo ikke vandt tilen masse tumlen fra den I har nu.
    Hvis I på et tidspunkt vælger en voksen hund, så husk at lade hundene se hinanden an, og se om de kan sammen, inden I køber

Kommentér på:
hjælp - hvad ville I gøre ?

Annonce