hjælp - hvad ville I gøre ? {{forumTopicSubject}}
Hej.
Jeg har en Labrador/Retriver på 4 år. Dyrelægen har sagt at han har hoftedysplasi, og det er også til at se og mærke på ham. Han er blevet meget mere stille, og sidder/ligger ned så ofte han kan. Her for nogle dage siden opdagene min mor (inden hun skulle gå tur med ham) at han havde nogle bugler nede i lysken. Han er kastreret, så det har ikke noget med testiklerne at gøre. Efter han havde været ude var de væk. Det samme opdagede jeg idag, da jeg gik med ham. Men igen var det forsvundet da han havde været ude. Nogle der ved hvad det kan være? Og hvad ville i gøre hvis det var jeres hund der havde hoftedysplasi, og kun fik det værre og værre?
Håber i kan hjælpe.
KH Sidsel.
jun 2009
Følger: 1 Følgere: 37 Hunde: 1 Svar: 4.328
jul 2009
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 9
Det er hårdt og brutalt for én selv, men i sidste ende det bedste for hunden.
Det gør mig ondt for jer, at I står og skal tage dette valg - og for hunden som har ondt :´-(
Mange tanker,
Charlotte
nov 2008
Følgere: 18 Hunde: 5 Emner: 214 Svar: 1.203
min veninde har en golden med samme problem, den fik guld lagt ind, det hjalp, men den får så også bare lov til at tusse rundt på gården, de stoppede alt træning spor osv.
hvis hun vidste hvad hendes hund skulle igennem inden hun besluttede sig for at prøve guld osv. havde hun aldrig gjort det - for hundes skyld - ikke pengene, nu trives den ganske fint ( med skåne hensyn)men det tog lang tid at nå så langt og hun synes det var synd for hunden, smerter, ro perioder osv.
skulle det ske med en ny hund vælger hun klart aflivning.
aug 2005
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 13 Svar: 79
Rikke . DBH : Jeg kender os nogle der engang havde deres hund igennem samme operation med guld i hoften, hvor det ikke gik så godt, og den led også meget under operationerne.
Men ja, tror han får lov til at nyde sommeren, og så må det være enden for ham
Et andet spørgsmål så : Vi har også en anden hund, der er 6, Han kommer jo til at være alene igen, hvis vores anden hund bliver aflivet. Ville i få en anden hund, så han ikk ville føle sig meget alene, eller hvad ? (':
jul 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 14 Svar: 30
I kan jo så overveje med jer selv efter noget tid om i vil have en ny hund, til at gå med den anden.
aug 2006
Følger: 19 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 150 Svar: 427
aug 2005
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 13 Svar: 79
Håber det kommer til at gå som det skal
Tak for hjælpen.
feb 2009
Følger: 31 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 9 Svar: 78
jul 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 21 Svar: 42
Når den er 6 år er det ikke sikkert, den vil bryde sig om en hvalp i huset. Den er jo ikke vandt tilen masse tumlen fra den I har nu.
Hvis I på et tidspunkt vælger en voksen hund, så husk at lade hundene se hinanden an, og se om de kan sammen, inden I køber
hjælp - hvad ville I gøre ?