{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.326 visninger | Oprettet:

Resistens overfor Bayvantic vet? {{forumTopicSubject}}

Vi har været så uheldige at en af vores katte har slæbt lopper med hjem - kattene er blevet behandlet med Advantage vet og hundene er blevet behandlet med Bayvantic vet.

Det ser ud til at virke fint på kattene, men jeg bliver ved med at finde store fede levende lopper på Laps og Liva smiley

Kan det passe at lopperne også har udviklet resistens overfor Bayvantic vet? Det er da ellers et forholdsvis nyt produkt?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af Philips Hue Simirue panel på soveværelse (lampe) 590 kr.
  • Nedrivning 1.000 kr.
  • rengøring 100m2 900 kr.
  • Min ene stikkontakt virker ikke 600 kr.
  • Elektriker 1.200 kr.
  • Tilslutning af opvaskemaskine 510 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Resistens overfor Bayvantic vet?
  • #1   11. jul 2009 De har ikke været badet, eller selv har badet kort tid inden eller efter behandling? Mener det er op til en uge begge veje.
    Det virkede på vores sidste år, da vi fik vores nye kat hjem med lopper...

• #2   11. jul 2009 Nu er det jo 2 whippets jeg har, så nej de er ikke blevet badet smiley

• #3   11. jul 2009 Man ved jo aldrig smiley Min labrador var bange for vand indtil han blev et halvt år...
    Det var bare det eneste jeg kunne komme i tanke om, som ville fjerne virkningen.

• #4   11. jul 2009 Helt så nyt er Bayvantic jo heller ikke. Det er noget nær samme alder som Frontline - og der må man sige, at resistensen hersker, desværre

Jeg ville vaske hunden godt og grundigt med sæbe over alt, og så give den et skud advantage..

Men først en dyrlæge med på råd..

• #5   11. jul 2009 Jeg tvivler på at det skulle gøre en forskel, at give dem advantage, da jeg kan se at disse to produkter kommer fra præcis samme firma, og indeholder samme gift ( jeg sidder med begge æsker i hånden lige nu)

• #6   11. jul 2009 Bayvantic indeholder:

Imidacloprid: 100 mg/ml
    Permethrin: 500 mg/ml

og Advantage:
    Imidacloprid 100 mg/ml

Permethrinen er dødelig for katte....

Hvis kattens lopper ikke er resistente, så er hundenes heller ikke - det er jo det samme lopper, de har.....

Der må være fejl ved indgivelsen eller ved fordelingen på hundens hud.

• #7   11. jul 2009 Det er meget meget svært at begå fejl, når man giver en whippet loppemiddel, da der jo ikke er så meget pels at blive væk i smiley

Jeg har faktisk lige fundet en levende loppe på vores ene kat, så måske det slet ikke har virket på nogen af dem.

• #8   11. jul 2009 Det vil da være forfærdeligt, synes jeg ;o)

Advantage er vores mirakelløsning til kattene, så det vil være noget skidt med resistens overfor det også!

Men hvis der er lopper i miljøet, så KAN det være en enlig svale... Det krydser jeg fingre for ;o)

• #9   12. jul 2009 Steen A. J

Det kan man desværre ikke altid regne med - vi havde vores toller i 9 år, og de første 8 år af hans liv, der har vi aldrig nogensinde brugt nogen former for loppemiddel, og har heller ikke givet ham hvidløg eller andet, og alligevel havde vi ikke en eneste loppe i de 8 år, men så fik vi en killing som var over befængt med lopper, for et år siden, og siden har vi måttet bruge loppemiddeler - det lykkedes os at blive loppefri igen, men nu er der så en af vores katte der har været på springtur, og kom hjem med lopper, men denne gang ser det ikke ud til at loppemidlerne virker på lopperne smiley

• #10   12. jul 2009 I må nok desværre igang med huset også, få sprøjtet eller hvad man nu gør og så vaske tæpper osv. Jeg har brugt Bayvantic på Giz fordi hvidløget ikke var nok til at holde flåterne af ham. Et par uger efter pipetten var der en ny flåt, ugen efter flåten var der en loppe, men det blev ved den ene, men han fik godt nok lige en pipette mere.
    Jeg valgte Bayvantic fordi jeg netop havde hørt at skidtet var resistent for Frontline. Det er første gang i det halve år vi har været hjemme at jeg har været nødt til at dryppe ham.
    I Vietnam brugte vi noget kradsbørstigt stads som kunne tage alt lige fra lopper til skab,orm og øremider Revolution hed det. Det er nok noget lignende Advocate som fåes herhjemme

• #11   12. jul 2009 Øv - jeg kan se at Advocate er receptpligtigt smiley

• #12   12. jul 2009 Det er det nemlig. Den slags fandtes der vist ikke noget af i Vietnam, Revolution kunne kun fåes hos dyrlægen og jeg kunne bare gå over og bede om det. Var godt nok ved at overveje og tage nogle pakker med hjem, men tænk nu hvis jeg var blevet snuppet i tolden *GG*

Kommentér på:
Resistens overfor Bayvantic vet?

Annonce