996 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Ferie i Dk med "syg" hund. Ferie i Dk med "syg" hund.

Jeg skal i sommerhus i nord jylland i uge 36 og er meget i tvivl om hvem af mine hunde der skal med, jeg må kun have en hund i huset og var mest indstillet på at tage Gizmo med også fordi jeg skal besøge en cavalier opdrætter deroppe, udover det skal vi en tur i Givskud og så ellers bare hygge lidt og gå nogen lange ture, men nu er jeg blevet lidt i tvivl om han kan klare turen, han fik for små 3 måneder siden konstateret mislyd på hjertet og den ligger mellem 3-4, han er ikke på medicin endnu og har det ok herhjemme.

Men i søndags havde vi så besøg af en af mine venner og hendes hund som Gizmo elsker, de var her i 4 timer hvor vi så gik en tur over i skoven og på vores agilitybane, men hold op han havde havde bare ikke noget energi, der gik ikke lang tid før han var så træt at han lå og pustede og agilityen plejer han at elske men nej han orkede ikke noget og da de gik kl.19 sov han faktisk retsen af aften og jeg måtte vække ham for at gå nattur.

Jeg er jo så blevet i tvivl om det måske vil være for meget for ham med en uge i jylland?? Planen er vi tager færgen over til Ebeltoft men køre hjem over Fyn.

Hvad ville i gøre??

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Dishwasher e15 error 1.000 kr.
  • Mount 7 lamps to the ceiling 800 kr.
  • Montere et vitrineskab 500 kr.
  • Vandhane problemer 500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.
  • Kogeplade afmontering og montering 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ferie i Dk med "syg" hund.
  • #1   14. jul 2009 Er du sikker på, at du kun må have én hund med? Det står der jo altid i annoncerne, men vi er jo altid nødt til at spørge, og har altid fået lov til at tage alle 3-4 stk med.....

Men ellers ville jeg nok vælge at tage Fluffy med. Selv for en sund og rask hund er det HÅRDT (på den positive måde) at være på ferie i nye omgivelser. Alle vores sov i 2-3 dage, da vi havde været i Jylland i maj!

• #2   14. jul 2009 Karina der står på nettet at 1 hund er tilladt og de huse jeg har kunne finde hvor der må være 2 har kostet en krig og så var der plads til 15 mennesker, men vi er kun 2 og så hundene.

Men ja det er også det jeg er bange for med ham, ville helst have haft ham med for Fluffy kan ikke være alene uden ham så går hun i panik og så kan hun være løs, han stikker jo af og haven er ikke helt indhegnet...

Men hvis der er nogen der kender en god side med sommerhuse omkring Ebeltoft hvor hunde er velkooem så tager vi gerne i mod, det er nemlig ikke bestilt endnu, vi har bare fundet 2 mulige.

• #3   14. jul 2009 Du må jo bare tilpasse aktiviteterne efter din hunds formåen.
    4 timer i selskab med en anden hund, skovtur og agility er i mine øjne ikke at tilpasse en hjertesygs hunds behov. Lange gåture er nok heller ikke lige sagen

• #4   14. jul 2009 Lars vi gik over i vores skov der ligger 2 min herfra og der gik han i sit eget tempo med masser af pauser, han blev ikke bedt om at lave agility, det gør han aldrig de andre skulle se banen og og prøve den med deres hund, men normalt når jeg har Gizmo med derovere (det er Fluffy der træner agility) så plejer han selv at tage nogen spring og en tur på balancebommen... Han bliver IKKE trænet i det eller tvunget til noget han ikke kan/vil. så der bliver bestemt taget hensyn og når vi har gæster sover han altså bare, så jeg synes bestemt ikke jeg har gjort noget forkert med ham, det er en af hans egen hvalpe (nu 1½ år) der var på besøg og den havde mere travlt med at finde mine katte.

• #5   14. jul 2009 Så det jeg er nervøs ved med hensyn til ferien er den lange tur begge veje og alle de nye indtryg og dufte osv, vil det blive for meget for ham??

• #6   14. jul 2009 Christina nej vi tager færgen den ene vej ellers er jeg ikke sikker på min bil holder til turen *LOL*

• #7   14. jul 2009 Nadja - det er muligt at finde huse hvor der må være 2 hunde.

• #8   14. jul 2009 Birthe ved du hvor man kan finde dem?? Jeg har nemlig kun fundet 1 og der skulle de have 6700 kr for en uge og det vil vi altså ikke give.

• #10   14. jul 2009 Tak Birthe

• #11   14. jul 2009 Nadja der er flere der må være 2 hunde i.

Kommentér på:
Ferie i Dk med "syg" hund.

Annonce