Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 480 kr.
  • Forhave og baghave 1.100 kr.
  • Vvs til installation af opvaskemaskine 800 kr.
  • Diverse håndværksopgaver 2.200 kr.
  • Køb og udskiftning af batteri på bil 1.100 kr.
  • Fjern asbest tag 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Muskel-/kamphunde hvem er de??
  • #1   15. jul 2009 Det er det EVIGE spørgsmål..... I nogens øjne er der DESVÆRRE ikke forskel på muskelhund og kamphund.... Og jeg vil mene at en maastiff er en muskelhund, men det er ikke sikkert alle er enige med mig...

• #2   15. jul 2009 Erik Westegaards nye bog "muskelhunden" belyser dette spørgsmål ganske udmærket..-)))

• #3   15. jul 2009 Silje> Så skal jeg jo hen og læse hele den bog hehe.. var liiidt nemmere hvis i kunne hjælpe herinde

• #4   15. jul 2009 Max og Elena >> Så hvad den race blev brugt til i rom for laaang tid siden gør om den stadig betegnes som kamphund??

• #5   15. jul 2009 I min bog går mastif under brugshunde.

Der står ikke noget med kamphunde...

• #6   15. jul 2009 i mine bøger er mastiffs også brugs hunde ???

• #7   15. jul 2009 I min verden er en kamphund alle de racer, der på et eller andet tidspunkt i racens kendte historie, har været brug til kamp mod andre hunde, tyre, osv.

Ligesom en hyrdehund er en race, der på et eller andet tidspunkt har været brugt til det formål. Hvis jeg køber mig en Aussie kan jeg altså ikke benægte at det er en hyrdehund, selvom jeg ikke træner og bruger den til formålet.

Aqui (siberian husky) er også en slædehund, selvom han aldrig har været spændt for, men derimod bruger sit krudt på lydighed og agility.

• #8   15. jul 2009 Tina M

Det er nok bare de andre der ikke kan læse.

• #9   15. jul 2009 Nu er brugshunde jo et meget vidt begreb..
    Brugshunde er jo bla hyrdehunde, kamphunde, politihunde, narkohunde, bombehunde, førerhunde, jagthunde osv... Alle sammen hunde der er avlet til speciel brug..

• #10   15. jul 2009 Kenneth - dvs. min slædehund er heller ikke slædehund? Men det kan jeg gøre han til i morgen, hvis jeg giver ham en sele på, og spænder ham for?

Og selvom min Qimmit er en blanding fra Grønland - så kan jeg nu kalde ham fuldblods hyrdehund, fordi han to gange har hyrdet får?

• #11   15. jul 2009 kenneth B Brian Nielsen har vel ikke været avlet gennem generationer, med henblik på at få en god bokser? Det kan ikke rigtig sammenlignes.

• #12   15. jul 2009 Kenneth B.. haha godt så.. men ja du har jo ret.. en ved ikke helt om det kan gøres op på den måde smiley

• #13   15. jul 2009 Altså tæppertisser og kamphund er jo ord vi ikke finder i de forskellige bøger om hunde...

• #14   15. jul 2009 Kenneth B : man kan altså ikke sammenligne mennesker og hunde.

- hundene(racer) avles jo kontroleret og kun til hunde med passende typer/egenskaber mm.

- mennesker avles mere tilfældigt(om man kan sige sådan)

• #15   15. jul 2009 Karina 100 procent enig..

Kenneth: Nu avler man jo ikke mennesker som man avler hunde, altså med et specielt arbejde for øje... Det er jo ikke sådan at man krydser mennesker ud fra de egenskaber de har.. (gud ske lov) Så det kan jo slet ikke sammenlignes..

I øvrigt har jeg hyrdehunde, og er meget imponeret over hvor stærkt deres instinkt er, de er virkelig blevet avlet i generationer til at have de egenskaber, og instiktet ligger lige under huden på dem.. ikke at de bruger det til hverdag, men de ved hvad de er lavet til når de står foran en foreflok... Derfor vælger jægere også jagthunderacer, da disse racer kan bruges til det formål de skal bruges til...
    Tror de færeste Jægere ville vælge en hyrdehund til at hente et nedskudt bytte.. eller omvendt.. Sådan er genetik altså ved målrettet avl, hvad enten man vil være ved det eller ej..

• #16   15. jul 2009 Hehe det er sørme et emne der får folk op af stolene det var nu ikke meningen.. ville bare gerne vide hvad min komne hund var og om en rottweiler og schæfer og andre racer er kamp hunde eller muskelhunde.

• #17   15. jul 2009 Tina M
    ingen af delene.

• #18   15. jul 2009 hehe ja jeg tror jeg har forstået at jeg bliver ejer af en muskel hund men hvilke racer går mere under den betegnelse??

• #19   15. jul 2009 Kenneth - på præcis samme måde som en hyrdehund ved hvordan man hyrder længe inden den ser et får. Og på samme måde som langt de fleste retrievere helt automatisk henter hvad som helst, uden nogen har lært dem det. Og på samme måde som en hønsehund tager den flotteste stand, første gang den støder på vildt...

Det er et instinkt der ligger i hundene, fordi de er avlet til det gennem generationer. Og det er der ligegyldigt om det bliver brugt eller ej.

• #20   15. jul 2009 Kan ikke forstå at folk kalder det muskelhunde(har selv en tendens til at gøre det, for det smitter sg*)

- alle hunde har da muskler....eneste grund må i mine øjne være at man er BANGE for at bruge betegnelsen kamphund om de hunde, der har den baggrund(kamp med både hunde og andre dyrearter)

• #21   15. jul 2009 kenneth B
    Skrevet: 15-07-2009 15:12:39

hva så tilbage til 70 da lassie filem var på det højset der var det papir løse collier som gik og bed at og alle og gik amok på ander hund hva er de så for en type hund......?

Det er da stadig en hyrdehund...grunden som du også selv kommer ind på i dit indlæg er skamavl....for at få del i de penge en forhøjet efterspørgsel medfører !!

• #22   15. jul 2009 Min boligforeningen skriver sådan her :

"Listen over kamphunde/muskelhunde som ikke er tilladt er som følger.

Racer som kommer under betegnelsen kan blandt andet være:
    Alano, Alapaha blue blood Bulldog, Amerikansk pitbull/Staffordshire-Terrier, Bullterrier/
    Miniature Bullterrier, Dogue Brasilerio, Guatamalan Bull Terrier, Gull Terr, Irish Staffordshire Terrier, Perro de Presa Mallorquien,
    Staffodshire Bullterrier.
    Store muskelhunde (kamphunde) kan blandt andet være: Amerikansk Bulldog, Bandog, Boerbol, Bullmastiff, Bull Kutta, Cane Corso, Dogo Argentino,
    Dogue De Bordeax, Fila Brasileiro, Neapolitan mastiff, Perro de Presa Canario, Rottweiler, Tosa Inu samt krydsninger mellem ovenstående hunderacer.

Håber dette kunne besvare spørgsmålet."

• #23   15. jul 2009 Tina H
    du skulle næsten prøve at møde op med en kangal som ikke er på deres liste smiley

kamphunde må være hunde der i tidernes morgen blev avlet til kamp mod diverse dyr deriblandt også mastiff derved ikke sagt at dette er de farlige hunde de kan jo have ændret sig meget siden da f.eks eng. mastiff og andre hunde kan være betydlig farliger f.eks. kangal og andre vogtende hyrdehunde..

en GD er også avlet til jagt for 200 år siden men jeg tvivler på der er mange der ville bruge den til det idag..

• #24   15. jul 2009 Vil nu ikke kalde en Boerboel for kamphund, den er vagthund. Den blev dog osse brugt til jagt.

• #25   15. jul 2009 Kamphund er da et medieskabt ord som Journalisterne rigtig har taget til sig. Ordet smager af blod, rædsel - og tiltrækker i den grad læserne og seerne.
    Ordet "kamphund" er da slet ikke registreret nogle steder.

Så skriv dog hundens race istedet for.

• Dennis F
    Dennis F Tilmeldt:
    maj 2009

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 1
    #26   15. jul 2009 det er fint nok alt det der men for 10 år siden var det en dobberman der var farlig.. prøvede da jeg gik med aviser en gang der blev jeg overfaldet af en labrador hvor jeg fik rykket jakke og bukser i stykker.. ved godt det ikke helt kan sammen lines med en der er blevet bidt halvt ihjel.. men ved bare at der ikke skete noget men den hund.. for den havde jo aldrig gjordt det før.. møg hund..

Kommentér på:
Muskel-/kamphunde hvem er de??

Annonce