Jeg er blevet forsigtig--- {{forumTopicSubject}}
Skulle i formiddags ud på tur med een af vufferne. Meeen da jeg kommer kørende kan jeg se en pige med 2 løse muskelhunde gå ind der hvor jeg plejer at gå tur----
Jeg valgte der for ikke at gå tur det samme sted---
Vendte bilen og kørte et andet sted hen.......
Det havde jeg godt nok aldrig troet jeg skulle gøre, men jeg turde ikke tage risikoen---Har fået nok af hundebid....
Men jeg havde lyst til at spørge pigen, om hun var klar over hvor mange som luftede deres hund der, og om hun kunne kalde sine 2 muskelhunde til sig, hvis der kom en anden hund------ Man skal nemlig rundt om noget høj beplantning inden man har frit udsyn over området, der hvor hun kom fra-----Så hun ville ikke kunne se en anden hund før hendes hunde havde mødt denne---
aug 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Emner: 416 Svar: 5.164
nov 2006
Følger: 54 Følgere: 51 Hunde: 4 Emner: 103 Svar: 4.031
aug 2006
dec 2006
Følger: 27 Følgere: 25 Hunde: 1 Emner: 27 Svar: 351
nov 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 44 Svar: 542
Har en rigtig dejlig rute, men den ender forbi en nabo lidt længere nede af vejen som har en schæfer og den er altid løs. Den knurrer gør og viser tænder, der er ik noget hegn og den løber helt ud på cykelstien.. Nu tør jeg knap nok gå på den anden side af vejen.. Er bange for den kommer over til os. Så dropper tit den tur
aug 2006
aug 2006
maj 2008
Følger: 22 Følgere: 25 Hunde: 4 Emner: 172 Svar: 2.816
De er ikke VED at smadre en hel masse.....de HAR smadret en hel masse!
Og fanden stå i det, at alle andre skal straffes og have linepåbud på velopdragne normale hunde fordi Tatoo Brian og Blondie skal rende rundt og spille seje.
Nej, hvor er jeg træt af dem.
maj 2008
Bingo!
mar 2007
Følger: 8 Følgere: 8 Emner: 74 Svar: 3.811
mar 2007
maj 2008
Fanme nej, om jeg skal rende rundt med mine i snor fordi der er en masse tåber, som anskaffer sig svært trænbare og potentielt farlige racer.
aug 2006
nov 2006
shar peis er de ikke også kendt for at være ekstremt agressive?
dec 2006
Du kan jo netop godt have dine hunde løse, da de er ovenud velopdragne og lydige i kraft af det store arbejde du har lagt i dem.
- Det er bare langt imellem folk der har kan kalde deres hunde til sig prompte og som oftest har ejeren den indstilling at *det er synd for hunden at den ikke må løbe løs* - og det er stort set altid dem der IKKE har øvet indkald til UG. Hvilket gør det utrygt for andre hunde og deres ejere.
Hvad enten det er små hunde, man er bange for bliver overfaldet af en stor hunde eller man blot har en sur gammel gnaven hund, som ikke bryder sig om andre hunde og man derfor holder den i snor for at signalere, at man ikke er interesseret i strejfende hunde i numsen af den.
Det er størstedelen af hundeejere som burde have deres hund i snor, da de ikke kan kalde den til sig og de løse hunde med 'laissez faire'-ejere er til gene for andre hundeejere der har luret, at deres hunde ikke er mestre i indkald og hvor ejeren derfor er sit ansvar modent og beholder hunden i snor.
dec 2006
Personligt ikke min kop te, da de hverken bryder sig om andre hunde og mennesker. Men det er jo en smagssag, hvilken type hund man er til.
mar 2007
Men det er altså nogen der må hjælpes.
mar 2007
Iøvrigt en sindsyg flot brun tæve.
dec 2006
Du har misforstået det jeg skriver
Du skriver: "men det er ikke ens betydning med den ikke kan med hunde og mennesker - mine to såkaldte kamphunde kan med begge dele ;o)"
Nu nævnte jeg intet om din race og du behøver derfor ikke tage din egen race i forsvar i forhold til Shar Pei'en, da jeg blot skrev generelt om Shar Pei'en og som vi alle ved forekommer de visse gennemgående egenskaber indenfor alle racer, men hunden formes så sandelig også af ejeren og dens opvækst hos denne:)
Jeg kan kun sige bruge det udplusk af Shar Pei's jeg har mødt samt hvordan racen beskrives som grundlag for min holdning, som er alt Shar Pei'en er en kinesisk kamphund - måske blev den ikke brugt så frygteligt lang tid i dette erhverv, men synes den viser tydelige dominante træk over for andre hunde når den er blevet kønsmoden, dette både overfor eget plus modsatte køn samt er ikke særlig interesseret i mennesker uden for dens flok. Og ja, der findes altid et par stykker som falder uden for den gængse racebeskrivelse.
Denne hund er ikke min kop te, da jeg netop kan lide hunde der ligesom SBT'en og AST'en er yderst menneske kærlige og viser deres glæde til fulde, når man møder dem.
Muligvis du har været heldig med dine hunde i enhver henseende så de fortsat kan sammen med ALLE hunde, men det er langt fra størstedelen af terriers generelt der kan det, så du falder jo egentlig lidt udenfor den gænge norm:D
jun 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 56 Svar: 3.206
De energiske.. Racen er som sagt reserveret overfor fremmede, men absolut ikke aggresiv på nogen måde. I så fald er den avlet forkert. For det ligger ikke til racen såvidt jeg har kunne læse mig til.
nov 2006
nåårh oki. ja jeg kenderik noget til den selv - har bare haft en kollega som hvis forældre havde haft dem hele hans liv.
han sagde det var en reserveret og til tider agressiv vovse.
dec 2006
jun 2008
Men det er jo altid svært at danne sig et indtryk af en race man ikke kender. Jeg havde foreksempel heller ikke andet end negative tanker om Chi`er indtil jeg mødte jeres prinsesse. :o)
jun 2008
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 384 Svar: 8.634
Vores hunde står gå grænsen af et forbud, og alligevel er der stadig folk der er SÅ dumme at de ikke kan finde ud af at tage deres hunde i snor!
COME ON!!
Jeg er i øjeblikket i sommerhus ude på bøhlandet.. Min hund går pænt, og kommer pænt (når der altså ikke er andre hunde) men selvom vi er mutters alene, og har godt udsyn tager jeg hende altså IKKE af snoren!
Det er simpelthen for dumt, og der går intet af en hund når man tager den i snor..
Jeg forstår simpelthen ikke at de folk gerne vil have hundene forbudt..
maj 2008
Jeg vil lige være helt sikker.....snakker du kun om muskel-/kamphundene, - eller gælder din sidste udtalelse samtlige racer?
dec 2006
dec 2008
min sidste sætning er møntet på de folk der ikke kan finde ud af at holde muskelhunde rigtigt..
Altså, den måde de holder hund på, gør at de snart bliver forbudt = de graver deres egen grav..
jun 2008
maj 2008
Ok - tak for svaret.
Jeg tror nu ikke man vil forbyde dem, - men jeg tror desværre, at der vil blive lavet et lovindgreb, som kommer til at omfatte samtlige racer.
Sker det, - så ville jeg nødigt være ejer af kamp-/muskelhunde, for så vil der da først for alvor blive set skævt til "jer", når "almindelige" hundeejere måske ikke længere har lov til at lufte deres "almindelige" hunde løse på egnede steder.
Jeg hører allerede en del kamp-/muskelhundeejere udtale, at de aldrig vil have de racer igen pga. omverdenens syn på dem, - og jeg tror ikke det vil blive nemmere.
dec 2008
tja.. Efter min mening er det kun ganske få mennesker i DK der har hunde som egner sig til at gå løs. Og det er uanset race..
Jeg er åben overfor at hunde skal have lov at være frie steder hvor det er forsvarligt, men hvor tit er det lige at folk har den kontrol over deres hunde??
Jeg kan f.eks IKKE kalde min hund til mig hvis der er noget mere spændende, som f.eks en anden hund, og derfor har jeg hende altid i snor..
Medmindre vi er til arrangeret leg et indhegnet sted..
Hun mister ikke noget ved at gå i snor..
Jeg tror heller ikke forbudet kommer lige foreløbig, og hvis det gør vil det højst sandsynligt gælde amstaff og ambull. Men det vil jo hverken gøre fra eller til, for hvem skal sørge for at reglerne bliver overholdt?
Jeg tror det er langt mere sandsynligt at en stor gruppe hunde skal til at bære mundkurv på alle offentlige områder..
Jeg håber dog at vi kan få dispensation når vi f.eks er til træning! For det bliver ikke sjovt at træne en underkuet og trist hund..
Tja tjo, hvis forbudet af de to hunde jeg gætter på kommer, flytter jeg til Sverige eller får en anden race. Og det samme hvis kravet om mundkurv kommer...
Indtil jeg har råd til at flytte til Sverige, vil jeg dog ærgre mig over mit valg af hund, og så længe jeg bor i DK skal jeg ikke have sådan en type igen..
Og det er ellers dem mit hjerte brænder for..
Du vil høre mange seriøse og engagerede hundeejere snakke om at flytte til Sverige, og så sidder DK tilbage med dem der i forvejen voldte problemer..
dec 2006
Jeg er blevet forsigtig---