Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Svejsning af en aluminium stol.En af de “brædder”man sidder på er gået i stykker i svejsningen 500 kr.
  • Stormsikring Pavillon 1.400 kr.
  • Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.
  • Vandrør-skade 1.300 kr.
  • Luge ukrudt 1.375 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Er en brombasse-bid giftig...
  • #1   19. jul 2009 Ja brumbasser bider , de stikker ikke, og jeg vil tro at det kan være ligeså farligt som hvepsestik og den slags insekter.

Men ring til dr. dyr og spørg, jeg er på ingen måde sikker.

• #2   19. jul 2009 En Brumbasse bider ikke... den stikker.

Og det er ikke " giftigt " for hunden... men den kan være allergisk og så er det farligt...

• #3   19. jul 2009 Ok... det er ikke altid farligt... men det KAN være det....

• #4   19. jul 2009 Hmm... Jeg var sikker på at humebier bed og ikke stak.... Hva pokker er det så der bider? hestebremser?

• #5   19. jul 2009 Nittib-- Det er også mest hvis hunden er allergisk jeg ville være nervøs. For så kan det være farligt, ligesom med mennesker.

• #6   19. jul 2009 Kai-- Hm... Så har jeg da fået noget helt galt i halsen der. *G*

• #7   19. jul 2009 Arj... Nu sidder min svigerfar og siger at det er hestebremser der bider.

• #8   19. jul 2009 Hunnerne kan godt stikke
    "The sting
    Bumblebees can sting, at least the queens and workers can, and their sting is not barbed like that of the honeybee, so they can sting more than once. The photographs on the left shows the sting of a Bombus lapidarius queen. I found her dead in the garden one morning. It was early in the season so she may have been fighting over a nest site with another queen, or she may just have died in the cold of the night. Normally the sting remains hidden inside the last abdominal segment when not being used"

http://www.bumblebee.org/bodySting.htm

...men jeg tvivler på at det er dødeligt giftigt for en hund, selv for en bet'ski' som din smiley Med mindre det er sket i munden.

Men der sker ikke noget ved at ringe til vagtdyrelægen hvis han/hun får det skidt.

• #9   19. jul 2009 ...hunde kan vel også være allergikiske over for insektbid...

• #10   19. jul 2009 ...der er et pænt billede af en humlebis brod, så de kan altså godt stikke

• #11   19. jul 2009 He he, jeg troede også den bed, det var jeg sikker på.
    Min hund er så blevet stukket af den på næsen, men har det fint ud over den er hævet oven på næsen. Spiser, drikker og leger.
    Tidligere sejlede han godt nok. Han kunne ikke stå på sine ben, men det gik over efter en halv time, da vi havde ringet efter en der kunne køre os til dr. dyr. Der var han helt normal igen.
    Men det er vel som med mennesker at man KAN risikerer at være allergisk overfor stik.Vi besluttede os for at fik han det dårligt igen ville vi tage til dyrlægen.

• #12   19. jul 2009 Kai--Så blev jeg så meget klogere jo. Tak for det. :o)

Emmy-- Tror også bare i skal se tiden lidt an. Hvis han havde fået en allergisk reaktion ville den ikke bare stoppe igen jo.

• #13   19. jul 2009 Jeg slog det lige op på netdyrdoktor:

Den får "flodhestehoved", som er almindeligt, det er nødvendigvis ikke der den er blevet stukket der, og det tror jeg heller ikke. Men kan så ikke lokaliserer hvor det så skulle være, for han viser ikke tegn på smerter nogen steder... Og hvis det havde været i munden havde han nok ikke kunne trække vejret hvis han havde fået en allergisk reaktion...

Men tak for respons i hvert fald...

• #14   19. jul 2009 http://www.posility.com/hvem/humlebi.html

ja, man har vel altid sagt at en humblebi bider og ikke stikker....hmmm. Men tror dog heller ikke at er farligt som så, bare den ikke blievr stukket i mundhulen, som andre skriver.

• #15   19. jul 2009 brombasser stikker..

• Suzanne H
    Suzanne H Tilmeldt:
    jun 2019

Følger: 1 Svar: 1
    #16   23. jun 2019 Er lige blevet stukket af en brombasse, da den kom i klemme i kanten på min ene træsko, og foden, men fik den hurtigt fjernet, og nu har jeg så gnedet den røde plet med rå løg, og har taget noget af smerterne, men kan selvfølgelig godt mærke det alligevel.

Kommentér på:
Er en brombasse-bid giftig...

Annonce