756 visninger
|
Oprettet:
19. okt 2007 Følger: 33 Følgere: 30 Hunde: 2 Emner: 146 Svar: 2.576
videreformidling fra kennel? {{forumTopicSubject}}
Hvor tit og ofte bliver der videreformidlet ældre hunde fra kennelerne? (eller jeres?)
Altså både hunde som ikke kan blive ved deres familie og kennelens hunde som bliver udstationeret eller solgt videre?
Jeg overvejer om det er en mulighed for at få en ældre hund denne vej fra, men ved ikke hvor "almindeligt" det er...
nov 2006
Følger: 52 Følgere: 53 Hunde: 7 Emner: 184 Svar: 9.208
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.929
Om det er almindeligt ved jeg ikke -men jeg har da i hvert fald været så heldig to gange:o)
okt 2007
Følger: 33 Følgere: 30 Hunde: 2 Emner: 146 Svar: 2.576
her inde er der jo tons vis af hunde der ryger videre. SÅ måske nogle der kunne sige at fra dem var det ca 2, eller 5 eller hva det nu er om året..
det er jo lige netop det. for måske det ikke skal være en hvalp..
jan 2007
Da jeg fik Reiki havde jeg forinden været ovre hos opdrætter og se deres hunde, snakke hvalp osv. Planen var en hvalp fra stedet når de engang fik et kuld. Jeg mødte dem så til en udstilling, og der havde de fået reiki tilbage fra køber, og jeg tog så over at se ham, og han kom til at bo hos mig. Han er som sagt udstationeret, så der er self aftaler i den forbindelse.
Gaia fik jeg tilbudt af en opdrætter (hun er dog ikke opdrættet der), da hun ikke havde udviklet sig som håbet, og derfor ikke skulle indgå i avl, og da hun træningsmæssigt ikke passede rigtigt ind.
Reiki var 10 mdr da jeg fik ham, og Gaia er 2 år, hende har jeg overtaget for ganske nyligt.
okt 2006
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 43 Svar: 704
den 1. var udstastioneret ikke ret langtid efter vi havde fået den, overtog jeg den med fyldt ejerskab. da hun ikke kunne bruges i avl.
den 2 hund. skulle bare på "ferie" indtil der var faldet ro over ham, og der var fundet en ny familie - opdrætter havde 4 tæver i løb så havde et problem med at tage ham ind.
Han har så fået lov til at blive boende hos os.
Min egen opdrætter vider formidler nogen gange sine gamle tæve, det kommer an på hvordan hunden har det i flokken, og også for at min oprætters opdræt ikke skal stå "stille" i mange år, da hun kun må have 4 hunde.
okt 2007
jeg tænkte også at der kunne være hunde som opdrættere måske gerne ville have hentet hjem og udstillet osv, men måske ikke lige har plads til.. deraf udstationering..
jan 2007
jul 2007
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 5 Emner: 32 Svar: 1.524
Jeg har selv to omplaceringshunde.
Flica fik jeg fra en familie der skulle skilles, hendes ejere havde givet besked til hendes opdrætter om at de søgte et nyt hjem til hende, jeg kendte opdrætten sådan ganske overfladisk og var tilfældigt på det rette sted på det rette tidspunkt og hørte om det fra opdrætteren, men hentede hende hos hendes ejer :o)
Cody fik jeg et tip om, hvis man kan sige det sådan :o) Jeg var begyndt at undersøge racen som min næste hund og havde været på besøg hos en opdrætter, der var ingen aktuelle aussiehvalpe i farvandet for mig, men jeg havde stadig en smule kontakt med den opdrætter jeg havde besøgt for at se racen og på et tidspunkt fik jeg en mail fra hende at en af hendes bekendte havde en hanhund hun af forskellige årsager gerne ville omplacere hvis det rigtige hjem dukkede op. Jeg tog kontakt til vedkommende og Cody endte her :o)
Nu er jeg selv opdrætter og har også prøvet at ompalcere én hund, Michelle's Gaia :o)) Af de årsager som Michelle har fortalt. Det er ikke noget jeg har planer om at gøre igen, hvis jeg kan undgå det og sådan tror jeg da at det er for de fleste, men man kan jo aldrig vide hvad fremtiden bringer.
Dog syntes jeg at der er lidt af en tildens til at de omplaceringere der sker fra opdrættere er lidt et spørgsmål om tilfældigheder, ofte kender opdrætteren og den evt. kommende ejer hinanden lidt i forvejen og ad tilfældighedernes vej kan man så være heldig.
Det sker dog også at omplaceringshunde bliver annonceret fra opdrættere, men ofte tror jeg at det er tilfældigheder der gør sig gælende for hvordan tingene falder ud :o)
okt 2007
Jamen vi har kikket i to års tid, og fulgt lidt med, men synes bare det er svært privat at finde hunde som lever op til det jeg egentlig ønsker. Og derfor fik jeg den ide at det kunne være en mulighed at kontakte kenneler og forklare hvad man søger, da jeg lige netop fik fornemmelsen af at hundene ryger rundt mellem dem, og bekendte..
Vi må se om tilfældighederne en dag bringer "hunden" den her vej
feb 2009
Følger: 23 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 23 Svar: 446
Først og fremmest, hvad race er det du er interesseret i?
Jeg har selv gået og leget med tanken om at udstationere en hund, men ikke rigtig fundet ud af hvordan det skal foregå osv.. Vi er også i den situation at vi kun må have 4 hunde, da vi bor i by-zone.. Så tanken har da puslet af og til...
okt 2007
Det skal som sagt kunne være en udstillings hund også, og den helt rigtige på det rigtige tidspunkt... så måske det bliver en anden race ind imellem.
Så vidt jeg har forstået har dkk så ikke en standard udstationeringskontrakt? derudover kan der jo så aftales alt hvad parterne ønsker, hvem der skal betale for tjek af sygdomme, hvor ofte hunden skal udstilles ret til x-antal parringer eller lignende.. Jeg synes ofte at folk har dem hos familie eller hundevenner, eller rykker dem rundt mellem kennelerne. Det familie vi har der har kennel har ingen udstationerede, men et par stykker bor hos familie...
videreformidling fra kennel?