{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af køkken armatur 500 kr.
  • Installering af 3 genvexs anlæg med rør føring 23.600 kr.
  • Reparation af Texas plæneklipper (træksnor) 600 kr.
  • Sætte lampe i loft 350 kr.
  • Fjerne tapet 2.830 kr.
  • Fixet stue dør så den kan åbne og lukke uden støj 550 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Grand danois hvalpe
  • #1   20. jul 2009 "Kender" en, der har en grand danois der kom fra et kuld på 19, men det lyder godt nok mærkeligt. o:

• #2   20. jul 2009 det er hverken lov eller en regel, men noget nogen gør af hensyn til tæven. Det kan tage hårdt på en tæve at have hvalpe, og det gør det jo ikke mindre hårdt med hvalpe af den størrelse og en race der ofte får store kuld.

Så er det for hårdt ved tæven med så mange hvalpe, bør man jo hjælpe hende, hvadend det så er ved at give flaske, finde en amme til nogen hvalpe eller aflive nogen af dem.

Det lyder hårdt ja, men hvalpene lider jo ikke, og jeg må indrømme at hvis alternativet er at tæven skal lide under det, samt at den måske ikke kan tage sig af alle hvalpene s er det da bedre at nogen bliver aflivet.

Tror sog ikke nogen skelner stærkt vd tallet 6 -mon ikke det afhænger af tæven?

Ved heller ikke hvor meget det praktiseres.

• #4   20. jul 2009 Der var indtil 2007 en regel i GD-klubben, der hed at man som opdrætter kun måtte beholde 6 hvalpe.

Men efter en afstemning bortfaldt reglen og opdrætterne kan nu selv vurdere hvor mange hvalpe som tæven kan holde til at ligge med.

Reglen var der for at tilgodese tæven. En GD er en stor hund og hvalpene vokser ekstremt hurtigt og det slider på tæven.
    Jeg er ikke tilhænger af reglen, jeg tror at de fleste opdrættere er i stand til at vurdere hvor mange hvalpe ens tæve kan magte at ligge med, men at lade en tæve ligge med 12 hvalpe er uanset hvordan man vender og drejer det for mange, efter min mening. Det er ikke i tævens interesse ihvertfald.

• #5   20. jul 2009 Okay. Jeg fik bare fortalt at det var max seks. Hvad ved jeg, der er jo så mange regler. Jeg synes selvfølgelig også at man skal skåne tæven mest muligt. Tak for svar.

• #6   20. jul 2009 Tak Mie. Så fik jeg svar på min nysgerrighed.

• #7   20. jul 2009 Kan godt forstå, at folk "stejler" første gang de hører om (den ikke mere eksisterene) regel.

Men husk dette;
    Hvalpene vejer 5-600 gram ved fødslen og 10-12 kilo, når de rejser hjemmefra som 8-ugers!!!

Der er KÆMPE forskel på de forskellige tæver, og ja, den enkelte opdrætter ved bedst, hvor mange hvalpe den pågældende tæve kan klare...fysisk og mentalt.

• #8   20. jul 2009 Det var så lidt, Vicki.

Man kan hurtigt komme ud for alle mulige forklaringer, uden folk egentlig ved noget om det de svarer på ;o)

• #9   20. jul 2009 Oscar. Jeg stejlede nu ikke, undrede mig bare over at se et kuld på 12.

Mie. Ja lige præcis. Dejligt med lidt kyndig vejledning.

• *suk*
    *suk* Tilmeldt:
    jul 2009

Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 878
    #10   20. jul 2009 Godt at vide.

Det fik vi nemlig også at vide sidste år. Og har forklaret det vidt og bredt, men vidste ikke, at reglen var ophævet.

Mange tak.

• #11   20. jul 2009 Bibi, det er det man kalder en dårlig undskyldning for ikke at stambogsføre sine hvalpe. Jeg kan se det er dét du har anført som grund hos din hund fra 2008.

Havde dine opdrættere haft interessen og en avlsgodkendt tæve, kunne de have fået stambodsført alle hvalpene hos DKK da det kun var GD-klubben der havde denne regel. Altså var det kun opdrættere der var medlem af specialklubben der var pålagt denne regel.

Men nu er kuldet så ovenikøbet født året efter reglen blev nedstemt, så alt i alt, en dårlig undskyldning i stedet for at sige som det er, at man ikke er medlem og ikke har kunne avlsgodkende de hunde man har valgt at avle på.

• *suk*
    *suk* Tilmeldt:
    jul 2009

#12   20. jul 2009 Prøver igen

Jeg har ikke noteret om tavle. Jeg har noteret, at de er racerene ;O)

• #13   20. jul 2009 Jeg er ikke sikker på jeg forstår hvad du mener, Bibi : )

Det jeg skriver er blot at det er en dårlig undskyldning hvis nogle bilder dig ind de ikke har kunne stambogsføre deres hvalpe, fordi der var mere end 6 hvalpe i kuldet.
    Man har altid kunne stambogsføre både 10 og 18 hvalpe hos DKK da det var specialklubben og ikke kennelklubben der havde denne regel.

• *suk*
    *suk* Tilmeldt:
    jul 2009

#14   20. jul 2009 Der hvor jeg har købt mine hvalpe, har man ikke tavle på forældrene.

Jeg har blot hørt om reglen.

Jeg har ikke talt med nogle, som ikke kunne få deres på tavle.

Jeg er ligeglad med tavlen. Ville ikke skulle bruge den til noget alligevel ;O)

• #15   20. jul 2009 Bibi, det er ikke noget du behøver forklare mig : )

Jeg skrev som jeg gjorde fordi du skriver:
    "Nej, for han havde 18 søskende. Mor og far er racerene."

18 søskende har ikke været årsagen til den manglende tavle, det var sådan set bare det jeg ville frem til.

• *suk*
    *suk* Tilmeldt:
    jul 2009

#16   20. jul 2009 Nej, forklaringen var, at forældrene ikke havde tavle *lol*

Jamen, så er vi jo enige...

• #17   20. jul 2009 Vicki; den var heller ikke møntet på dig;o)
    Men når man "ude i byen" fortalte om reglen var folks reaktion OFTE; Jamen man afliver sgu da ikke sunde og raske hvalpe!!!!!" og i den der dur....

Forståeligt nok at folk reagerer sådan i første øjeblik, men efter en forklaring kunne de fleste nu også godt se meningen med reglen;o) Det var det jeg mente;o)

• #18   20. jul 2009 Oscar okay. Jeg undrede mig bare, men tænkte at GD, har så "underlig" (skal ikke misforståes) en bygning, så jeg sagtens kunne se logikken i det.

• *suk*
    *suk* Tilmeldt:
    jul 2009

#19   20. jul 2009 Hey Wikki

Og at ALLE, både hvalpe og mødre/plastmødre har det skønt, var jo tydeligt at se ;O)

• #20   20. jul 2009 Wikki A, Dejligt at alle har det godt, men jeg har det bare SÅ svært med at høre, at man bruger en anden tæve til ½delen af hvalpene. Var det en tæve, der feks lå med en enkelt hvalp i forvejen og dermed kunne ta et par hvalpe med i flokken...INGEN problemer, men det andet.......sån rent etisk...så klinger det bare forkert i mine ører...
    Og har man en tæve, der ligger med sit første kuld,så er det ret logisk at den stresser over 12 (!!!!) hvalpe. En super avlstæve ville også blive stresset over 12 hvalpe, men det må man være klar til at handle på og have med i sine overvejelser INDEN hvalpene overhovedet er kommet til verden!!!

Har set det før, hvor man så liiige havde en falsk frægtig tæve,der kunne overtage nogle af hvalpene, så man dermed kunne beholde heeele kuldet. Falsk drægtighed kan være en slem omgang for de stakkels tæver, og jeg har SVÆRT ved at forestille mig, at problemet bliver løst ved at gi den et kuld hvalpe!!!!

Ville egentligt slet ikk ha lavet det her indlæg, men det strider vikeligt bare imod MINE etiske overbevisninger....!!!!

Kommentér på:
Grand danois hvalpe

Annonce