{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
11.110 visninger | Oprettet:

Vejrtrækningsproblemer??? {{forumTopicSubject}}

Min utrolig dejlige hund er begyndt at få noget der ligner vejrtrækningsproblemer. Det kommer meget pludseligt. Hun begynder at gispe. Det begyndte med at være noget, som lød som noget host af en slags. Regnede vi med at var noget der lige kradsede i halsen. Nu er det oftere og det vare i længere tid. Det kommer på alle tidspunkter, f.eks. igår lå jeg lig'så stille og snakkede med hende, hvor det så kom. Jeg er ikke så glad for det, og frygter at der måske er noget galt. Det kan ikke være pga alder, da hun kun er knap 6 måneder.

Jeg har tænkt mig at gå til dyrlæge med hende. Men ville høre om der er nogle, som har oplevet noget ligende, eller som kan hjælpe mig??
Ved i eventuelt hvad det koster at få et tjek hos en dyrlæge??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vejrtrækningsproblemer???
  • #1   26. feb 2006 Lyder det som om hun "grynter"?? Altså trækker vejret indad? hvis du forstår hvad jeg mener??

• #2   26. feb 2006 Ja, det er sådan at hun trækker det indad.. Det lyder som om hun har glemt at trække vejret, og pludselig kommer i tanke om det, og så har en masse at indhente. Men ja, hun trækker det indad, det lyder ikke som om hun puster ud.

• #3   26. feb 2006 Kisser m: at sluge luft, hvad vil det sige?? er det normalt. Jeg har ikke været ude for det før. Derfor jeg er lidt nervøs.

• #4   26. feb 2006 Nu ved jeg ikke om det er det, men min Cavalier gør det med at trække vejret indad og det lyder lidt som "snorkelyde" - det er svært at forklare.

Jeg har været til dyrlægen med det, lige da han begyndte på det. Jeg kan ikke rigtig gøre noget ved det, det er tit sådan hos lidt kortsnudede hunde.

Men nu ved jeg selvfølgelig ikke om det er det din hund gør.

Vil tro et tjek koster omkring en 4-500kr, det er jo meget forskelligt fra dyrlæge til dyrlæge, men en konsultation koster som regel over 300kr - ihverfald hos dem jeg har været hos.

Hvornår har hun sidst været til tjek hos dyrlægen?

• #5   26. feb 2006 Det lyder lidt som reversed sneezing...

Der står en smule om det på denne side.
    (link fjernet)

• #6   26. feb 2006 Sabrina - det link Belinda har sat ind, det er det min Cavalier gør...hvis du bliver lidt klogere af hvad de andre har skrevet om det :o)

• #7   26. feb 2006 Gilbert gjorde det meget da han var yngre, men har voksede da fra det. Han kan af og til gøre det, men da han var hvalp kunne han have deciderede anfald, hvor han næsten ikke kunne stå på benene på grund af det.

• #8   26. feb 2006 Tak for linket, Belinda. Nu er jeg mere rolig.
    Annette J: Jeg har endnu ikke været til dyrlæge med hende endnu, men her på onsdag har vi tænkt os' at tage der forbi. Vi vil gerne lige have et tjek. Bare for at være sikker osv.

• #9   26. feb 2006 Sabrina, Det var så lidt ;o)

Det lyder meget som om det var det, men synes også at det er en god idé lige at smutte forbi dyrlægen og få et tjek. Så har du da gjort hvad du kan :O) Så bliver man mere rolig.

Jeg snakkede også med min dyrlæge da Gilbert gjorde det meget, for man bliver lidt nervøs, og tror hunden ikke kan få luft..

• #10   26. feb 2006 Ja snak med dyrlægen om det...er næsten sikker på at det er reversed sneezing...men det er altid rarest at være på den sikre side :o)

• #11   26. feb 2006 Puhh, ja det med oprationer og dyr.. Det kan jeg heller ikke så godt lide. Det er jo nødvendigt i nogle situationer, håber ikke at det står så slemt til med Chilie.

• #12   26. feb 2006 Held og lykke med det.
    Lad os lige høre hvad dyrlægen siger :o)

• #13   26. feb 2006 Sabrina, min hund gjorde det meget i starten, men det har aftaget sig en hel del. Nu er det mest hvis han bliver lidt for opstemt og sådan...så det behøver heldigvis ikke at skulle ende i en operation :o) Det er jeg nemlig heller ikke meget for..alt det med narkose...puha :o(

Men held og lykke med det - håber også du skriver, når du har været ved dyredoktoren.

• #14   26. feb 2006 Det er jo nemlig det. Jeg har da fået nogle chok når hun begynder på det. Ikke så rart. jeg skal nok lige skrive tilbage hvad dyrlægen finder frem til. Krydser finger for bedste. Tak for alle svarene, nu er jeg blevet mere rolig. Takker smiley

• #15   26. feb 2006 Hej - Zico har det med at hoste og ralle lige efter han har leget meget - dyrlægen siger der ikke er noget at være bekymret for - så man kunne jo håbe det er det samme med din hund. Men du burde alligevel sørge for lige at få det tjekket - et dyrlægebesøg koster typisk mellem 200 og 400 kr, alt efter hvor i landet det er.

Kommentér på:
Vejrtrækningsproblemer???

Annonce