449 visninger
|
Oprettet:
Foder til små hvalpe ? {{forumTopicSubject}}
Jer der har / haft hvalpe, hvad anbefaler i af hvalpefoder ?
Fra de første uger til hvalpetiden er overstået.
Er lidt i tvivl da jeg bruger select gold voksen foder, og har købt det i hvalpe foder... Men vil jo gerne sørge for de får det bedste af det bedste...
jan 2006
Følger: 20 Følgere: 20 Hunde: 7 Emner: 81 Svar: 1.456
I begyndelsen blødt op ( med meget vand ) og most til en grød.......senere bare blødt op uden at mose det til en grød :o) og senere igen får mine det tørt.
mar 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 150 Svar: 1.213
Dyrefoder hører under kategorien non-food dvs. der gælder meget færre regler end for menneskeføde og jeg ønsker bestemt ikke at give min hund noget der ikke engang er godkendt til mennesker. Selvom en, vel at mærke i forvejen, sund hund godt kan overleve på det billigere foder synes jeg det er vigtigere at den lever godt og sundt.
Flere foderproducenter skriver ikke hvad for en proteinkilde de bruger udover at foderet fx. indeholder kylling - men dette vil sige at det ligeså godt kan være biprodukter fra kylling som næb og kløer og det har jeg ikke lyst til at fodre min hund med. Derfor ser jeg altid efter hvad for noget kylling det er og vælger en producent der fx. specificerer at det er kyllingekød fra ferske kyllinger osv.
En anden ting man skal være opmærksom på er hvordan energiforderlingen er i foderet - dvs. hvad kommer fra protein (kød, fisk etc.), fedt og kulhydrater. Protein skal gerne være den vigtigste energikilde og være listet først i ingredienslisten. Produkter indeholdende korn skal man gerne holde sig helt fra da de kan være allergifremkaldende og desuden er et unødvendigt billigt fyldprodukt...
Jeg har i øvrigt selv fodret med Arden Grange som lever op til de krav JEG stiller men da jeg har en meget kræsen lille hvalp har jeg måttet prøve mig lidt frem og fodrer nu med Olivers...
Beklager det blev lidt langt, men håber det giver lidt mening
mar 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 150 Svar: 1.213
Det er der selvfølgelig også flere andre producenter der har
jul 2007
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 5 Emner: 32 Svar: 1.525
okt 2008
Følger: 15 Følgere: 15 Hunde: 2 Emner: 82 Svar: 1.288
Vil kigge lidt nærmere på RC, og se hvad der er af muligheder indenfor dette...
Olivers er jeg færdig med :o)
jul 2007
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 5 Emner: 32 Svar: 1.525
Personligt fortrækker jeg Oliver's frem for RC, men sådan er vi og vores hunde jo så forskellige :o)
okt 2008
Følger: 15 Følgere: 15 Hunde: 2 Emner: 82 Svar: 1.288
Det var skam ikke myntet på dig
Foder til små hvalpe ?