{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Shelf units need fixing to wall 650 kr.
  • Varme i radiator - stiften virker ikke 800 kr.
  • IKEA PAX garderobeskab 2.500 kr.
  • Samle to pax skabe uden låger 650 kr.
  • Hjælp af fagmand til tilslutning af nyt komfur (rette kabel haves) 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Foder til små hvalpe ?
  • #2   20. jul 2009 Jeg har gennem 18 år givet mine hvalpe Eukanuba.
    I begyndelsen blødt op ( med meget vand ) og most til en grød.......senere bare blødt op uden at mose det til en grød :o) og senere igen får mine det tørt.

• #3   20. jul 2009 Til at starte med benyttede jeg mig af RC som hvalpen havde fået der hvor jeg fik hende. Da jeg skulle skifte foder har jeg set meget på kvaliteten af foderet - at der anvendes gode menneskegodkendte råvarer osv.

Dyrefoder hører under kategorien non-food dvs. der gælder meget færre regler end for menneskeføde og jeg ønsker bestemt ikke at give min hund noget der ikke engang er godkendt til mennesker. Selvom en, vel at mærke i forvejen, sund hund godt kan overleve på det billigere foder synes jeg det er vigtigere at den lever godt og sundt.

Flere foderproducenter skriver ikke hvad for en proteinkilde de bruger udover at foderet fx. indeholder kylling - men dette vil sige at det ligeså godt kan være biprodukter fra kylling som næb og kløer og det har jeg ikke lyst til at fodre min hund med. Derfor ser jeg altid efter hvad for noget kylling det er og vælger en producent der fx. specificerer at det er kyllingekød fra ferske kyllinger osv.

En anden ting man skal være opmærksom på er hvordan energiforderlingen er i foderet - dvs. hvad kommer fra protein (kød, fisk etc.), fedt og kulhydrater. Protein skal gerne være den vigtigste energikilde og være listet først i ingredienslisten. Produkter indeholdende korn skal man gerne holde sig helt fra da de kan være allergifremkaldende og desuden er et unødvendigt billigt fyldprodukt...

Jeg har i øvrigt selv fodret med Arden Grange som lever op til de krav JEG stiller men da jeg har en meget kræsen lille hvalp har jeg måttet prøve mig lidt frem og fodrer nu med Olivers...

Beklager det blev lidt langt, men håber det giver lidt mening smiley

• #4   20. jul 2009 Hov ser jo lige at du har hvalpE og ikke hvalp smiley Tror rigtig mange fodrer med RC, de har gode aftaler til opdrættere og det er et gængs produkt som dine hvalpekøbere også vil kunne få fat i forholdsvis nemt - de har desuden hvalpepakker som du kan give dine hvalpekøbere med så de har foder til den første tid...

Det er der selvfølgelig også flere andre producenter der har smiley

• #5   20. jul 2009 Jeg brugte/bruger Oliver's Start, det har jeg været ganske godt tilfreds med :o)

• #6   20. jul 2009 Ganske rigtigt har jeg hvalpe, så foderet skulle kunne dække alle behov her i de næste uger og i det fremtidige hjem i hvalpetiden.

Vil kigge lidt nærmere på RC, og se hvad der er af muligheder indenfor dette...

Olivers er jeg færdig med :o)

• #7   20. jul 2009 Du spurgte og jeg svarede :o) Hvad du så evt. har af holdning eller erfaring med de forskellige mærker kan jeg jo ikke vide...
    Personligt fortrækker jeg Oliver's frem for RC, men sådan er vi og vores hunde jo så forskellige :o)

• #8   20. jul 2009 Anne T

Det var skam ikke myntet på dig smiley

Kommentér på:
Foder til små hvalpe ?

Annonce