5.823 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Trækkelege "farlige" ? Trækkelege "farlige" ?

Jeg har lige været på biblioteket og låne nogle bøger om hunde, træning kliktræning osv.
Og i den ene af bøgerne står der således..

"De fleste hvalpe elsker at lege trækkelege, men det er en af de lege man skal være lidt opmærksom på især med visse racer. Hvis man vælger at lege denne leg med sin hvalp, skal man sørge for at vinde de fleste af legene, så hvalpen ikke kommer til at tro at den er stærkere end dig, og begynder at udfordre din autoritet. Når du afslutter legen skal du lægge legetøget væk. Hvis hvalpen får lov at beholde det, vil den tro at den har vundet, og at legetøjet er præmien.

Hvis hvalpen tilhører en meget dominerende race, eller individ uafhængig af race, er det måske en af de lege du helt skal undgå"

Hmmmm .. Så sidder jeg her og undre mig, den leg har jeg da leget med både min den voksne han hund, og også med min hvalp. Er det helt forkert eller hvad?! smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Dishwasher e15 error 1.000 kr.
  • Montere et vitrineskab 500 kr.
  • Vandhane problemer 500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.
  • Kogeplade afmontering og montering 1.000 kr.
  • Hækklipning af ca. 38 m inkl. bortkørsel 2.100 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Trækkelege "farlige" ?
  • #1   20. jul 2009 ja, hvis ikke du vinder legen.

• #2   20. jul 2009 Det kommer jo som der står meget an på hvilken race du har med at gøre og desuden også hundens mentalitet smiley

Hvis du har en meget dominerende hund der er svær at styre skal du nok sørge for at den IKKE vinder disse lege og måske helt undgå dem...

• #3   20. jul 2009 Det giver jeg ikke ret meget for smiley

- Jeg har i hvert fald aldrig haft nogle problemer med det.

• #5   20. jul 2009 min nuværende hun hund var meget forsigtig i starten og havde lav selvtillid, den genopbyggede jeg igennem trækkelege.. en hund med stor selvtillid ville jeg aktivere helt anderledes..

så det kommer helt an på hunden og racen

• #6   20. jul 2009 Jeg har en dansk/svensk gårdhund,den er da hverken dominerende eller noget, eller er de ??

• #7   20. jul 2009 Gårdhunde plejer ikke at mangle selvtillid.

• #8   20. jul 2009 jeg har en meget dominerende race og jeg har leget trækkeleg med dem begge gentagne gange og de elsker det. Det ændrer bestemt ikke på at de godt ved at jeg bestemmer - heller ikke selvom jeg ikke gemmer deres knudetov væk...

• #9   20. jul 2009 Fie elsker trækkelege og hun får meget tit lov at vinde.

Det har ikke givet anledning til nogen problemer

• #12   20. jul 2009 Belinda: Har lige været inde og kigge på din profil, og ud fra dine beskrivelser af dine hunde kan jeg ikke se det skulle være noget problem smiley

• #13   20. jul 2009 Carlone Cecilia, det er jeg glad for smiley
    Tark *S*

• #14   20. jul 2009 Hvis jeg altid skal vinde, så kan jeg lige så godt lade vær med at ha en brugshund.

Træklege og anden leg, så er det meningen at hunden skal vinde hver gang. så hunden får en god postiv indstilling til denne leg.

Men så er det bliver snakker om dominans.

Fordi man lader hunden vinde, så er det ikke noget med duminans at gøre.

Men der imod en psykisk stærk hund.

Og så er det at hver leg uanset om det er bold eller andet, så er det hundeføreren der starter legen og det er også denne der afslutter legen.

På denne måde indbygger man tænd og slukkontakten.

• #15   20. jul 2009 Ved ikke om jeg skal tro på det..

Jeg leger trækkeleg med Nino, og han er ikke blevet mere dominerende af at han vinder i trækkelegen

• #16   20. jul 2009 Jeg mener heller ikke den holder vand. Jeg legede trækkelege med min første dominante tæve og nu også med Lia, der er noget blødere og har aldrig gået synderlig meget op i hvem, der vinder. Det vigtigste for mig er, at hunden ved det er ren leg og at den slipper når den får besked på det og det har aldrig været noget problem.

Kommentér på:
Trækkelege "farlige" ?

Annonce