{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
670 visninger | Oprettet:

Ang: Kasterere en hund {{forumTopicSubject}}

Jeg sidder her med Cosmo og jeg er blevet enige med mig selv om at han skal kastereres, men er det synd at gøre det som 6 månders?

Og hvordan har hunden det bagefter?

Og nu gider jeg ikke høre om at det er synd for hunden, skal ikke avle på ham og gider ikke ha en "UPS" han løb ud, eller ikke mindst gider jeg ikke at ham bliver svær at styre, så derfor gør jeg det.

Håber nogen kan hjælpe.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ang: Kasterere en hund
  • #1   27. feb 2006 Jeg synes det er en rigtig fornuftig beslutning. Mener det er en rigtig god måde til at forebygge uønskede hvalpe. Der er også mange andre fordele, nemlig at han vil blive nemmere at have med at gøre.
    Jeg ville dog tale med dyrlægen om tidspunktet, mener at det er bedst når hanhunden er ca 8mdr- 12mdr.


  • #2   27. feb 2006 Cosmo er helt fredelig nu, han trækker sig fra alle hunde, hvis de siger noget til ham.

    Min dyrelæge sagde bare jo før jo bedre, også har jeg påskeferie så han ikke skal være alene ugen efter.

    Men det er måske ikke et problem?


  • #3   27. feb 2006 Det ville ikke gøre noget hvis han blev lidt mere madglad, for han er virkelig kræsen nu. ;o) Han ved godt hvad der er godt..

    Men det problem kan man jo klare ved at veje hans mad af og gi ham på bestemte tider, heller det end en træls hanhund, for det bliver desværre nogen.


  • #4   27. feb 2006 Det var derfor det skulle gøres op til påske, så har jeg fri i en uge..

  • #5   27. feb 2006 hvis det er fordi du har ferie, syntes jeg ikke der er nogen grund til at vente... og hvis dyrlægen siger ok, så synes jeg helt klart du skal få det gjort... da vores hund blev kastereret, havde vi også fri bagefter og det er jeg glad for vi havde, der gik da trods alt et par dage inden vores hund var helt på toppen igen... og jeg syntes helt klart at det hjælper til, at de ikke bliver så vilde, så jeg synes det er en fornuftig beslutning du har taget...

  • #6   27. feb 2006 men vi er også nødt til at veje al hans mad og det kræver en ekstra indsats at få dem til at lade være med at stjæle hvis der står noget spiseligt på borde og lign... smiley

  • #7   27. feb 2006 Jeg synes det lyder, som en rigtig god idé Line!

    Min egen dyrlæge sagde, at det ville være foretrukkende inden de blev alt for kuldrede og kønsmodne, men ikke gamle. Min egen hund blev det da han var 9 måneder og har ikke ændrede sig en dyt, han er dog blevet mere kærlig og sød og fjollet. Hvis du har ferie, ser jeg ingen grund til, at vente? Murphy tog sig bare en ekstra morfar på dagen og var frisk dagen efter, hverken doven eller fed, det er jo mig der bestemmer, hvor meget mad han får smiley

    Du skal tænke på han kommer i narkose og det er forskelligt, hvordan en hund reagere.
    Men synes 6 måneder tror jeg er en rigtig god alder, spørg dyrlægen.


  • #8   27. feb 2006 Hej hej..
    Jeg sys ikke der er nogen grund til at kasterere en hand hund med mindre at der er stor grund til det. Når du tager din hunds mandlighed fra ham bliver han "intet køn" og vil derfor hvis du har mere end en hund og når han kommer i flok, være under hund. Min erfaring er at det ikke er nogen god ide medmindre det er strengt nødvendigt.


  • #9   27. feb 2006 Vi fik kastreret Knud da han var 1 år, og ifølge dyrlægen skulle det ikke have været meget senere end det, hvis man skulle have effekt af det! Knuds problemer med andre hanhunde startede da han var ca. 8 mdr. - før det havde han haft det fint med alle hunde!
    Han var også frisk et døgns tid efter operationen, men han ville ikke have kraven på, så det var nødvendigt for os at holde opsyn med ham i en lille uge, for at undgå at han slikkede i såret... så på den måde er det nok meget fint at have ferie bagefter!


  • #10   27. feb 2006 Rikke J : vores hanhund er da førerhund hjemme hos os, på trods af at han er kastereret....

  • #11   28. feb 2006 hej Line

    Jeg synes du roligt kan gøre det nu - det er nemlig en rigtig god ide at du er hjemme bagefter. Balou skulle gå rundt med en skærm og det kunne han ikke rigtig styre de første par dage - men han lærte det smiley

    Jeg fik også min Balou kasteret da han var 6 mdr. i samråd med dyrlægen - han mente at det var bedst inden han kom i sin første pubertet. I dag er han ca. 15 mdr og kan lege med alle hunde - både hanner og tæver.
    Det er simplethen en fornøjelse at have ham med til træning - aldrig noget bøvl smiley

    mvh Karin


Kommentér på:
Ang: Kasterere en hund

Annonce