796 visninger
|
Oprettet:
25. mar 2008 Følger: 40 Følgere: 38 Hunde: 4 Emner: 144 Svar: 783
omplaceringshund. {{forumTopicSubject}}
Hej..
Jeg er ved, at hjælpe en hund, med at finde nyt hjem, men hvis den ikke finder nyt hjem inden lørdag, tager jeg den midlertigt.
Men jer der har prøvet, at overtage en voksen hund, hvordan reagerede den? Gav den meget udtryk for, at den savnede de tidligere ejere?
Jeg er bange for, at hvis hun skal bo her lidt, at hun savner dem rigtig meget, så hun måske stopper med, at spise eller andet.. Nogen råd eller noget??
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.929
Møffe og Reiki vadede direkte ind i mit hjem som havde de boet her altid. Der har ingen problemer været overhovedet med flytningen, og det tog ikke mange timer før de fulgte mig, som om de havde kendt mig længe.
Gaia er lidt mere reserveret af natur, og knytter sig meget stærkt til sin ejer, og det tog et par dage for hende før hun rigtig varmede op overfor mig.
Hun lå lidt foran døren den første aften, som om hun ventede på at blive hentet igen, og hun spiste ikke så godt de første par dage.
Men efter et par dage begyndte osse hun at færdes hjemmevandt i lejligheden, spise op når der blev serveret og begyndte at knytte sig til mig.
Så i det store hele ikke nogen problemer. Det er self forskelligt hvordan hunde reagerer på skiftet, men jeg har ikke oplevet nogen problemer der ikke gik i sig selv i løbet af de første par dage.
nov 2007
Følger: 33 Følgere: 46 Hunde: 3 Emner: 182 Svar: 2.661
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.929
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 907 Svar: 17.377
Den er glad bare den er optaget i en ny flok, så den har mulighed for at overleve..
Jeg har ingen problemer haft i den retning..
Til gengæld kan der komme nogle grimme overraskelser op til overfladen, som man slet ikke var forberedt på... Her tænker jeg hundens adfærdsmønster.. Den har jo noget med i bagagen, som du ikke kender til..
Måske er den panisk bange for mænd med gummistøvler, og kan hvis den føler sig presset reagere uhensigtsmæssigt..
aug 2007
Følger: 61 Følgere: 60 Hunde: 9 Emner: 223 Svar: 2.183
Ikke alle hunde takler en omplacering lige sågodt,men i de flæste tilfælde oplever i at hunden tar det på stiv pote
mar 2008
Følger: 40 Følgere: 38 Hunde: 4 Emner: 144 Svar: 783
Jeg håber ikke hun giver udtryk for noget. Så tror jeg, at jeg føler mig som den værste dyremishandler i verden!
okt 2007
Følger: 33 Følgere: 30 Hunde: 2 Emner: 146 Svar: 2.576
Han er bare sit glade jeg, og vi har ikke mærket noget på ham. Han er ædedolk og reagere på vores mindste vink.. Jeg synes han har klaret det rigti flot, meget bedre end jeg havde forventet..!!
mar 2008
Følger: 33 Følgere: 31 Hunde: 3 Emner: 66 Svar: 2.833
Han havde haft to tidligere hjem, og havde ikke haft det godt før. Han faldt straks godt til og spiste fint osv, men havde lang tid med meget separationsangst. Der går jo også noget tid med at få "kontakt" med hunden og lære den at kende. Det har været en stor udfordring, men han har det super godt i dag, og vi er lykkelige for ham!
okt 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 4 Emner: 29 Svar: 200
omplaceringshund.