{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
688 visninger | Oprettet:

Træt af at hunden ødelægger legetøj {{forumTopicSubject}}

Hvad gør man når hunden splitter legetøj fuldstændigt ad?
Kærestens hund leger ikke med legetøj... - Han ødelægger det. Da jeg vågnede var han godt i gang med at ødelægge Sammy's gummi-tyggeben. Nu er det stumper over hele gulvet.

Vi har længe prøvet at stoppe ham, når han ødelægger legetøj, men idet man ikke kigger bliver det altså revet fra hinanden. Er jeg efterhånden godt træt af, da jeg ikke ønsker MIN hund skal lære det. - Og det er ikke billigt at gå ud og finde nyt legetøj til en hvalp.

Råd søges.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Træt af at hunden ødelægger legetøj
  • #1   24. jul 2009 Tror den keder sig.

Har selv en der har den mening at legetøj er til for at dræbes. Han får ind i mellem en billig bamse, som han så kan ruske så tosset han vil. Tager den fra ham igen inden jeg har maltrakteret bamse over hele huset.

I dit tilfælde ville jeg nok løse problemet med at give hunden et rigtigt lækkert ben, som den skal bruge lang tid på, og kun at tage legetøj frem når man kan være deltagende.

• #2   24. jul 2009 Jeg er af den overbevisning, at de må splittet deres legetøj af som de lyster.
    Det er deres, og en af de udgifter der følger med hund.
    De har fået et stykke legetøj i munden,- som hvalp, hvis de var igang med at bide i noget der ikke var deres. For at vise dem at det er ok at bide i disse. Så vil jeg ikke begynde at lave nye regler med det!!!

Der finde legetøj på market, som er til hunde der splitter det af.

• #3   24. jul 2009 Det er bare lidt skidt, for pt er det hvalpens han ødelægger...
    Synes det er synd at fjerne det. Især det legetøj der er godt for bisserne. :O(

• #4   24. jul 2009 Ja men min hvalp splitter det også ad, men vi har noget der ikke kan gå i stykker og noget der kan..

Man kan vis man lyster dels købe noget i bæverneulon (ha det er stavet forkert, men kan ikke se fejlen), det kan holde til lidt mere, ellers er der rigtig mange billige bamser i røde kors eller i andre genbrugs butikker, så kan man jo lige vaske dem..
    Hvis man køber eks: 10 stk, kan de købes for 50 kr, og så har man altid en ny, når de går så meget i stykker man ikke gider se på det mere. Eller køb kraftig gummi bolde, de fåes også i små, de eer svære at ødelægge.

• #5   24. jul 2009 PS: Ta ikke fejl, jeg hader også at komme hjem til en stue fyldt af bamse fyld, men tænker det er en del af de små hunni´er.

Det er jo små "børn", dejlige små "børn"

• #6   24. jul 2009 Hehe, har endnu ikke set andet end en kong overleve.. (Min kæreste's hund er amstaff). Fy for den, hvor kan det bid ødelægge. Gg

Min hvalp har heldigvis ikke de tendenser.. Er også derfor jeg synes det er synd at gemme hans ting væk. Men er ikke nemt når han ikke kan ligge med sine ting i fred.

• #7   24. jul 2009 Kan der være jalouxi over sådan noget?
    Synes lidt det er blevet en vane for Enzo at tage Sammy's legetøj fra hans seng, når vi andre vender ryggen til.

Enzo har altid ødelagt, men han plejer ikke at røre andet end sine egne ting. Det er kommet for nyligt.

• #8   24. jul 2009 Pia

Sådan leger en masse hvalpe altså. Det er en del af det at have hund. Jeg tror ikke, at du skal være bange for at den adfærd smitter, - for det handler mest om, hvordan hundens personlighed er, hvordan den leger med tingene.

Selv har jeg lige fået en lille malinois-hvalp i hus. Hun splitter også alt ad, som hun kan komme til, - og hun får lov til det. Hendes legetøj er hendes, og hun må gøre ved det, hvad hun vil.

Ja, - det koster lidt at købe nye ting, men sådan er det altså.

Til gengæld er der nogle produkter, som er langt mere holdbare end andre. De fleste klassiske produkter fra KONG er meget bideresistente, så dem kunne de evt. købe. Lad være med at købe efterligninger, - de er ikke nær så holdbare.

• #10   24. jul 2009 Lise, nu er det jo ikke hvalpen der ødelægger.

Og nej, jeg synes ikke det skal tillades at alt skal tygges i småstumper.
    Så kan man jo købe nyt, hver eneste gang man har haft noget fremme.

• #11   24. jul 2009 Carina, jeg forstår bare ikke hvorfor det er gået fint til at starte med.. Men nu er det en besættelse for ham, at tage hvalpen's legetøj og ødelægge det. - Hans eget er ikke interessant længere.

Synes bare det er synd at min hvalp ikke har adgang til tygge-legetøj når han føler behov for det, og bisserne klør.

• #12   24. jul 2009 og ja, vi har skam kong. men Sammy leger ikke rigtigt med den store, og den kong sut han har til hvalpe, har enzo også haft fat i.. (Den er lige ved at knække).

Enzo har også en kong, men igen.. Den hvalpen ligger med, vil han have og ødelægge.

• #14   24. jul 2009 Jeg har mistanke til der er dominans eller jalouxi med i det...
    Forleden dag, stod Enzo og lettede ben direkte op af Sammy. - Fuldt bevidst.

• #15   24. jul 2009 Carina, om natten er vi skam oppe i soveværelset, og legetøjet ligger i stuen...
    Jeg faldt i søvn på sofaen i morges, og der havde Enzo så splittet et gummi-ben ad... Jeg har siddet og fisket alle små-stumperne ud af tæppet. Har aldrig set noget lignende.

Men ja, vi må jo opdele tingene, så de ikke kan få fat i hinandens, på en eller anden måde. For uanset om det er fremme eller ej, har Sammy ikke fred til at ligge med sine ting.

• #17   24. jul 2009 Det typiske for den race er jo at den har svært ved at enes med samme køn... Synes jeg bare aldrig der har været problemmer med før.
    Han boede også sammen med min himmelhund da han levede, og det gik fint... Plus en anden hanhund som han voksede op med, inden mig og kæresten flyttede sammen.

Må håbe det hjælper med en kastration i næste uge smiley

• #20   24. jul 2009 Jeg tjekker lige tråden senere igen smiley
    Blev ikke til meget søvn i nat, så vil tage mig en lur igen, mens hunde-basserne også sover.. (Med legetøjet i sikkerhed). Gg.

• #21   24. jul 2009 Ja.. Det må prøves af :O)

Mange tak. Ss

• #23   24. jul 2009 Takker ;O) Dét gjorde jeg også! Gg.

• #24   24. jul 2009 Ja det var nemt da Kia var lille for begyndte hun at ødelægge legetøjet tog jeg det fra hende ved at aflede hende. I dag har hun stadig alt det legetøj hun havde da hun var bette. Jeg pakker det ned med jævne mellemrum og udskifter det med noget andet der har været pakket ned :o)

Men tror bare nogle hunde er flænsere og nogen er ikke. Min brors hunde kan intet have uden at det skal ødelægges ... Kia kan lege med og løbe rundt med et stykke legetøj i timevis

Kommentér på:
Træt af at hunden ødelægger legetøj

Annonce