688 visninger
|
Oprettet:
Træt af at hunden ødelægger legetøj {{forumTopicSubject}}
Hvad gør man når hunden splitter legetøj fuldstændigt ad?
Kærestens hund leger ikke med legetøj... - Han ødelægger det. Da jeg vågnede var han godt i gang med at ødelægge Sammy's gummi-tyggeben. Nu er det stumper over hele gulvet.
Vi har længe prøvet at stoppe ham, når han ødelægger legetøj, men idet man ikke kigger bliver det altså revet fra hinanden. Er jeg efterhånden godt træt af, da jeg ikke ønsker MIN hund skal lære det. - Og det er ikke billigt at gå ud og finde nyt legetøj til en hvalp.
Råd søges.
sep 2006
Følger: 10 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 423 Svar: 5.028
Har selv en der har den mening at legetøj er til for at dræbes. Han får ind i mellem en billig bamse, som han så kan ruske så tosset han vil. Tager den fra ham igen inden jeg har maltrakteret bamse over hele huset.
I dit tilfælde ville jeg nok løse problemet med at give hunden et rigtigt lækkert ben, som den skal bruge lang tid på, og kun at tage legetøj frem når man kan være deltagende.
nov 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 3 Emner: 40 Svar: 464
Det er deres, og en af de udgifter der følger med hund.
De har fået et stykke legetøj i munden,- som hvalp, hvis de var igang med at bide i noget der ikke var deres. For at vise dem at det er ok at bide i disse. Så vil jeg ikke begynde at lave nye regler med det!!!
Der finde legetøj på market, som er til hunde der splitter det af.
feb 2007
Følger: 42 Følgere: 39 Hunde: 2 Emner: 513 Svar: 4.887
Synes det er synd at fjerne det. Især det legetøj der er godt for bisserne. :O(
nov 2008
Man kan vis man lyster dels købe noget i bæverneulon (ha det er stavet forkert, men kan ikke se fejlen), det kan holde til lidt mere, ellers er der rigtig mange billige bamser i røde kors eller i andre genbrugs butikker, så kan man jo lige vaske dem..
Hvis man køber eks: 10 stk, kan de købes for 50 kr, og så har man altid en ny, når de går så meget i stykker man ikke gider se på det mere. Eller køb kraftig gummi bolde, de fåes også i små, de eer svære at ødelægge.
nov 2008
Det er jo små "børn", dejlige små "børn"
feb 2007
Min hvalp har heldigvis ikke de tendenser.. Er også derfor jeg synes det er synd at gemme hans ting væk. Men er ikke nemt når han ikke kan ligge med sine ting i fred.
feb 2007
Synes lidt det er blevet en vane for Enzo at tage Sammy's legetøj fra hans seng, når vi andre vender ryggen til.
Enzo har altid ødelagt, men han plejer ikke at røre andet end sine egne ting. Det er kommet for nyligt.
maj 2008
Følger: 22 Følgere: 25 Hunde: 4 Emner: 172 Svar: 2.816
Sådan leger en masse hvalpe altså. Det er en del af det at have hund. Jeg tror ikke, at du skal være bange for at den adfærd smitter, - for det handler mest om, hvordan hundens personlighed er, hvordan den leger med tingene.
Selv har jeg lige fået en lille malinois-hvalp i hus. Hun splitter også alt ad, som hun kan komme til, - og hun får lov til det. Hendes legetøj er hendes, og hun må gøre ved det, hvad hun vil.
Ja, - det koster lidt at købe nye ting, men sådan er det altså.
Til gengæld er der nogle produkter, som er langt mere holdbare end andre. De fleste klassiske produkter fra KONG er meget bideresistente, så dem kunne de evt. købe. Lad være med at købe efterligninger, - de er ikke nær så holdbare.
feb 2007
Og nej, jeg synes ikke det skal tillades at alt skal tygges i småstumper.
Så kan man jo købe nyt, hver eneste gang man har haft noget fremme.
feb 2007
Synes bare det er synd at min hvalp ikke har adgang til tygge-legetøj når han føler behov for det, og bisserne klør.
feb 2007
Enzo har også en kong, men igen.. Den hvalpen ligger med, vil han have og ødelægge.
feb 2007
Forleden dag, stod Enzo og lettede ben direkte op af Sammy. - Fuldt bevidst.
feb 2007
Jeg faldt i søvn på sofaen i morges, og der havde Enzo så splittet et gummi-ben ad... Jeg har siddet og fisket alle små-stumperne ud af tæppet. Har aldrig set noget lignende.
Men ja, vi må jo opdele tingene, så de ikke kan få fat i hinandens, på en eller anden måde. For uanset om det er fremme eller ej, har Sammy ikke fred til at ligge med sine ting.
feb 2007
Han boede også sammen med min himmelhund da han levede, og det gik fint... Plus en anden hanhund som han voksede op med, inden mig og kæresten flyttede sammen.
Må håbe det hjælper med en kastration i næste uge
feb 2007
Blev ikke til meget søvn i nat, så vil tage mig en lur igen, mens hunde-basserne også sover.. (Med legetøjet i sikkerhed). Gg.
feb 2007
Mange tak. Ss
feb 2007
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 243 Svar: 15.314
Men tror bare nogle hunde er flænsere og nogen er ikke. Min brors hunde kan intet have uden at det skal ødelægges ... Kia kan lege med og løbe rundt med et stykke legetøj i timevis
Træt af at hunden ødelægger legetøj