1.517 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

Sif æder lort/ manglende kreatin? Sif æder lort/ manglende kreatin?

Sif er begyndt at spise både hunde - og kattelort. Hun går gladeligt i kattebakken og æder lystigt, samt hun æder gravmandens lort også smiley så vidt jeg har kunne læse mig frem til, er det mangel på kreatin, - men synes ikke, jeg kan læse mig frem til, om man skal sørge for den får det ekstra kreatin eller hvad?

Nogle kloge hoveder, der kan hjælpe. regner med at kontakte dyrlægen i morgen, men indtil da vil jeg gerne tilegne mig mere viden, da jeg aldrig har haft en hund, der åd så meget lort.
Desuden lugter hun jo så også af lort ud af munden konstant, og det er faktisk en smule ulækkert.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle ikea pax skab 1.200 kr.
  • Klipning af hække 675 kr.
  • Opsætning af ny vandhane 800 kr.
  • Ny bruse slange 600 kr.
  • perlatorstykket fra køkkenet faldt af 700 kr.
  • Vaskemaskine vil ikke starte, virker som om program vælgeren er frosset men melder ikke fejlkode, 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sif æder lort/ manglende kreatin?
  • #1   26. jul 2009 Det er meget sjældent, det er et mangelsymptom, når hunden æder lort.
    Når det er, så handler det om fordøjelsesenzym fra bugspytkirtlen - der jo så ikke fungerer ordentligt.

Resten er en dårlig vane - så opdragelse er nok den vej, du skal gå.

• #2   26. jul 2009 Hvis du syntes at det er ulækkert - hvorfor så ikke bare samle op og sørge for at have hunden i snor, så du kan have opsyn med hvad den spiser - det samme gælder kattebakken!!!!

• #3   26. jul 2009 Det er en yderst dårlig vane og betyder ikke at den mangler noget. Rigtig mange hvalpe gør dette.
    Du bør sørge for at den ikke kan komme til det.... hoæld den i snor og fjerne diverse efterladenskaber med det samme. De fleste hvalpe vokser fra det igen, når muligheden ikke lænhgere er til stede.
    m.h.t. kattebakken: Sæt den op hvor hunden ikke kan nå evt. ind i et rum hvor du sætter et børnegitter for.

• #4   26. jul 2009 Jørgen, hunden æder ikke kun sit eget lort ;o)

• #5   26. jul 2009 Det er ikke fordi hundene mangler noget at de æder lort.

Fra naturens side så æder Ulve og Vildhunde maveindholdet i deres byttetdyr pga. at korn,græs,frugt og bær osv. er letter for dem at fordøje efter at det har været igennem andre dyr`s og ISÆR byttedyrenes maver, for så er det opløst og meget let fordøjeligt, men da en tamhund ikke selv fanger sin mad, så må den "nøjes", den kan jo af gode grunde ikke æde det, før det er kommet ud af maverne fra de andre dyr, og da vores hunde mest er i nærheden af katte/hunde og ræve, de heldigere stillede har hestepærere til rådighed ;o) men så er det disse dyrs lort der bliver ædt med "velbehag"..Argghhh.. ;o))

• #6   26. jul 2009 Jeg har købt kaprotabs ved dyrlægen, da min ene tæve æder sit eget, de andre hundes og kattens. Jeg har prøvet alt og hun ved godt at hun ikke må, men så snart jeg ikke lige kigger, så er hun der. De tabletter skulle de have, alle dyrene, hver dag i 14 dage. Allerede efter tre dage, stoppede hun med det. Så det kunne måske også hjælpe dig, det er da værd at prøve.

• #7   26. jul 2009 Jørgen, lær om dine dyr før du udtaler dig.

• #8   26. jul 2009 Tsk..Tsk.. *SUK*

• #9   26. jul 2009 Faktisk er der en langt simplere forklaring.

Når hvalpen er lille æder moderens dens afføring, men på et tidspunkt overtager hunden selv den tjans - årsagen er, at afføringen leder byttedyr til hulen og udsætter hvalpen for fare.

De fleste hundehvalpe spiser deres egen afføring og for de flestes vedkommende af dem, holder det op igen mens den er teenager.
    Nogle bliver ved.

• #10   26. jul 2009 Det er ikke fordi JEG mener det.. Sådan ER det bare.
    Jeg har 2 ulvehybrider og har sat mig virkeligt godt ind i hvordan de lever, så hvis du gav dig tid til at læse og lære om Ulve og Vildhundenes manere og spisevaner, så vil du se at det er rigtigt hvad jeg har skrevet.
    Diskution..Slut..

• #11   26. jul 2009 CH.. Rigtig, da mange af os giver hundene den føde hvor alle korn og frugt produkterne er i..
    Men det jeg ville frem til var bare at det ikke er pga,"dårlig vane".

• #12   26. jul 2009 Hallooo Jørgen læs hvad du skriver og mener...
    Det er jo det samme som jeg..
    Fordøjelsen..pga. det foder de æder..

Kan se at ordet "Delvis" Rigtigt.. ikke kom med til CH *S*

• #13   26. jul 2009 Chiki - har du nogen kilde til den teori der?

• #14   26. jul 2009 Prøv f.eks at læs den reklame fra "Ulveskolen" der kommer under trådene, der står en del af det ihvertfald..
    Beklager. Men jeg er en Idiot med en PC`er og ikke kan "linke" jeg desv. heler ikke huske alle de sider jeg har læst, det vil ta mig år, at finde dem igen. ;o)
    Men jeg kender til dyr ;o))

• #15   26. jul 2009 Chiki - jooo... jeg kender også til dyr, og har også læst en masse - hørt endnu mere.

Teorien er i mine øjne fortænkt. Der er skabt en sammenhæng, som er langt mere kompliceret, end den burde være - og skal jeg være ærlig lyder den som et reklamefremstød.

Så derfor ville jeg rigtig gerne kende kilden til den teori - kildekritik er en nødvendighed.

• #16   26. jul 2009 Hej Nanna
    Jeg har hørt at fordi hunde spiser andres afføring og katteens er at de ikk får næring nok i deres foder.. Kunne måske være derfor den gør det??
    Men en god ide at kontakte dyrlægen for athøre smiley

• #17   26. jul 2009 Man siger at ananas skulle være godt. Altså giv hundene det i deres foder. Men kattebakken kan du nok ikke holde den fra, det er bare "slik" for hunde.

Jeg vil erklære mig enig med CH. Det er et alm hvalpe fænomen. Og hvis det er en voksen hund, er det som regel tæver, der gør det, netop fordi den adfærd er indbygget i dem, til når de har hvalpe. det er en dårlig vane, men prøv med ananas, det er jo ikke så dyrt...3. krydderi hjælper ikke.

• #18   26. jul 2009 Tusind tak for alle jeres super god råd. Grunden til jeg er bekymret er egentlig, at de tre andre hunde vi har haft, aldrig har været i kattebakken, de har da ædt deres egen l*rt nogle gange, men aldrig har jeg oplevet en hund, der gør det i det omfang, som Sif gør. Jeg indkøber en krog i morgen og sætter på døren til badeværelset, så kun misserne kan komme ind. Og så vil jeg prøve at få samlet op ret hurtigt (de har fri adgang til haven, så jeg når ikke altid at opdage, de lægger en l*rt. de har faste gåture hver dag, men de har altså også uheld i haven smiley jeg takker igen, og vil da forresten indkøbe ananas til hende, det elsker hun nemlig smiley

Kommentér på:
Sif æder lort/ manglende kreatin?

Annonce