En gå-tur blandt mange mennesker.... En gå-tur blandt mange mennesker....
er noget vi gør rigtigt meget.
Hundene nyder at komme med til byen og jeg nyder at stoppe ved et "is-hus" og holde en lille pause....
Løse hunde er ikke noget problem for os. Tror de fleste synes at især "det store monster" er liiige stor til at de tør tage chancen.... Monstrene er skam begge meget godmodige og har aldrig knurret eller lavet udfald, men det passer mig nu fint at deres størrelse indgyder respekt fra andre hunde.ejere...((o:
Løse børn er der i mod ret irriterende..... Trods jeg vælger at sidde lidt væk fra folke-mængden, eller passere med hundene i kort snor, så tiltrækker monstrene børn i alle aldre.... forældrene, både med og uden hund, synes åbenbart at monstrene er så "nuttede og bamsede" at det ikke er nødvendigt at spørge... Monstrene nyder opmærksomheden, ingen tvivl om det!! Men JEG kunne da godt tænke mig at folk spurgte først da det kan være svært at balancere en is og samtidig holde styr på 2 hunde, der synes at de der børn er deres nyeste, bedste ven......*G*
nov 2008
Følger: 38 Følgere: 39 Hunde: 4 Emner: 25 Svar: 639
jul 2008
Følger: 19 Følgere: 16 Hunde: 3 Emner: 153 Svar: 2.343
nov 2006
Følgere: 49 Hunde: 8 Emner: 131 Svar: 7.567
Nitina:
Isen, en dejlig softice med choko-drys, smagte skam fortrinligt...*S*
Jeg fatter dog ikke at folk har så lidt respekt for store hunde.... men jeg må jo se det som positivt.... Mange har jo den helt modsatte oplevelse...((o:
nov 2006
Følgere: 49 Hunde: 8 Emner: 131 Svar: 7.567
Korrekt... Folk ved jo ikke om de bryder sig om børn.... Jeg forklarer det da som oftest også, meget pænt og roligt, til de forskellige... Men det bliver lidt træls at gentage sig selv igen... og igen...((o:
okt 2007
Følger: 33 Følgere: 30 Hunde: 2 Emner: 146 Svar: 2.585
her ude oplever jeg at børnene er RIGTIG gode til at spørge om de må sige hej, både når de er med og uden forældre!!
men vi har også haft en del oplevelser hvor jeg tænkte at det kunne være gået galt med en anden hund. nu er kiwi meget glad for børn, men et fremmed barn der hopper frem og giver et kram, når man ellers bare er ved at passere, det kan gi en dum situation!! - men hverken børn eller forældre forstår alvoren nogle gange
de løse hunde oplever vi kun som problem med dem der lufter sig selv uden ejer, de er altså ikke sjove at møde med en tæve i løb. de andre skal folk nok få kaldt til sig og indfanget..
nov 2008
Følger: 1 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 18 Svar: 40
Men jeg er blevet overrasket over, at langt de fleste mennesker spørger om de må snakke med ham - både børn og voksne.
Det synes jeg da, er det mindste man kan gøre, inden man stikker fingrene ned til en fremmed hund...
jul 2008
Følger: 19 Følgere: 16 Hunde: 3 Emner: 153 Svar: 2.343
Da deres mor kommer ud fra kiosken siger ungerne til hende at hun ikke må røre hunden for den kan bide hvorefter moren siger "neeej, den bider da ikke." Jeg var helt paf, for hvor fanden vidste hun fra om MIN hund ville bide eller ej? Havde det været den anden hund havde hun gøet af ungerne, for hun ved godt at når hun er alene skal hun passe på sig selv. Men så havde jeg fået ballade selvom det er ungernes mors ansvar at lære dem at begå sig hunde.
jun 2008
Følger: 29 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 46 Svar: 2.921
Derudover er hun meget usikker overfor børn - så når jeg hører forældre på afstand der siger "prøv at gå over og klap den lille hund" (WTF???) så siger jeg altid meget højlydt "HUN BIDER!" det gør hun ikke, men hun skal sgu ikke skræmmes af møgirriterende børn der vil klappe hende i hovedet med deres hidsige bevægelser....
En gå-tur blandt mange mennesker....