{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  tøj til hunde???
  • #1   28. jul 2009 Hvis du mener det kan løse dit problem, så køb dog en regnfrakke eller et lille regndækken til hende....
    Så "krymper" hun da heller ikke i regnen...*GG*
    (Det sidste er ikke skrevet i ond mening... men bare at se som en joke...*S*)


  • #2   28. jul 2009 Hehe, jeg er ligesom Melissa! smiley
    Især min Shika HADER regnvejr, så hun skal nærmest trækkes hele vejen til hundegården, men det bliver hun så.. Paya er lidt mere ligeglad, så hun går fint.
    De skal jo ud og tisse, uanset vejret *ss*

    Men jeg synes bestemt ikke det er synd med tøj til hunde, så længe det er nødvendigt!!
    Små kjoler, nederdele, massevis af blonder og thyl osv osv synes jeg bestemt IKKE om, men en bomuldstrøje og en fleece trøje er ret brugbare!
    Især Shika (chihuahua på 1200 gram) fryser frygteligt meget, så hun har tit en lille bomuldstrøje på, og når det er koldere en fleece.
    - Især med chihuahuas/små hunde som er så tæt på den kolde astfaldt skal man være opmærksom på om de bliver kolde.

    Mvh Ann-Sophie smiley


  • #3   28. jul 2009 Jeg har også købt et dækken/jakke til min DSG hvalp, fordi hun ikke bryder sig om regn, og hurtigt fryser hvis det blæser, eller regner..
    Der er forskel på at holde dem varme og tørre, end at proppe dem i sko og tyltskørter osv.!


  • #4   28. jul 2009 jeg giver jeg helt ret. jeg trækker hende også afsted for ud skal hun hvertfald også en lille tur, for jeg syns da heller ikke det er så spænende af være ude når det regner.
    Tror jeg vil prøve af købe sådant et dækken til hende det kan hvertfald ikke skade af prøve:)


  • #5   28. jul 2009 Nej det er jo det smiley
    Og hvis hun ikke vil gå med det du har købt, så kan det altid sælges ;D


  • #6   28. jul 2009 Micha - Nej det ville aldrig skade! :')
    Bare sørg for det er behageligt og hunden har fuld bevægelsfrihed i det smiley
    Hvis du en dag får lyst til en lille bomuldstrøje til de lidt køligere dage, så har Pinkaholic faktisk nogle lækre ting (vidst også regnjakker med foer?).. Har selv en bomuld+fleece trøje fra dem, og hundene elsker dem. smiley
    Mvh Ann-Sophie


  • #8   28. jul 2009 De to små - Netop!
    Regner det meget smutter vi kun ned på græsset, skal ikke risikere noget (mest af hensyn til lille Shika, Paya er ret hårdfør) *ss*
    KH Ann-Sophie


  • #9   28. jul 2009 De fleste hunde hader da regnvejr.. Og nægter at gå.. Så ja den skal da have en regnjakke eller noget... Jeg har lavet mange jakker/regnjakker til små hunde, som er ved at dø af kulde smiley

  • #11   28. jul 2009 Synes et regndækken er helt fint. Har selv 2 stk til mine hunde smiley

  • #12   28. jul 2009 Sismo Osv osv - Synes det er noget plat at sige at chihuahuas ikke er en af de hunderacer der ikke fryser, du kan ikke skære ALLE chihuahuas over ÉN kam!! Fx min lille Shika der vejer 1200 gram, og ikke har hår på maven+lårene+halsen fryser frygeligt meget!!
    TILGENGÆLD klæder jeg hende ikke ud som en barbiedukke som mange andre hundeejere gør med deres hunde - For dét er jeg imod.
    Men når hunden er så lille og tyndhårede er det klart der skal noget til at varme den!
    Mvh Ann-Sophie


  • #13   28. jul 2009 Sismo - Hun ryster jo ikke fordi hun er utryg/bange når hun ligger herhjemme i sin kurv. Hun har mega kolde øre og poter+hun ryster, og dét er jo tegn på hun er kold. DERFOR giver vi hende en bomuldstrøje på, dog kun når det er nødvendigt, da jeg ikke ønsker at gøre hende mere sart end hun er i forvejen.
    Ved godt hunde (og mennesker) ryster for at holde sig varm, meeen, når man er nået over den grænse hvor man ikke kan holde sig varm - Så fryser man altså!
    Men det er altså forskelligt fra hund til hund hvor meget de fryser. Husk på, hun er bar ved halsen, maven og lårene!
    ... Nå, det er jo ikke noget vi skal diskutere, DU har din mening og JEG har min!
    Mvh Ann-Sophie


  • #15   28. jul 2009 Tror på de fleste hundeejere godt kan se forskel på hundens rysten. Hvornår det bare er pyler og hvornår hunden faktisk fryser.
    Jeg har hvertfald ingen problemer med at se når Silas fryser og hvornår han bare faker den.


  • #16   28. jul 2009 Gizmo - Dejligt med opbakning, Shika får nemlig kun tøj på når det er yderst nødvendigt. Vil ikke risikere hun bliver syg jo!
    Men Shika har så godt som intet fedt på kroppen, tynd pels, og som sagt intet pels ved hals, mave og lår - Så det er jo klart det lille pus har svært ved at holde sig varm.
    Min ''store'' hund på 3,3 kg har det meget lettere ved at holde varmen, men selv hun kan dog have brug for en sweater i ny og næ..

    Kh Ann-Sophie smiley


  • #17   28. jul 2009 Tinna - Selvfølgelig kan man dét, man kender jo sin hund smiley
    Ved fx Shika altid ryster når der kommer fremmede på besøg eller folk vil sige hej til hende på en gåtur, og dét er jo absolut ikke fordi hun fryser.. Hehe!
    Nogle gange ryster hun også herhjemme selvom her er dejligt varmt, men det er fordi hun ''beskytter'' et tyggeben, som Paya ikke må få.
    Så kan hun ligge i kurven mens hun har øjnkontakt med Paya i sofaen, mens hun ryster. Og så ved vi godt hvad klokken er slået, og at hun IKKE fryser.. Hehe!
    Din Silas kan jo også have svært ved at holde varmen (selvfølgelig), så det er jo klart man må hjælpe dem lidt på vej! smiley
    KH Ann-Sophie


  • #18   28. jul 2009 Sismo - Hvornår har vi nogensinde sagt vi giver vores hunde sko på?
    Jeg ville aldrig give mine sko, kasket, solbriller, kjoler osv på, men en bomuldstrøje/fleecetrøje er der absolut INTET forkert i!
    Og flot du har LÆST om chihuahuas, men har du nogensinde ejet en? Nååå nej, det var dér filmen knækkede..
    Arg, bliver sku irriteret på folk der tror de kan læse sig til alt.

    OG, vi bakker jo kun hinanden op fordi vi har ret. Og fordi vi rent faktisk har nogle hunde som har brugt for en trøje i ny og næ!

    - Ann-Sophie


  • #20   28. jul 2009 Sismo - Jeg slapper skam helt af, synes bare ikke dine udtalelser er korrekte. Og synes det er en underlig måde du forsøger at gøre os der hjælper vores hund til at holde varmen, til de ''onde'' mennesker der tror de har Paris Hilton hunde.

    Men så synes jeg da du skal anskaffe dig en chihuahua på 1200 gram, tyndpelset og flere steder uden hår, eller en kinesisk hårløs.. SÅ kan vi snakke om det er nødvendigt med tøj eller ej, for så kan du se det er en nødvendighed af og til.

    - Ann-Sophie


  • #21   28. jul 2009 Min hund har brug for Jakke.. Hvis det regner eller er frost vejr. For ellers nægter hun simpelthen at gå..

    Men så snart jakken er på.. Så går det over stok og sten...
    Og så ruller hun sig også i sneen...


  • #22   28. jul 2009 Maria L..
    Det kan man da sikket også smiley


  • #23   28. jul 2009 Gizmo - Se, i dén sammenhæng er en kasket helt iorden. Hvis det er fordi det er en nødvendighed og til hjælp for hunden!
    Også hunde med tilskadekommende poter der har sko på, er også helt ok.
    Når man hjælper og gavner hunden er de ''menneske-lavede'' hjælpemidler ok - Men ikke når det bare er assecories for at pynte hunden og få opmærksomhed!
    Det er en hund, ikke en klovn smiley

    KH Ann-Sophie smiley


  • #24   28. jul 2009 Maria - Er sikker på jeg har set så stor en regnjakke faktisk! Det må da også være rat ikke at have en stor våd labrador med hjem fra gåtur? smiley
    Måske ikke en nødvendighed (da de jo er ret hårdføre), men lettere for dig som ejer, og det skader jo ikke vovsen *ss*
    KH Ann-Sophie


  • #27   28. jul 2009 men synes ikke engang hundene er søde med kjoler mm altså det sku ikke dukker.med tror jeg hopper med på sådant en regnfrakke eller noget altså hvis hun så vil gå ud med den på, jamen så må den jo hjælpe også er det jo kun godt for hunden:)

  • #28   28. jul 2009 Micha - Vil klart give dig ret!
    Synes nærmest det er at gøre grin med hunden at klæde den ud som en barbie >:/
    Men nødvendigt tøj der hjælper hunden er godt i min verden -Synes det er synd at lade en hund fryse/blive gennemblødt! smiley

    KH Ann-Sophie


  • #29   28. jul 2009 hmm altså sismo jeg har altid vært i mod alt tøj til hunde, men har også kun haft en stor før, nu har jeg så en lille og jeg syns faktisk af det er helt fint med en lille trøje men kun hvis hunden fryser, den skal ikke hade den på for af se pæn eller smart ud.
    Hvis man vil havde ens hund er lidt mere smart eller noget kan man købe et pænt halsbånd/sele som er beregnet tilen hund


  • #31   28. jul 2009 Sismo - Jeg læser det bare som om du nærmest synes vi er ''onde''/Paris Hilton tøser når vi giver hunden tøj på, og det er derfor du ikke er enig.
    Min mor har altid købt tøj til de hunde de har haft (chihuahuas og yorkie), eller rettere en regn jakke+et lunt dækken til hver hund.
    Og dét er jo også hvad vi giver hunden på.
    Ingen der har skrevet på denne debat giver hunden tøj på så den ligner en cirkus hund eller tilgringøre den!
    Vi giver dem det nødvendige tøj på for at de kan holde sig lune og raske.
    Mine forældre har pt en gammel chihuahua på 11 år med kort hår (ca. 3½ kg på sine gamle lidt overvægtige dage), og den fryser heller ikke spor. Men den har også meget tyk pels.
    Min Shika har bare frygtelig tynd pels som tidliger skrevet - og så hellere forebygge end at helbredde når hun først ér blevet syg!
    Mvh Ann-Sophie


  • #32   28. jul 2009 Nå, men.. Ingen her er Paris Hilton fans, vi vil blot vores elskede vovser det bedste smiley
    Og hvis dine store hunde og din gamle chihuahua ikke havde brug for tøj, så er det jo bare som landet ligger... hehe
    Kh Ann-Sophie


  • #33   28. jul 2009 Men er der så nogle der ved hvor man kan få noget ordenligt:)


  • #34   28. jul 2009 Micha - Altså Pinkaholic har nogle lækre bomuldstrøjer, som giver hunden masser af bevægelsfrihed, og uden ærmer.
    Ellers kan du kigge på trendsales under dyreartikler, der er meget lækkert. Og der er en der hedder Yorkiejoy på trendsales der specielsyer tøjen så det passer perfekt til hunden, og hun er meget dygtig (se evt Lillevus.dk)!
    Kh Ann-Sophie smiley


  • #35   28. jul 2009 De jakker jeg laver er vist for store.. Hvis din hund vejer 2 kg?

  • #36   28. jul 2009 ja hun vejer 1, 9 cirka og tror ikke hun bliver så meget større

  • #37   28. jul 2009 Så er de vist lidt for store..

  • #38   29. jul 2009 jeg har en chi på 1,2kg og hun ryster vildt af kulde uden jakke på så hun får tøj på når det koldt og så er hun glad igen... mine 2 dværgpinscher har osse regntøj og vinter jakker ellers vil de ikke med ud hvis det regner eller er koldt så hvorfor ikke give dem lidt på og så alle glade og kan gå tur :o) sismo: har du ingen hund ? kan se du ikke har oprettet nogen hund, var jo nysgerrig hva for en hund du havde :o)

  • Tommi & Kristina H
    Tommi & Kristina H Tilmeldt:
    okt 2007

    Følger: 1 Svar: 1
    #39   31. aug 2009 sys det er en god ide min hund er en chihuahua hun gå ikke uden for en dør om vinteren unden hendes jakke så nægter hun at gå:D men der er os nogen der ikke gider gå med tøj

Kommentér på:
tøj til hunde???

Annonce