{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
682 visninger | Oprettet:

Betændt øje, må ikke smøre det. {{forumTopicSubject}}

Bamse har fået øjenbetændelse. og vi har været til dyrelæge, hvor jeg er blevet bedt om at smøre det.
MEN, bamse vil simplethen ikke lade mig komme til ahn øje, så snart jeg bare nærmer mig øje skriger han af smerte, og hvis jeg endelig får rørt øjet (altså ikke selv øjet men området, f.eks øjenlåget) så skriger han .. smiley vil ikke torturere ham, men kan ikke få noget som helst ind i øjet på ham, prøver med godbider,
har prøvet hvor vi er 3 der har prøvet at holde ham nede :s, jeg kan ikke klare at se ham i smerte :S eller med så irriteret et øje, men kan heller ikke få lov til at smøre / dryppe, nogen der har forslag hvordan det kan gøres?...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vi mangler og sætte lys i huset 700 kr.
  • Hjælp til ophængning af 5-7 billeder 500 kr.
  • Opvaskemaskine fejl 900 kr.
  • Boret huller i køkkenlåge og isat hængsler 1.250 kr.
  • Dissemble and assemble cage 525 kr.
  • problem med vandtilførsel til opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Betændt øje, må ikke smøre det.
  • #1   2. aug 2009 Tag ham til dyrlægen igen og få ham til det. Der kan han om nødvendigt, få lidt beroligende først.

• #2   2. aug 2009 Hos dyrelægen fik han dryppet sine øjne, skal jeg så til dyrelæge 2 gange om dagen?.. i et par dage for at få ham til at dryppe dem?.. det kan ikke være rigtig jeg ikke kan "behandle" min egen hund.. smiley Men ja, kan være jeg må afsted igen. for min hunds bedste smiley

• #3   2. aug 2009 Ja, det er sådan det kan gå, når man ikke vender hunden til at man må røre og rave den alle steder.

Og når man skal være 3 for at holde hunden, så er det bare for meget, og det er logisk at hunden stritter imod.

Hvad med at sætte dig på gulvet, og så lige en del guffer lige foran snuden på hunden, og når den er godt igang med at spise, kan du tage forsigtigt fat og så få salven i øjet på hunden.

Men for guds skyld lad vær med at kæmpe med den. det kommer det ikke noget godt ud af.

• #4   2. aug 2009 Nej vi slap ham også, jeg må gerne normalt rører hans øje og nærmest hive i hans øjenlåg, men så snart det gør bare lidt ondt eller sådan noget, så må jeg næsten ikke rører ham mere smiley
    Jeg prøvede at give ham ost (det elsker han at få lidt af engangimellem) også lokke ham til at blive liggende, men da han så tuben stak han af igen smiley

• #5   2. aug 2009 B-B -ingen tvivl om at det ikke er optimalt at skulle tildyrlægen for "så lidt". Men hvis du ikke kan komme til at smøre øjet på anden vis, så må det jo være sådan.

• #6   2. aug 2009 Ja okay, tak michelle, jeg prøver lige engang til i aften, fik i det mindste lidt ind i øjet, også håber jeg de 2 gange det blevet smurt nu, at det vil tage det væreste, så han vil lade mig kigge igen..

• #7   2. aug 2009 Når øjet er blevet rask igen, må du til at arbejde meget målrettet på, at han skal have tillid til at du piller ved ham ALLEVEGNE. Hvis man ikke kan det, når hunden er rask, så vil man aldrig kunne gøre det, når den har ondt.

Og forholdet mellem dig og din hund skal helst være sådan, at du uden problemer kan rense tænder, rense ører, klippe negle, fjerne tæger de underligste steder, dryppe øjne - og fjerne splinter i poterne.

Der er ingen af mine hunde, der er små nok til, at jeg ville kunne tvinge min vilje igennem - men jeg kan gøre det hele alene med dem allesammen uden problemer. Ellers bliver dagligdagen for vanskelig smiley

• #8   2. aug 2009 Okay tak smiley

Kommentér på:
Betændt øje, må ikke smøre det.

Annonce