604 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Gnubberi... hjælp.. Gnubberi... hjælp..

Vores vovse har gennem en periode for 1½ måned siden gnubbet sig udløs ved halen.. lige omkring haleroden. vi har været ved dyrlæge 3 gange, hvor vi fgørste gang prøvede noget pencilin, men det hjalp ikke... så tog vi afsted igen og fik prednisolon (Binyrebark hormon) behandling, men det hjalp heller ikk... afsted igen... dyrlægen aner ikke hvad det er...

Vi troede det var frolic fordi vi gav dem som godbidder, men nu er det blusset op igen trods 3 ugers stop med dem. vi har oss prøvet at skifte foder...
hjælp.. hun har ikke lopper, eller orm eller hårsækmider??

hvad er det?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af en enkelt kommode, en hylde og to lamper 1.400 kr.
  • Tømre til eftersyn 205 kr.
  • Rengøring i lejlighed 1.000 kr.
  • Baghjul på cykel punkteret. 350 kr.
  • Vinduespudsning 700 kr.
  • rep. af vaskemaskine Miele W1 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gnubberi... hjælp..
  • #1   4. aug 2009 Har dyrlægen snakket allergi med jer?

• #2   4. aug 2009 Tjek analkirtlerne? smiley

• #3   4. aug 2009 er det kun haleroden? altså sætter hun sig på måsen og gnubber? for det kan jo også være analkirtlerne der er hævet, og skal tømmes..

• #4   4. aug 2009 Min Ronja har loppeallergi og det var også på haleroden hun gnubbede sig. Hun havde aldrig lopper, fandt aldrig nogen, men min dyrlæge sagde at bare der var en der landede på hende så var det nok til at udløse det.
    Hun bliver nu behandlet for det med hvidløg og har aldrig haft det siden. Husk en hund kan ikke tåle for meget hvidløg.
    Efter det fik hun madallergi og det udartede sig på næsten samme måde + at hun begyndte at skælle og tabe pelsen, og hendes ellers lyserøde maveskind blev mørkspættet. Hun får nu dyrlægens Z/D og alle symptomer er væk :o)

• #5   4. aug 2009 det er ikke anal kirtlerne.. de er blevet tjekket alle gange vi var til dyrlæge.. første gang var der lidt, men de sidste 2 gange intet.,..
    hun har ikke orm heller..

Dyrlægen mener ikke det er allergi, da det er så spicifikt at hun KUN grubber sig ved haleroden.. hun gør det med tænderne... ikke med måsen hen af gulvet smiley

har prøvet at tage billeder af det.. de er i min profil

• #6   4. aug 2009 Jeg vil nu stadig sige at det ligner loppeallergi ifølge de billeder der. Det var på præcis samme måde Ronja gnubbede sig,,ned langs haleroden på begge sider. Hun tabte pelsen og blev nærmest lidt stiv i huden,,sådan skorpet eller noget. Og det var også det eneste sted hun niflede.

• #7   5. aug 2009 oki... hvad gjorde i ved det?

• #8   5. aug 2009 Vi behandlede hende mod lopper. Hun fik en indsprøjtning hos dyrlægen for at ta den værste kløe (kan ikke huske hvad præparatet hed, desværre ) et loppebad og 2 dage senere fik hun en loppekur, og hun bliver så jævnligt behandlet stadig i dag.
    Hun har aldrig haft det siden og jeg håber da at det er lisså "nemt" for jer at behandle, hvis det er altså er det :o) Det ligner bare det samme og også måden der bliver gnubbet på .

• #9   5. aug 2009 Vil prøve at kontakte min dyrlæge igen. Vi har behandlet for lopper selvom hun ingen har (det der dryp i nakken) men prøver at høre dyrlægen af
    tak for hjælpen smiley

Kommentér på:
Gnubberi... hjælp..

Annonce