klummen i Metro idag (muskelhunde) {{forumTopicSubject}}
Klummen i MetroXpress idag, skrevet af: Ole Birk Olesen, Redaktør på netavisen 180 grader.
"Mig og min 'kamphund'
jeg har fået 'kamphund'. Den er rigtig sød, det forsikrer jeg, men jeg kan ikke skjule, at dens forfædre kæmpede mod både bjørne, vildsvin og andet storvildt. De blev simpelthen avlet efter deres evne til at springe på dyrene og bide sig fast, indtil jægere kunne nå frem og stikke en kniv eller et spyd i halsen på vildtet.
Heldigvis er min 'kamphund' en boxer, som ikke er blevet moderne hos landets Jessica'er og Ali'er i underklassen: Der hvor man ikke kan styre sig selv og derfor heller ikke kan styre sine hunde. Boxere ejes istedet af søde og rare mennesker fra middel- og overklassen, og derfor opfører de sig som hovedregel også lige så pænt som deres ejere.
Men det kan der blive ændret på. Et flertal i Folketinget vil nemlig forbyde underklassens 'kamphunde', lyder det i medierne.
Jeg kan kun håbe, at man i underklassen, når den amerikanske stafford-shire-terrier og måske også den amerikanske bulldog er blevet illegal, vil kaste sin hundekærlighed på rottweilere, dobermanner eller slædehunde - ikke boxere. Ellers går min hund og jeg en hård tid i møde. For enhver hunderace, som bliver moderne i underklassen, kommer nemlig helt uundgåeligt til at kaste historier af sig om, at den skulle være særskilt ustyrlig, bidsk, drabelig, farlig og medfødt ondskabsfuld. Sådan er det bare med hunde, der har fået ejere, som aldrig burde have haft hund. Enten fordi de ikke evner det, eller fordi de helt bevidst vil bruge hunden til at true sig frem i tilværelsen med. Jeg er klar over, at 'kamphunde'- hysteriet ikke kan stoppes længere, og at forbuddet er uundgåeligt, men om jeg så skal være den eneste stemme for fornuften i denne debat, så kan jeg altså ikke lade være: Straf dog ejerne - uanset hvilken slags hund de har gjort utilregnelig! Fradøm dem retten til at holde hund, lad dem betale skyhøje erstatninger til deres ofre, put dem sågar i fængsel!!
Mit forslag kræver en politiindsats, og den slags er måske for meget forlangt af en ordensmagt, som allerede idag ikke udnytter loven tilstrækkeligt over for de uansvarlige hundeejere. Men hvis man kunne overtale politiet til at gøre dets arbejde, så ville det til gengæld virke, for de dårlige hundeejere ville ikke bare kunne anskaffe sig en ny modehund til at tyrannisere deres omgivelser med. Og jeg ville kunne have min 'kamphund' i fred, også for fremtidens populister på Christiansborg."
Tak for indsatsen!
maj 2008
Følger: 14 Følgere: 11 Hunde: 5 Emner: 55 Svar: 1.281
feb 2008
Følger: 36 Følgere: 38 Hunde: 3 Emner: 76 Svar: 4.076
jul 2007
Følger: 27 Følgere: 25 Hunde: 2 Emner: 66 Svar: 469
nov 2007
Følger: 24 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 211 Svar: 641
maj 2006
Følger: 70 Følgere: 92 Hunde: 5 Emner: 233 Svar: 11.254
dec 2008
Følger: 40 Følgere: 41 Hunde: 3 Emner: 527 Svar: 6.804
jul 2007
dec 2008
Følger: 40 Følgere: 41 Hunde: 3 Emner: 527 Svar: 6.804
synes bare at hele denne debat omkring muskel- & kamphunde er ved at være for meget.
Alle har en mening og alle skriver vi tråde op og tråde ned - der er vist ikke ret meget der ikke er blevet vendt
I denne ophedede debat kan vi alle komme til orde og få vores berømte 15 minutter
Der ER et problem og det er STORT - ingen tvivl om det, men lad dem der skal tage hånd om det få lidt arbejdsro og lad os så tage den derfra.
maj 2006
Følger: 13 Følgere: 13 Hunde: 9 Emner: 166 Svar: 1.244
jul 2007
Det er dejligt endelig at læse noget, hvor han istedet for at tale ned, taler op, og prøver at gøre folk opmærksomme på det egentlige problem, istedet for endnu engang at lade hundene tage faldet .
feb 2006
Følger: 35 Følgere: 36 Hunde: 5 Emner: 761 Svar: 4.804
Jeg er stadig af den mening, at hundene besidder for mange genetiske fejl og mangler... Deri også ment mange af tavlehundene...
Jeg har som sagt (skrevet en del x før) set familiehunde gå amok i en blodsrus.. Den ene gang med dødelig udgang for den anden hund og en ejer i chok der stod med en hånd der lignede en gang pølsemix... I dette tilfælde en Dogo Argentino...
sep 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 7 Svar: 266
maj 2008
Følger: 23 Følgere: 21 Hunde: 3 Emner: 109 Svar: 813
apr 2009
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 11 Svar: 136
dec 2006
Følger: 17 Følgere: 16 Hunde: 2 Emner: 15 Svar: 272
aug 2009
Følger: 1 Svar: 6
For en gangs skyld nogle realistiske synspunkter.
Godt gået!
aug 2006
Følger: 15 Følgere: 14 Hunde: 1 Emner: 8 Svar: 435
Fantastisk godt indslag, og SÅ SANDT det han skriver....
jan 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 13 Svar: 60
apr 2009
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 11 Svar: 136
klummen i Metro idag (muskelhunde)