{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.819 visninger | Oprettet:

Forstoppelse efter operaton??? {{forumTopicSubject}}

Hej allezusammen:)

Tayson fik i tirsdags en korsbåndsoperation og inden vi gik ind til dyrlægen fik han lige lov til at besørge, men nu 3½ dage senere har han ikke lavet stort og er ved at blive lidt småbekymret....man er vel en lidt pylret hundemor til tider:)
Han spiser og drikker normalt og har også været ude og tisse et par gange om, dagen siden, men det bliver kun til lidt fisen under sofabordet:)
Er selvf'ølgelig godt klar over at narkose og smertestillende osv påvirker ham, men synes godt nok at han har holdt det inde længe, skal jeg være bekymret eller er det meget normalt at det varer så længe?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forstoppelse efter operaton???
  • #1   8. aug 2009 Har kun erfaring med at sengeliggende mennesker(og stærkt medicinerede mennesker) også ofte har behov for hjælp med at "komme af med det hele", og kan da forestille mig at det kan være det samme med hunde?

  • #2   8. aug 2009 Vi har fået information fra dyrlægen om alt andet end foder herefter, men han fik ikke mad før dagen efter men vi er så også kun på ½ kost af hvad han plejer.
    Det er nok ikke forstoppelse så for han gøt slet ingen førsøg eller tegn til at sætte sig.
    Vil prøve med kylling og hytteost som jeg plejer at give som skånekost og så se om der kommer noget imorgen:)


  • #3   8. aug 2009 Jeg var ude for det samme med en af mine tæver, der havde født ved kejsersnit.
    Hun fik A/D - Hills dåsefoder de første døgn, men hun kom ikke af med afføring. Jeg var i daglig kontakt med dyrlægen da jeg efterhånden var meget bekymret.
    Min tæve havde det fint og dyrlægen sagde, at jeg bare skulle blive ved med dåsefoderet, da det er let fordøjeligt.
    Hun var ved rent ud sagt, at fise os ud af huset :o) først på 5 dagen efter kejsersnittet gik der " hul " og jeg tror aldrig jeg har set så stor en bæ fra så lille en hund.:o)
    Som de andre også skriver - tror jeg det er vigtigt, at din hund får noget meget let fordøjeligt.


  • #4   8. aug 2009 Det er ganske normalt, da en bedøvelse sætter hele fordøjelsessystemet i stå. Det du skal være opmærksom på er, om hunden bliver meget oppustet eller virker som om den har ondt. Mennesker giver man f.eks. lactulose for at få gang i "systemet" - men jeg ved ikke om hunde tåler det smiley

  • #5   8. aug 2009 Da min hund blev opereret havde den samme problem, indtil den begyndte at få A38 med loppefrøskaller i og så ellers skånekost bestående af ris og fiskeboller. så kom der gang i maven igen

  • #6   8. aug 2009 Hvordan føles hans mave ?
    Kan man mærke at maden ligesom har klumpet sig sammen, så han ser stor ud ?

    Min gamle tæve får en sjælden gang immellem forstoppelse. Så er jeg nødt til at hælde en god gang parafinolie i munden på hende. Det fåes f.eks. på apoteket.
    Derefter er det så bare at lade hende være udendørs eller i fyrrummet, for parafinolien begynder langsomt at løbe ud i den anden ende. Og det er noget fedtet stads. En vask er nødvendig, når det hele er kommet ud. smiley Det opløser forstoppelsen.

    Bagefter bliver hun så fodret med bitte små portioner skånefoder med lidt loppefrøskaller i. ( kan fåes hos Matas ) Bløder det helt op i varmt vand.


Kommentér på:
Forstoppelse efter operaton???

Annonce