{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
723 visninger | Oprettet:

Kasteration vs. parre...??? {{forumTopicSubject}}

Godmorgen HG

Hvor længe efter kasteration kan en hund parre med succes....?

Det er 2½ uge siden Uffe blev kastereret nu... Vi skal ned til "de gamle" idag, og de har så en højløbsk tæve smiley

Jeg har hørt at de kan parre med succes op til 45 dage efter.... Er det sandt...?

Vi kunne jo næmt lade ham blive hjemme, og derved undgå enhver chance for parring, men nu ser det sådan ud, at vores Uffe har ædt en nål og tråd... ( vi er i tæt kontakt med dyrlægen, og han virker også frisk, så det er ikke det spørgsmålet går på :)...) Jeg er bare noget pyller, og vil MEGET gerne have ham under observation indtil nålen er passeret....

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kasteration vs. parre...???
  • #1   9. aug 2009 uhhh den er svær.... normalt ville jeg have sagt at i nok bare for en sikkerheds skyld skulle lade ham blive hjemme... meeeen på den anden side med den nål.... hmmm....
    mn jow op til 45 dage efter kan det godt lade sig gøre.... altså parre med succes....

• #2   9. aug 2009 Tag ham med, men hold ham seperat fra tæven.
    Det er nok det sikreste.

• #3   9. aug 2009 Puha.... Det er altså længe efter....

Ikke fordi jeg ikke tror på dig (jeg har jo selv hørt det...), men hvor ved du det fra egentlig...? Jeg kan slet ikke finde noget om det på nettet nemlig.... For det ville virkelig være meget skidt hvis han parre hende (og jeg vil få en MEGET sur familie!)... smiley

• #4   9. aug 2009 Jeg er enig med Anna G
    Jeg ville også tage ham med, og så skille de to ad imens i er der .. Så er i på den sikre side ..

• #5   9. aug 2009 Det bliver svært at holde dem adskilt..... smiley De er SÅ gode venner... Uffe ødelægger vægge og ALT hvad han kan komme til hvis han er lukket inde... Og hun hyler som en gal.... Men der er jo ikke noget at gøre ved det... Han skal IKKE ligge alene hjemme med en nål i maven!!!

Mange tak for svar allesammen smiley

• #6   9. aug 2009 Har de ikke en have, hvor tæven kan lukkes ud i ? og jeres så er inden for?

• #7   9. aug 2009 Vi må forsøge ad, og det skal nok gå på den ene eller anden måde... De har før fundet ud af at hun var i løb da de var her, og der var Uffe helt ligeglad med hendes bagdel... Så man kan da håbe at han ikke ænser at hun er i løb nu heller smiley
    Jeg syntes bare at det er vildt at en hunds "svømmere" kan overleve så længe efter.... smiley

• #8   9. aug 2009 Jeg mener at vores dyrlæge sagde 3 uger da vi fik kast. den ene hund, men det er snart så længe siden at jeg ikke rigtig kan huske det. Prøv evt at ringe til jeres dyrlæge og høre ad.

• #9   9. aug 2009 Vi kan ikke så godt ringe til dyrlægen idag... Tror ikke vagt dyrlægen bliver viiildt glad hvis vi ringer med sådan noget... De er der jo kun hvis der opstår noget akut... Og det kan man vel ikke kalde det smiley

• #10   9. aug 2009 Ved godt at mænd og hunde ikke er det samme, men en mand som har fået lavet en vasectomi, kan stadig i op til 3 mdr. efter risikere at gøre kvinden gravid.
    Med hunde er det muligvis noget kortere, der der er tale om en decideret kastration.
    Men som andre foreslår, så hold hundene hver for sig for en sikkerheds skyld.

• #11   9. aug 2009 HOLD DA OP!!!! De er altså nogle sejlivede nogen de der "svømmere"! Det er jo helt vildt... Er lidt chokket må jeg sige smiley

• #12   9. aug 2009 Ja, de er sejlivet, så længe de er i deres eget "hjem" *GG*.
    Men tror det er noget med, at der kan sidde nogle i det rør som de skal igennem fra pungen og ud.

• #13   9. aug 2009 3-4 uger efterfølgende er der stadig en risiko for at han kan have levedygtige sædceller.

Men hovedgrunden til at jeg ville holde dem godt adskilt er at han absolut ikke ved at han er kastreret endnu og derfor formodentlig vil opføre sig som en intakt hanhund og en parring er jo ikke nødvendigvis det mest behagelige for nogen af hundene, så de bør efter min mening ikke være sammen.

Kan I ikke have ham liggende i bilen og så checke ham engang i timen eller lign.?

• #14   9. aug 2009 Det er DØD varmt - så bilen er absolut ingen løsning..... Men vi hitter ud af det... Det er et stort hus de har smiley

Tror aldrig han helt har fanget det der med tæver og løbetid, så tror nu ikke han vil reagere anderledes på hendes lugt end han plejer smiley Men de skal ikke kunne få mulighed for at parre - det er helt sikkert smiley

Nå men vi vil smutte afsted - TAK for svar smiley

Kommentér på:
Kasteration vs. parre...???

Annonce