{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.298 visninger | Oprettet:

politikere vs muskelhunde {{forumTopicSubject}}

Sidder lige og ser nyhederne og er måløs over hende her politikeren man har i live interview,

HUn blir spurgt om hvilken hund der var farligst en sød rolig glad familiehund af racen staffordshire terrier eller en sur gnaven labrador.. Sørme om hun ikk svarede terrieren.

Men anyways så sidder de jo og blabrer løs om hvor hurtigt de hunde skal forbydes, og hvad der skal gøres om osv.. I mine ører lyder det som en ren stemmekapring.

Jeg har hørt at krav om mundkurv, kastration, chipning m.m.. Derudover skal der være en chiplæser i ENHVER politibil i DK og unævnes en speciel taskforce til at tage sig af at tjekke om hundene er lovlige eller ej..

Jeg tænker lidt - jamen det er fint det hele - MEN HVAD KOSTER DET IKKE??? Måske jeg bor isoleret men jeg oplever ikke problemet med kamphunde som så stort og vil sku da hellere ha de her østeuropæere der franarrer gamle mennesker deres penge eller hjemmerøverne udryddet...

En dyrlæge udtalte at man havde utroligt svært ved at definere en "kamphund" da man ikke kunne tjekke det via blodprøver, dna eller andet.. Så når dyrlægerne ikke engang kan se forskel hvordan skal en politibetjent så??

Snakken har sikkert været oppe en milliard gange før - men hvad er jeres ide til at begrænse udviklingen af agressive hunde?

Og vær sød at holde diskussionen kamphund god/dårlig ude herfra.. Hvad enten man vil det eller ej så har nationen talt og det har ikke været til hundenes fordel..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  politikere vs muskelhunde
  • #1   12. aug 2009 Jeg er enig.
    Det er ikke andet stemmekapringer.
    Der bliver ikke tænkt på hverken dyr eller de ejere som har dem som familie hunde og som rent faktisk har det rigtig rigtig godt.


  • #2   12. aug 2009 Jeg syntes også det er synd de bliver furbudt i dk. Der skulle istedet udstedes et certifikat for de mennesker der har sådanne hunde, så man er sikker på at de er i rette hænder.

  • #3   12. aug 2009 Min mening er at de ikke skal forbydes for det mener jeg ikke løser noget. Men der skal være mere kontrol med hundene og ejerne. Hunde der kommer fra ordentlige forældre og ønsker man ikke at få hunde avlsgodkendt skal de kasteres/setriliseres så der ikke komme hunde efter forældre der ikke er tjekket.
    Men igen ja det kræver penge og resursere og et samarbejde mellem avler, dyrlæger, politi og hundeklubber.


  • #4   12. aug 2009 Jeg så det også og hende politikerens udtalelser var overhovedet ikke noget med hundene at gøre synes jeg ...
    Hun sad der med sit store falske smil og blev mere og mere smilende jo mere nyhedsoplæseren gik hende på klingen (Han var totalt cool *G*)

    Udtalelser som "Jamen jeg er glad for at Socialdemokraterne endelig er begyndt at køre DF-politik" fik det til at vende sig i mig - For så var det da helt tydeligt hvad der forgik !
    Synes at det er ærgeligt at det er sådanne indslag vi almindelige danskere har at klamre os til i denne heftige debat...



    Jeg synes at det er meget simpelt..

    Jeg synes at det skal være lov at bestemte hunderacer SKAL ha' stamtavle og kan man ikke vise en lovlig stamtavle så er det væk med hunden...
    Jeg går ikke ind for at kun hunde med stamtavle skal være lovlige sådan generelt, jeg har intet imod blandinger - har selv en.

    Men det er jo ikke tavlehundene der har stået for alle disse overfald, for deres ejere er seriøse !
    Hunde med stamtavle kunne godt tirres og opdrages forkert nok til at gøre de samme ting, men igen. Der er ikke mange der bruger 10.000 på en hund, for at fucke den op.
    Og der er ikke mange stamtavle-opdrættere der ville sælge en hund til de typer mennesker der er "ejere" af de hunde der går amok.


  • #5   12. aug 2009 Dengang pitbull og tosa blev forbudt i DK, det var i 1991, skulle alle hunde af disse racer kastreres og steriliseres. De skulle også registreres hos politiet med ejere navn og adresse. Det lykkedes aldrig at få det til at fungere. Jeg havde en korthår dengang der blev overfaldet af en pitbull. Jeg meldte det til politiet, og de kunne ikke gøre noget for jeg havde jo ikke navn og adresse på hundeejeren. Så gjorde jeg opmærksom på at det skulle politiet jo have, men det havde de ikke. Og dengang, i 1992, var der ikke ret mange pitbulls i DK.
    Så den ide politikerne kommer med nu vil ikke virke.
    En mulig løsning kunne være, at alle hunde skal være chipmærket og registreret inden de bliver 8 uger og må sælges. Så vil der altid være en ejer, og så kan det være at sælger er hurtigere til at omregistrere til købers navn.
    Og så skal alle hunde uanset race føres i snor altid


  • #6   12. aug 2009 Snor på alle hunde.Overalt. Dog kan dem der vil slippe hunden i hundeskove.
    Overholdes dette ikke, en bøde der kan mærkes
    Ved angreb , en mega bøde, gerne oppe på 8-10.000.- og enten påbud om mundkurv i lettere tilfælde eller aflivning.
    Mere kontrol med at hunde er mærket som loven påbyder og forsikret.
    Dette kunne evt udføres af personer med samfundstjeneste
    Hunde i kriminelt milijø skal kunne fjernes uden ejerens tilladelse , hvis det skønnes at hunden bruges forkert.Evt som trudsel.
    Dette er bare nogle af mine tanker..

    .


  • #7   12. aug 2009 Jeg tænker bar..hvordan vil de forbyde 40 eller er det 42 racer???

  • #9   12. aug 2009 HUn blir spurgt om hvilken hund der var farligst en sød rolig glad familiehund af racen staffordshire terrier eller en sur gnaven labrador.. Sørme om hun ikk svarede terrieren.

    Jeg ville have svaret det samme - for det var da et latterligt spørgsmål!

    Mundkurv og snor på alle kamphunde tak
    Neutralisering af papirløse - registerering med chip der altid kan undersøges - licens til at eje hunden


  • #10   12. aug 2009 Jeg finder det umådeligt sørgeligt, at mange hunderacer kan gå hen og blive forbudt.

    Det er - hvis man skærer det lidt groft ud - diskrimination (okay godtnok i forhold til hunde, men alligevel)
    Det løser ingen problemer, at hunderacerne bliver forbudt i DK. De skal nok finde vej til DK alligevel - om ikke andet, så i en form for blanding.

    Men jeg må sige, at det er ved at nærme sig hysteriske højder nu.

    Hvis de skal forbyde muskelhunderacerne, så burde de også gå ind og se på, hvilke hunde der oftest bider børn - og det er jo den super skønne kæle klappe familiehund Golden retriever (Har jeg læst for et godt stykke tid siden) og så må den vel også med i forbuddet.

    Gravhunde burde også forbydes, for de bider jo fra en side af - se selv Prinsens hunde.

    SUK - det er så sørgeligt, at politikerne går med på den galaj, i stedet for at se det reelle problem - nemlig at NOGLE hunde er farlige, men ikke alle.

    Jeg mødte en i går, som har en af de hunderacer, som måske bliver forbudt.
    Hun fortalte, at det er en hyrderace - kvæghyrde, og så blev jeg da egentligt lidt spids i hovedet, for hvad har hyrderacerne nu med det her at gøre, men det var fordi der i tidernes morgen var blandet noget (var det Bulldog?? - jeg kan ikke huske det) i racen, som gør at den er en potentiel kamphund...

    SUK * SUK * SUK * SUK





  • #11   12. aug 2009 fætter karin nej det var nemlig ikke et latterligt spørgsmål.. Det var jo ligesom for at gøre hende opmærksom på at andre ´hunde en "kamphunde" kan bide... Andre hunde er jo ikke hellige... Der er gået totalt massehysteri i det.. Og politikerne pisker en stemning op og kater om sig med forskellige "løsninger"...
    Man kan ikke forbyde hundende og tro det vil være det. Der er mange brodne kar - og at ligge den over på politiet og bede dem tjekke 20000 hunde er måske lige og stramme den lidt.. Det er jo en brøkdel af de hunde der rent faktisk har bidt og at skal bruge gode mandskabstimer resourcer m.m. på at tjekke nogle hunde har jeg svært ved at forstå.
    Ideen om at 8 ugers hvalpe SKAL chippes tror jeg heller ikke holder - der findes for mange køkkenopdræt.

    Jeg synes at enhver hunde ejer uanset valg af race skal ryste op med x antal kr f.eks. 5000 kr for at kunne få et bevis på at de rent faktisk måtte eje hund. For at kunne få noget ud af de 5000 igen kunne man blive tilbudt hundetræning af godkendte instruktørere. Det tror jeg vil kunne afholde mange useriøse for at få hund.. Man skal have bevis på at måtte køre bil, traktor, knallert, bære våben, kniv m.m. En hund er jo i værste fald et potentielt våben så hvorfor ikke have et bevis på at måtte have sådan en også.. I yderste konsekvens kunne man ligge beviset så det gjaldte for hunde over 15 kg.


  • #12   12. aug 2009 Jeg måtte trække lidt på¨smilebåndet da der var en der mente at engelsk bulldogs og franske gik ind under farlige muskelhunde smiley
    Har da aldrig hørt noget så latterligt


  • #13   12. aug 2009 Tjaa - jkeg vil nu vende det om.

    Hvorfor betale hundeskat for andres problem?
    Jeg skal så til at betale 1000 for hvad andres hunde bør stå til regnskab for?
    Mine hunde er forsikret - har aldrig haft brug for den.
    Hæv forsikringespræmien klækkeligt for kamp/muskelhunde - det skulle kunne dække.


  • #14   12. aug 2009 Og lur mig omikke de mennesker der VIL have en stor vild hund nok skal kaste sin kærlighed på andre hunde..
    Lad os sige at muskelhundende bliver forbudt nu og at politiet gør det ulideligt for suspekte typer at holde de her hunde.. Så vil jeg æde min hat på at man kommer til at se en voldsom stigning i hyrdehundende af store racer som Kangal. Ocvartcha (eller hva den nu hedder) Og andre store tunge hunde.. De ser søde og rare ud men mange af dem er jo avlet til at slå alt ihjel der ikke er et får.. Bevares det er da sikkert mange år siden - men det er det jo også men muskelhundende.. Og man siger det ligger i generne at en muskelhund vil bide - så ligger det vel også i sådan en stor bamsehund at den vil slå alt ihjel der ikke har 4 ben og krøller... Dem tror jeg inden for en årrække blir udnævnt som de store syndere


  • #15   12. aug 2009 I himlens navn da nej!

    Hvorfor skal resten af befolkningen bøde for en hundetype de aldrig selv ville vælge?
    Kollektiv afstraffelse? Aldrig i livet!
    Der er frit valg på alle hyller at vælge en anden hunderace - ganske som det er når du køber bil.


  • natascha s
    natascha s Tilmeldt:
    mar 2009

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 16
    #16   12. aug 2009 indfør den tyske hundelov

  • #17   12. aug 2009 Hvorfor alle alle muskelhunde ejeres hunde forbydes når det drejer sig om måske max 50 der har bidt ud af 20000???b

  • #18   12. aug 2009 Kai - Det er simpelthen fordi Bjørn er en grumme farlig bastard smiley

    Så ka du lær'ed



  • #21   12. aug 2009 Kai - Hvorfor skal en ejer af en sød og rar muskelhundeejer straffes fordi der er få der gør livet surt for alle andre??

  • #22   12. aug 2009 100% enig med Karin - folk kan vælge frit i diverse racer, og vælger de en af steroidehundene beder de selv om de problemer der følger med .. og never, om jeg vil betale ekstra for at andre mennesker har problemer med de typer hunde !

  • #23   12. aug 2009 Britta - Hvil i fred min pige. .

    Nej, jeg føler mig ikke medansvarlig for alle steroidehundene. Sorry, men sådan har jeg det altså.

    Ethvertf valg er samtidig et fravalg, og vælger man en hund af denne type kan det umuligt komme bagpå én, at der er visse negative ting forbundet med at eje en sådan.

    Mener ikke at man skal lægge ansvaret over på os med almindelige hunderacer, da det jo ikke er dem der er problemet.


  • #24   12. aug 2009 Jamen så skal du også være med til at betale min vægtafgift på min tunge bil?

    Det er da et valg Britta - og det er helt frivilligt hvad man vælger.

    Jeg vil sige nej til kollektiv afstraffelse - lige så lidt som jeg vil betale ejndomsskat for det nærmeste Gods her hvor jeg bor.


  • #25   12. aug 2009 Britta - Hvil i fred min pige. .

    Jeg er overhovedet ikke enig. Som Karin også skriver - vælger du en stor tung bil, kan det da for pokker ikke være alles ansvar at skulle betale vægtafgiften på den.

    Når man vælger en hund af den type, så VED man da for F... (undskyld sproget) at der følger et ekstra ansvar med, og at den hænger i en tynd tråd lige pt.

    Jeg kommer ALDRIG til at forstå hvordan du mener at det nogensinde kan blive mit ansvar at I vælger den type hunde ???
    Jeg vil da under ingen omstændigheder være med til det - det må I selv ligge og rode med.

    At der er tre malinios der har overfaldet din hund er jo bare smadder trist .. men det ER nu engang ikke den race, der laver de store overskrifter og skambider og dræber andre hunde .. så hvorfor skal vi nu hive dem ind i debatten ?



  • #26   12. aug 2009 Lad os trække så mange som muligt med i faldet ;O)

  • #27   12. aug 2009 Det "sjove" er jo næsten, at hvis hundeejere og politi overholdt den gældende hundelov, så ville langt de fleste af de overfald vi kan læse om i aviserne slet ikke kunne have fundet sted.

  • #28   12. aug 2009 Nej Britta du kører ikke bil - jeg har heller ikke kamphund smiley
    Så ergo - betaler jeg selv min vægtafgift

    Via det jeg betaler i skat betaler jeg allerede i forvejen til at der bliver samlet efterladenskaber op - stort som småt smiley


  • #29   12. aug 2009 M.I.

    Det ville da overhovedet ikke gøre nogen forskel, for de overfald finder jo aldrig sted...det er bare noget medierne finder på..

    *...har jeg hørt*


  • #30   12. aug 2009 Ja det burde de faktisk.
    Jeg har ingen børn - så jeg skulle vel heller ikke betale for skoler osv?

    Jeg opfatter nu ikke Bull terrieren i den gruppe -


  • #31   12. aug 2009 Indfør den tyske hundelov

  • #32   12. aug 2009 Mine tanker har været mange den seneste tid.....kan sku se ulemper ved det hele, men også fordele.

    Mundkurv:
    Fordel: tryghed, sikkerhed.
    Ulempe: Folk bliver mere bange, hunden trives ikke nødvendigvis med det, og så skal mit halvgamle dovne stivbenet kræ udstyres med sådan en og det byder jeg hende ikke.

    Påbudt snor:
    Fordel: tryghed og sikkerhed,
    ulempe: dårlig kommunikation med andre hunde, ingen friløb og leg, hvis man bor i lejlighed. Hunden bliver isoleret mere.

    Neutraliserein:
    Kun fordele.

    Hvad der er det rigtige at gøre ved jeg ikke, men de skal ikke være så dumme at gentage "succen" med pit.........hvis den skulle have virket dengang, så skulle amstaffen ha været forbudt samtidig.....




  • #33   12. aug 2009 Nej - jeg er tilhænger af den og det skat der går til diverse.
    Men luxus ting som bil, hund osv - må folk selv stå for og betale efter behov.


  • #34   12. aug 2009 Nadja

    Nu er det jo ikke en "race" der her bliver straffet - det er blandinger af samme der desværre er flest af.

    Hvordan vil du lave mentalttest på en blanding? Der er jo ingen profil at gå ud efter?


  • #36   13. aug 2009 Mig bekendt er der intet moment i en mentaltast der fastslår graden af artsfælleaggression ell. egetkønsaggression, så i mine øjne er en mentaltest bare overhovedet ikke god nok.

  • #37   13. aug 2009 Ce....: Det har du da egentlig helt ret i. Mentaltesten burde jo i dette tilfælde udvides med en adfærdstest.

  • #38   13. aug 2009 Præcist CE

Kommentér på:
politikere vs muskelhunde

Annonce