{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.723 visninger | Oprettet:

Højenergi tilskudsfoder og Pemmikan {{forumTopicSubject}}

Jeg søger et fodertilskud, som kan bruges til at tilføre en høj mængde energi, der ikke optages over så lang tid.

Egentlig er jeg tilbøjelig til at give hunden rent fedt inden en energikrævende præstation, men jeg er usikker på, hvor hurtigt fedtet omsættes i kroppen så den rent faktisk får nytte af tilskuddet.

Jeg har kendskab til Pemmikan, men kunne godt tænke mig, at det var noget der ikke indeholdt korn. Synes det er ok med sukkerstoffer, men helst gerne fra en anden kilde...

Nogen forslag? Eller eventuelt nogle oplevelser med Pemmikan?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Højenergi tilskudsfoder og Pemmikan
  • #1   13. aug 2009 Jeg har før hørt at nogen giver deres hunde rå æg med sukker en halv times tid inden de skal op til en konkurrence, for at den kan "holde" længere. Men hvor meget og hvordan ved jeg ikke.

  • #2   13. aug 2009 Ok Tanja - tak skal du have for input :o)

  • #3   13. aug 2009 mener Rc på et tidspunkt lavede nogle energibar, men syens bare det var nogle hunden skulle have efter hård træning. tro de hende noget med post........ men du søger jo noget til at give inden

  • #4   13. aug 2009 men de har jo energy 4800 - er det ikke nok at kører på i de perioder du arbejder hårdt med hundene?

  • #5   13. aug 2009 ren svinefedt er hurtig optagelig energi så det kan du rolig køre på det virker ...
    ellers er der jo også de forskellige former for olier som gives op til dagen/weekenden hvor hunden skal gøre noget ekstra


  • #6   13. aug 2009 Jeg har prøvet med pasta og pemmikan også, men jeg er gået over til at give banan som min hund elsker..Når vi er til konkurrence erdet over mange timer, så der ryger 2-3 bananer ned.

  • #7   14. aug 2009 Linda 4800 er mest protein og optages kun langsomt. Energien er lidt for "langsom" i det produkt til lige det, jeg skal bruge det til.

    Banan... Skægt, det ville jeg aldrig have tænkt på. Det vil jeg forsøge, om jeg kan lokke kræet til at spise næste gang, han skal til prøve..
    Winther, hvornår giver du banan i forhold til hvornår hunden skal arbejde?

    Fedt - jeg (eller rettere en anden HG'er) har fundet et produkt med oksefedt og druesukker, som jeg tror jeg vil prøve.
    http://greendog.dk/shop/oksefedt-pulver-343p.html

    Vapsens foder er relativt fedtfattigt, og han mangler også noget til den daglige træning, så jeg tror jeg prøver det - og så kan jeg jo se, om han kan boostes med banan lige op til prøver.



  • #8   14. aug 2009 Boogie får en anelse højenergifoder om morgenen inden vi kører hjemmefra, da jeg mener det er svært at holde dampen oppe på tom mave. Når vi er afsted kører vi jo tidlig, ofte før 5. Bananen giver jeg mellem de forskellige øvelser, som jo tidsmæssigt varer til ud på eftermiddagen. Men nu er vores konkurrencer jo også meget mere krævende end alm IPO.

  • #9   14. aug 2009 Winther, ja det er klart, jeres øvelser er så langstrakte i forhold til, så der skal hunden jo vise en helt anden udholdenhed.



Kommentér på:
Højenergi tilskudsfoder og Pemmikan

Annonce