Polittikere i "kamphunde debatten" {{forumTopicSubject}}
Måske det bare er mig, men jeg er så træt af, at polittikere står frem med forslag, og kommer med postulater og usandheder, når det drejer sig om "kamphunde debatten". Disse folk lyser langt væk af uvidenhed på området, og siger tit noget vrøvl.
De har selv nedsat et udvalg af eksperter, som skal komme frem til en løsning på problemet. Hvorfor ikke give dem arbejdsro, og vente med at melde noget ud, indtil udvalget er kommet med forslag...??
Polittikerne står nærmest i kø for at komme med forslag eller lege eksperter, men når de nu ikke ved en døjt om disse hunde, hvorfor så ikke bare lade eksperterne om at udtale sig, og om at komme med forslag til lovændringer.
Ved godt det også handler om at vise handlekraf og om at snuppe vælgere, men det kan ende med, at det kommer tilbage og bider dem selv i røven. Flere af de polittikere der har stået frem, fremstiller nærmest sig selv som dumme og uvidende.
De skal også tænke på, at det her de har gang i, kan komme til at betyde rigtig meget for mange mennesker.
Der er feks nogen som driver kennel som deres levevej og har for flere hunderede tusinde i avls hunde, som med et fingerknips intet er værd mere, samt deres levevej er lukket.
Jeg vil opfordre alle polittikere til at give eksperterne arbejdsro, og når de så er kommet med deres forslag, så kan de begynde at drøfte hvilke tiltag der skal laves.
Jeg går ikke selv ind for et forbud, da jeg ikke mener det virker, men hvis ekspertudvalget kommer frem til, at det kunne være løsningen, ja så vil jeg støtte det og give det en chance. Jeg er sikker på, at det/de forslag de kommer frem til, vil gå efter problemerne, og ikke gå efter alle hunde ejere i Danmark. Og jeg er også sikker på, at forslagene er mere gennemtænkte, end hvad flere polittikere har foreslået indtil videre........
feb 2007
Følger: 15 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 8 Svar: 225
feb 2007
mar 2009
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 16
håber snart at der falder lidt ro over det
feb 2007
feb 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 23 Svar: 373
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 17 Hunde: 4 Emner: 77 Svar: 1.724
jun 2008
Følger: 8 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 13 Svar: 78
De hunde der ender i nyhederne er ligeså utilpassede som de unge der kommer i nyhederne. Alle de container-afbrændende og stenkastende unge er jo heller ikke billedet på alle unge mennesker vel?.
Hvem vil forbyde unge mennesker, bare fordi der er en gruppe utilpassede der aldrig har lært at begå sig? Nej, sæ'følli' giver det ikke mening at forbyde unge mennesker. Og det giver heller ikke mening at udrydde 5 – 10 eller 50 racer. Det er hundens opførsel og ejerens ansvar, eller absolut mangel på ansvar der burde ligge til grund for aflivning.
En BMW er jo heller ikke et mordvåben – før du putter en klaphat bag rattet – det samme gælder hundene.
Hundekørekort - mundkurvtvang og lign. øhhhh glimrende, men de hundeejere som i forvejen ikke retter sig efter de gældende love - hvorfor tror politikere så at de pludselig vil rette sig efter de nye love og regler?
Selvom Danmark har en lov der siger at du ikke må køre bil uden kørekort - så er antallet af ulykker med kørekort-løse folk vel ikke faldet.
Love og regler virker jo kun for dem der retter sig efter lovene - og ligesom de utilpassede unge er udenfor pædagogisk rækkevidde, så er de hundeejere med glubske løse utilpassede køtere jo også udenfor rækkevidde eller?
Politiet har ikke nok mandskab som det ser ud nu, hvad så hvis 5-10% af mandskabet skal tage sig af id-mærknings-tjek, race-tjek, mundkurvs-tjek og line-tjek af hunde rundt om i landet? Det vil da give de pædofile, vanvidsbillisterne og hjemmerøverne lidt nemmere forhold, så længe de ikke anskaffer sig en hund der vejer over 20 kilo..
Dansk Kennel Klub har i årevis forsøgt at banke politiet og politikerne op, og fortalt dem at de allerede HAR love og regler de kan benytte i sager om hundebid, overfald og lign. Der er allerede en lov om at du skal føre din hund i line – og den virker jo glimrende for alle os der retter sig efter loven – problemet er jo igen og igen de folk der ikke retter sig efter landets love i forvejen.
Når jeg hører i tv at internaterne ikke vil aftage folks problemhunde, men afviser dem ved porten – HELT ÆRLIGT!!!! Tænk dog på hvad det er i gør. I overlader den hund til en uvis skæbne, når i sender hund og ejer væk. Sansynligheden for at ejeren selv forsøger sig med diverse former for aflivning, eller sætter hunden af i et villakvarter de kører forbi, på vej hjem fra internatet, eller en rasteplads, er i mine øjne stor.
Så få fingeren UD øjeblikkelig – giv folk ”frit lejde” til af skaffe sig af med deres uønskede hund – og afliv dem. Så vi ikke oveni al det hundeballade vi har i forvejen, også skal til at have store grupper af vilde gadehunde, som ingen ejer eller passer.
Internaterne bidrager til at holde problemerne på kogepunktet, når de vender de desperate ejere ryggen. De fleste af de ejere burde jo aldrig have haft nogen som helst hund i det hele taget.
Hvis dyrlæger og internater lavede en kampange med ”frit lejde” hvor folk gratis kan bortskaffe deres uønskede hund – så ville antallet ryge drastisk ned, og samfundet vil kun nyde godt af det. Hundene er de totale tabere i spillet uanset om de bliver hos den inkompetente ejer eller de bliver aflivet.
sep 2007
Følger: 6 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 79 Svar: 154
Synes det er totalt dumt, nu har jeg ikke selv en kamphund eller muskelhund, men jeg synes hellere at man skulle stoppe import at hundene, så der ikke er så mange idioter der køber deres hunde i feks polen og intet ander om deres baggrund eller hvordan de feks er blevet holdt. - og så skulle man simpelthen lave regler om at hundene skulle holdes i snor og bære mundkurv og hvis dette ikke blev overholdt og en hund bed en anden hund eller et menneske skulle bøjen være 10.000kr.
Det er ejerne som skal straffes økonomisk! og ikke hundene som skal aflives inden de overhovedet er vokset op!
Men der skal altså ske noget mere sikkerhed over disse hunde!!!!
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 17 Hunde: 4 Emner: 77 Svar: 1.724
feb 2006
Følger: 20 Følgere: 21 Hunde: 1 Emner: 31 Svar: 156
apr 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 12 Svar: 108
og det burde de virkelig ikk
Polittikere i "kamphunde debatten"