{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.292 visninger | Oprettet:

min stakkels dreng {{forumTopicSubject}}

jeg har en engelsk bulldog, som jeg overtog for 2,5 år siden..
Han havde haft flere hjem før os, og jeg ved han er fra polen.
Kort tid efter jeg overtog ham, fik han amputeret halen, pga sygdom.
Har behandlet ham konstant i alle 2,5 år, for svamp i poterne, kronisk ørebetændelse,eksem i hudfolderne osv.
Nu er det bare sådan, at de forskellige ting ikke rigtig hjælper mere, og han bider sig ekstremt meget i nsine forben og poter.
Han kan faktisk kun holde ud og gå, hvis det er på græs,for op alt andet underlag halter han helt vildt..
Han har altid været rigtig glad for bolde, men han leger stort set ikke mere. Kun hvis mine andre hunde leger, så blander han sig... men så snart han har fået legetøjet fra dem,stopper han legen.
Har igen haft kontakt med dyrlægen, da han går mere og mere mærkeligt på sine forben. De mener det er fordi han "går skævt", fordi hans poter gør ondt, så det har sat sig til noget gigt.
Der var desværre ikke så meget mere de kunne gøre for ham, andet det vi allerede gør, så vi herhjemme aner ikke vores levende råd.. han skal jo ikke gå og ha ondt... men tanken om at miste ham, er ikke til at bære.. han er jo kun knap 4 år...
Hvad ville i gøre....??? og ja jeg ved godt, at det er dumt at overtage en hund fra Polen..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  min stakkels dreng
  • #1   17. aug 2009 Når han ikke kan hjælpes mere end I allerede gør og han alligevel har smerter og stærkt ubehag, så ville jeg lade ham aflive.

    Jeg ved godt det er en tung beslutning, men sådan som du beskriver det tror jeg det vil være det bedste for ham.. For hans skyld.


  • #2   17. aug 2009 jeg ville klart give ham fred der er sku synd han lider.. så heller vi ander bliver kede af det..

  • #3   17. aug 2009 Du ved vist allerede selv hvad der er bedst for din hund, selvom det er svært......Det vigtigste er jo et godt hundeliv.

  • #4   17. aug 2009 Jeg ville gøre det der var bedst for hunden. Og jeg tror godt du ved hvad jeg mener, ikk.
    Han har ikke fortjent og have det dårligt.
    Jeg ved det er svært for jer, men tro mig. Hvis i ikke gør det nu kan i få det dårligt med og have og have givet fred i tide. Jeg ved hvad jeg snakker om , har prøvet det.
    Jeg føler virkelig med jer og mange tanker herfra.


  • #5   17. aug 2009 det er ikke andet end 3 mdr siden jeg skiftede dyrlæge. Min nye dyrlæge siger desværre det samme, som min tidligere dyrlæge sagde.(det skal lige siges at jeg ikke var utilfreds med min tidligere dyrlæge, men bare valgte en tættere på hvor jeg bor)....
    Jeg ved godt jeg skal tænke på hunden... ved godt det er min egen dumhed at overtage en polsk hund, men han er sååå dejlig..


  • #6   17. aug 2009 så sidder jeg sgu lige og skriver det her, mens tårerne løber og Min Bøffe sider med de smukkeste øjne og kigger på mig... Fuck det svært.
    Jo jeg ved godt, at det ikke er værdigt for Bøffe... jeg er så dum, at jeg hænger mig i det han kan... kontra i det han ikke kan mere...
    Tænker på om der mon er en mulighed for, at natur/helse/alternativ behandling kan hjælpe ham....
    Han er jo ikke bare min hund.. han er min bedste ven.. og netop derfor skal jeg jo ikke lade ham ha ondt.
    Hvorfor kan man altid være hård når det er andre ... og et skvat når det er en selv...


  • #7   17. aug 2009 ja men det da synd han lidet fordi du ikke kan lade han få fred du bliver nod til og tænke på ham

  • #8   17. aug 2009 jeg syndes du skal ndersøge alle mulihheder der kan være og ellers give han fred

  • #9   17. aug 2009 michelle... selvfølgelig skal han ikke lide... jeg kan jo se det går den forkerte vej uanset hvad jeg gør...
    Det sgu bare lige det at få sig selv til at fatte, at det nok er slut... indtil videre, har dyrlægen og os jo kunne gøre, så han havde det godt..
    Jeg ved godt jeg er egoistisk i min tankegang lige nu.. men det er ubeskrivelig hårdt, at opgive kampen.... min sidste hund, står i en urne herhjemme, og jeg kan næsten ikke klare at det allerede er min Bøffe-drengs tur..


  • #10   17. aug 2009 nej det er meget svært det ved jeg, de er jo vores babyer, og det væreste der kan ske..

  • #11   17. aug 2009 Louise... det var ikke meningen.. hvis tårer var guld, var jeg sgu en rig førtidspensionist nu....

  • #12   17. aug 2009 Hader at stå med ansvaret og beslutningen om "liv eller død"....
    min lille tykke klumpe-dumpe dreng...


  • #13   17. aug 2009 Nej du er nettop ikke egoisdisk, du vil det bedste for din hund, Du viser jo med alt tydelighed hvad han betyder for dig. Og den beslutning skal sørme ikke være noget man bare tager og så siger , nå det var det.
    Du er en af de hundeejere man kommer til og holde af. Du ved jo godt hvad der skal ske, men du viser hvor hårdt det er og skulle sige farvel.
    Du er en hver hunds ønske af en ejer.
    Du får hele tråden til og tude , fordi vi kan læse om din kærlighed til Bøffe.
    Vær stolt af at du har givet ham et hjem mange hunde vil misunde ham.
    Pas godt på dig selv. Knus


  • #14   17. aug 2009 brug hjernen før du køber hund..... tusind tak for den flotte besked.. nu vræler jeg igen... jeg er desværre en skovl, til at tage "brugte" hunde ind, og det giver desværre ofte tårer og fustrationer i sidste ende.. jeg tror hver gang, at jeg kan redde dem, og at de kan leve lykkeligt til de er gamle...
    Håber virkelig aldrig, at jeg gør det igen, men jeg ved også, at på det punkt, kan jeg ikke stole på mig selv..


  • #15   17. aug 2009 Nina... er dyrehospitaler bedre end alm dyrlæger???

  • #16   17. aug 2009 I har helt og aldeles ret... nu skal dagen nok bare findes....

  • #17   17. aug 2009 Bettefisen.. desværre har jeg heller ikke pengene til at blive ved(får førtidspension... 7000 udbetalt om mdr)...men jeg ville gerne undvære ALT, hvis bare Bøffe kunne blive garanteret rask. Og det kan han jo ikke... Det ved jeg, og jeg trækker pinen ud for både mig selv og min Buller-dreng.
    Det er svært at forkæle ham mere end han allerede bliver.. han er vores lille prins..total charmerende... kærlig og et rigtigt hygge hovede..
    Tror aldrig den rigtige dag melder sig... jeg skal også finde iud af, om jeg er stærk niok til at være ved ham imens, eller om min mand må overtage.. og bare tanken om hvad min 8 årige søn vil sige.. Ham og Bøffe er perle venner..
    Men alt det må jeg tage bagefter.. men jeg skal lige ha lidt tid, til at vænne mig til tanken.. mit liv bliver aldrig det samme yuden min Bøffe-dreng...
    Ønsker dig det bedste mht din hest.. Det er umenneskeligt hårdt..


  • #18   17. aug 2009 Syntes du skal undersøge det med alternativ medicin,alt skal undersøges,så du-i ikke sidder bagefter og finder udaf at der var noget i kunne have gjordt.Jeg har selv i en periode fået urte medicin fra Arne Wollo og det hjalp mig,da overlægen på Århus Sygehus ikke have anden hjælp end rullestol at se frem til, da var jeg 13 år og havde en form for muskelsvind.Ved så ikke om Arne Wollo har medicin til dyr,men prøv at Google navnet.Du og din elskede hund ønskes alt det bedste fremover.Med venlige hilsner fra Tine.

  • #19   17. aug 2009 Undskyld han hed Arno Wolle ,hans urtemedicin,tanker og ideer findes-bruges endnu.

  • #20   17. aug 2009 ej hvor er det skrækkeligt for jer var lige inde og se din profil med bøffe hvor er han dog utrolig dejlig man kan da ikke andet end holde af ham sikke øjnne han har, prøv noget alternativt det ville jeg gøre, føler virkelig med dig, står selv med 2 hunde der er syge. og er igang med behandling og hjælper det ikke skal de osse herfra og det jo ikke til at bære.

  • #21   18. aug 2009 trist indlæg :-((

    hvad fodre du med ?? ikke at jeg ved noget om det med man har da læst om mange som har haft sådanne problemer som er gået over til at fodre med BARF - altså råkød ect.
    Har du prøvet det ??
    Måske du kunne prøve at læse lidt om det - bare en tanke smiley


  • #22   18. aug 2009 karin.. har prøvet barf, men bøffe kastede op af det og tabte sig...
    Lige nu fodrer jeg med royal canin bull dog foder...han har været på rigtig mange slags foder, men desværre virker det ikke andet end han får medicin osv ved siden af...


  • #23   18. aug 2009 øv - men det må da næste være noget han ikke kan tåle smiley

    Tænker på jer


Kommentér på:
min stakkels dreng

Annonce