{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.250 visninger | Oprettet:

hvad f.....sker der med folk {{forumTopicSubject}}

har lige været ude at handle, og for at tage livet af flere fluer på en gang, tog jeg miss med.

for så kunne hun blive luftet, samt få lidt træning i at blive bundet op, ved en forretning.

da jeg så efter kort tid kommer ud igen springer overtryks ventilerne til mit blodtryk, for der ser jeg en dame kæle for miss.

jeg bliver sur og fortæller hende hvad hun består af, hvorefter hun bliver en smule sur på mig.

mener ikke jeg er forkert på den, da jeg mener man ikke går hen til en hund der er bundet op, uanset hundens alder, størelse og charme.

ville godt høre andre om jeg var forkert på den eller hvad


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvad f.....sker der med folk
  • #1   6. mar 2006 Jeg kunne nu aldrig finde på at skælde nogen ud for det.

  • #2   6. mar 2006 Jeg kan huske at det var noget at det første jeg lærte omkring dyr da jeg var lille, at man ALDRIG går hen til en hund der står bundet....
    Kan godt forstå at du blev sur..


  • #3   6. mar 2006 Synes det er rigtigt at fortælle folk hvad man vil have, bare det er på en pæn måde...
    Jeg lærer alle mine hunde at vi kun taler med folk hvis jeg giver lov og det skal folk rette sig efter hvis de vil snakke...
    Og jeg bliver osse sur hvis de bare går hen til dem når de er bundet, hvis nu der skete noget så fik mine hunde skylden...
    Og lærer alle byens børn at man ikke taler med fremmed hunde eller driller dem for de glemmer forældrene åbenbart.


  • #4   6. mar 2006 jeg vil hellere ikke have at FREMMED mennesker snakker med zimba. jeg var en dag inde i en butik og havde prøvet for første gang at stille zimba udenfor mens jeg købte noget, jeg ku se ud til ham hele tiden men så vil jeg betale og i det jeg kigger derud igen så står der en dame med zimba på armen sørme nej om jeg vil ha det.. blev så sur .... det er MIN hund og ikke andres

  • #5   6. mar 2006 Øhhh....hvad mener du med, at du fortæller hvad hun består af ?....og damen sur over hvad ?

    Men du har ret i, at INGEN skal gå hen til en hund som er bundet uanset hvor lille og sød den er.
    Tør du godt lade hende stå udenfor en butik alene ?


  • #6   6. mar 2006 Det ved jeg såmænd ikke, jeg tager det nu ikke så tungt hvis der står nogen og kæler for mine hunde hvis jeg har været inde og handle, så er tiden da gået noget hyggeligere for dem.

    Men det er nu også mest Coco de nuser, det er ikke så tit der er nogen der går over til Buzz, han vil ellers lige så gerne snakke:o)

    Men sådan er vi jo så forskellige, men måske du ikke skulle binde Miss uden for hvis ikke du vil have der er nogen der snakker med den.
    Om du er forkert på den ved jeg såmænd ikke, for vi har jo alle vores meninger hvad angår vores kære små hunde.


  • #7   6. mar 2006 er dejligt at høre jeg ikke er helt forkert på

    det skal lige siges at jeg ikke svinede personen til, men i hårde ord fortalte at det gør man ikke.


  • #8   6. mar 2006 Hehehe, det prøvede de også at lære mig, men det virkede nu ikke. Det var som en magnet på mig, og omvendt.

  • #9   6. mar 2006 jeg går aldrig hen til en fremmed hund men jeg kunne tikgengæld ikke finde på at skælde nogen ud for at snakke med min hund det er jo lige som den chance man må tage når man lader den sidde ude og vente.... jeg er så bange for at nogen vil stjæle coci at jeg aldrig lader hende sidde ude alene og vente på mig...

  • #10   6. mar 2006 Jeg har ikke noget imod hvis folk går hen og hilser på Basse mens jeg er inde i en butik for han er så ked af at stå derude alene.... Så han synes bare det er rart at nogle vil underholde ham lidt.... Så det genere ikke mig... De gør ham jo ikke noget og omvendt....

  • #11   6. mar 2006 Stella- det undre ikke nogen *sss*

  • #12   6. mar 2006 Hej -

    Kan godt forstå at du ikke ville have folk rører ved din hund, uden at have spurgt om lov først... Men i dit indlæg lyder det som om du er blevet rigtig gal p ådamen - måske man bare stille og roligt kunne forklare hende at man spørger folk om lov, FØR man henvender sig til deres hunde...

    Men kan godt forstå at du ikke vil have at folk henvender sig ti hende - når hun står bundet eller på anden måde står alene - smiler... !!



  • #13   6. mar 2006 Folk skal bare holde fnat-ragerne væk fra mine hunde... Det er bare et princip jeg har. Jeg kunne aldrig selv finde på at klappe fremmede hunde.

  • #14   6. mar 2006 Jeg kunne ikke drømme om at skælde nogen ud, ej heller fortælle med hårde ord, at de ikke måtte snakke med min hund.

    Jeg synes det er fint nok, at fortælle sådan en dame, på en venlig og informativ måde, hvorfor det EVT. kan være en skidt idé at gøre. Men never ever i en hård tone.

    N.



  • #15   6. mar 2006 Grunden til at jeg skriver at INGEN skal gå hen til en hund der står bundet alene e,r at INGEN kan stole 100 % på en hund.
    Man kan aldrig vide sig sikker på, at hunden ikke vil gøre noget, selvom den virker nok så sød.
    Vi har jo hørt om det adskillige gange....jamen hunden plejer at være så godmodig.....hmmm ja, men lige denne person gjorde et eller andet som hunden måske fejltolker og så har vi balladen.


  • #16   6. mar 2006 Hihi, hvad mener du med det Mette smiley

  • #17   6. mar 2006 Men jeg skælder ikke folk ud, hvis jeg tager dem i det, men fortæller dem på en måde så de kan forstå de ikke skal gøre det igen overfor min hund... Man er jo så forskellige hvad angår om man synes tingene man gør er rigtige eller forkerte...

  • #18   6. mar 2006 Grauballe.
    He he...så må du hellere hænge et skildt om halsen på Lubber "kælning på eget ansvar" *GG*

    Måske skulle os som ikke vil have det lave et skildt med teksten "fodring og klapning forbudt"
    LoooooL


  • #19   6. mar 2006 Stella- at der bare er nogle børn man ikke kan lære at blive fra fremmed hunde ;o))

  • #20   6. mar 2006 Grauballe- for mig er det almindelig logik ikke at gå hen til fremmed hunde og det betyder alle....
    Jeg kunne da aldrig finde på at rette mig efter andre mennesker på den måde. Hvis jeg vil have mine hunde med og jeg ikke vil have nogle til at røre dem så er det da mig der bestemmer over dem. De er købt og betalt...;o))
    Men jeg ved osse hvis en rammer min bulldog i øjet så napper hun, hvis hun har lyst, endnu mere vigtigt at de holder sig fra hende for hun vil altid få skylden


  • #21   6. mar 2006 Grauballe:
    Ja, til børn kan man få sådan et lille hjerte, til at hænge i barnevognen, hvor der står "Rør mig ikke" Måske det var en idé ;o)



  • #22   6. mar 2006 Belinda- måske skulle jeg købe sådan en- men tror ikke den holder i retten ;o))

  • #23   6. mar 2006 Mette>> hunde, katte, pindsvin, snegle, heste, køer, ja alt hvad der havde en puls måtte jeg bare kæle med.



  • #24   6. mar 2006 jeg vil også helst at folk lader Tølfi være, hvis jeg har sat ham i snor, og vente til jeg kommer så må de meget gerne sakke med ham

    grunden til at jeg vil at folk lader ham være, og jeg kan også være noget bestemt hvis jeg ser folk går hen til ham når nu han stor bundet.

    jeg ved hvordan Tølfi bliver når folk bare går hen til ham, så er han bestem ikke en sød lille mops der bare står og lover med halen, han både knurre og gør af dem

    en gang jeg var ved bageren og jeg satte Tølfi uden for, der gik damen foran mig ud af butikken med hendes unger og de løb hen til Tølfi og det var Tølfi ikke særlig glad for :o( og knurrede osv. og ungerne begyndte at vræle og den størst af børnene sparkede ud efter Tølfi og så kom jeg ud af Butikken og det var sq ikke pæne ord der kom fra min mund...... til moren


  • #25   6. mar 2006 Mette *gg*

  • #26   6. mar 2006 Jeg vil heller ikke lade mig diktere af, at folk ikke kan holde nallerne for sig selv.
    Mange børn tror at de kan kramme og give hunde knusere, og det er virkelig noget af det sidste man skal gøre ved fremmede hunde.
    emma bryder sig heller ikke om at blive kælet og klappet oven på hovedet.....nogle mennesker tror fejlagtigt, at man skal klappe en hund så det helt runger i hunden....i vi sådan en hul rungen.....jeg kan ikke ha det :0)


  • #27   6. mar 2006 jo mit pis kommer sq i kog når folk er så dumme at gå hen til en hund der er bundet, da det er ejeren der hænger på den hvis der sker noget med folk, bare fordi de ikke kan finde ud af at holde pølserne for sig selv

  • #28   6. mar 2006 Jeg fatter heller ikke lige udbrudet, for hunden har da vel ikke lidt overlast ved at damen snakkede med den, jeg ville tro den havde nydt det. Ser tit at både unge og ældre liiiiige skal snakke med hunde der er sat i krog, og det er da kun til glæde for begge parter.


  • #29   6. mar 2006 Marlis > kan du ikke bryde den spændte tilstand - vi vil enormt gerne vide hvad det var som hvem bestod af:o)

  • #30   6. mar 2006 Ja Reece og michael....jeg venter på svar endnu, men troede at jeg var den eneste der ikke forstod *GG*

  • #31   6. mar 2006 er det ikke det jeg har skrevet *gg* det er i hver faldet det jeg menner

  • #32   6. mar 2006 Helt ærligt- en syns din hund er lækker. So what. Var hun blevet bidt, var det jo ikke dit problem.

  • #33   6. mar 2006 doggy.
    Jow....det er netop hendes problem.


  • #34   6. mar 2006 Det er ejeren der for skylden hvis hunden bider nogen mens den står bundet uden for en købmand.

    For det er dit ansvar når du stiller hunden der, ikke de forbipasserendes.


  • #35   6. mar 2006 Marlis....hvooooor errrrr duuuuuu ? :0)

  • #36   6. mar 2006 Hun er borte:o)

  • #37   6. mar 2006 Hvis din hund bider en i dit hjem så er det også dit problem

  • #38   6. mar 2006 Grauballe- nu var det øjet jeg skrev

  • #39   6. mar 2006 og store øjne tiltrækker små fingere....

  • #40   6. mar 2006 Nåh, ja hvad så. Så var hun da fri for at købe de der grimme kunstige negle. Så var der ingen fingre at sætte dem på!!

  • #41   6. mar 2006 loppen< Hvis Tølfi ikke gjore noget var jeg også lige glad med at folk gik hen til ham.
    men nu er det sådanne at han ikke vil have det, at folk røre ved ham når hans mor ikke er der.

    og jeg menner at folk skal holde pølserne for sig selv


  • #42   6. mar 2006 Susie > det er vel også kun rimligt nok når det nu er din hund:o)

  • #43   6. mar 2006 Jeniki.
    Ja .....der skulle have stået ved indbrud, så er det også ens eget problem :0)


  • #44   6. mar 2006 har lige været lidt away beklager....er tilbage nu

  • #45   6. mar 2006 måske var starten formuleret forkert


    for det jeg sagede var i bund grund at det gjorde man ikke....


  • Jeanette H. J
    Jeanette H. J Tilmeldt:
    mar 2006

    Følger: 1 Svar: 6
    #46   6. mar 2006 marlis s
    jeg ville gøre det samme uden at tænke, der er ikke nogen der skal røre min hund uden at få lov. har selv en lille hvalp i øjeblikket.
    mine hunde får slet ikke lov til at sidde alene udenfor, af den grund, så kan folk kalde mig det de vil. det er min skyld hvis min hund bider en person som kom hen til den uden personen havde noget at gøre derhenne


  • #47   6. mar 2006 jeg synes bestemt heller ikke at man bare skal vade hen og snakke med alle mulige bundne hunde, men på den anden side ville jeg nu heller ikke skælde en dame ud fordi hun klapper min hund...

  • #48   6. mar 2006 Hvorfor fxxxxx skal det nu være forbudt at kæle for en hund, når den står bundet foran en butik ??????

    Hvis man kan hitte ud af at læse signaler etc hos en hund, og kan se at hunden gerne vil snakke, hvorfor skal man så ikke ha lov til det ????

    Ville aldrig blive sur på nogen over at de snakkede med min hund.


  • #49   6. mar 2006 He he CE...moral er godt dobbeltmoral er dobbelt så godt *GG*

    Nej de skal sq bare pil snitterne....har dog ikke oplevet at nogen vil/tør gå hen til Emma efter hun er blevet voksen.
    Hun interresere sig slet ikke for andre mennesker når hun står der....hun stirre lige forbi dem :0)


  • #50   6. mar 2006 Bandit ræven.
    Fordi, at hvis de vil kæle for hund må de sku vente til ejeren kommer.....det andet er totalt uansvarligt eller så må de købe deres egen hund.

    Hmm....måske lidt groft stillet op *GG*


  • #51   6. mar 2006 Jeg har set når nogen prøver at snakke med Abby, hun vender ryggen til dem for hun har travlt med at kikke efter mig og alligevel stopper de ikke...Man SKAL spørge først om hunden gider at snakke osse selv om man hedder CE... ;o))

  • #52   8. mar 2006 Man går naturligvis ikke hen og klapper en bundet hund, men kan man forvente, at alle mennesker ved det? Nej. Derfor efterlader man ikke en bundet hund, hvis den ikke bryder sig om fremmed mennesker rør den.

    Hvis man skal binde sin hund, må man tage de konsekvendser at nogen vil klappe den af gode intentioner selvom det måske ikke er fornuftigt.

    Hvis du binder en hund der ikke bryder sig om fremmed mennesker, så efterlader man den satme ikke alene, det gir da sig selv.......Det er da kun, at udforske skæbnen.



Kommentér på:
hvad f.....sker der med folk

Annonce