5.532 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Hvor ser jeg min hunds registrering? Hvor ser jeg min hunds registrering?

Hej. Jeg er blevet meget i tvivl om hvor jeg ser min hunds registrering? Jeg har kigget i alle papir, men jeg kan ikke rigtig finde noget. Er det bare chippen eller?
Jeg ville nemlig en dag for sjov skyld logge mig ind et eller andet sted, men så skulle jeg bruge en kode osv, men kunne ikke finde det. Jeg ville nemlig tjekke min hunds registrering eller hvad det hedder? smiley
Nogen der kan fortælle mig om det=?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bygge terrasse for spejderhytte 5.000 kr.
  • USM HALLER disassembly - today! 1.410 kr.
  • montering af sovesofa 800 kr.
  • Replacing smoke alarm battery 375 kr.
  • Sætte lampe op 500 kr.
  • TV mounting / hanging 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvor ser jeg min hunds registrering?
  • #1   20. aug 2009 det afhænger af hvad du ville logge ind på? Hvis det var dkks hundeweb, så er det dit dkk medlemsnummer du skal bruge - det står bag på bladene.

Hvis det var hunderegisteret, så er det din hunds chip nummer, det står på det kort du fik tilsendt fra DHR efter hunden var blevet chippet hos dyrlægen. Men på hunderegisteret kan du kun se din egen hund. Kun dyrlæger og politiet kan se alle hunde i registeret.

• #2   20. aug 2009 Hunden er registret i DHR, så det er det blå kort.

Er der stambog står registreringsnummeret også på den (i hvert fald ved DKK, de andre har jeg ikke set)..

• #3   20. aug 2009 Okay, nu bliver jeg meget mere i tvivl, for jeg aner ikke hvad det er for en blå bog. Det eneste jeg har er sundhedsbogen, et pas og de små lapper med chipnummeret på smiley Og Anna G, det er der hvor jeg bare kan se min egen hund. altså hunderegisteret.

• #4   20. aug 2009 Marikka> Et par uger efter din hund blev chippet modtog du et brev fra Dansk hunderegister. Deri var der et lamineret kort med hundens registrering på...

• #5   20. aug 2009 Og der er ikke stambog på hende. Men hun er selvfølgelig chippet. Problemet er at hun var chippet inden vi fik hende, og så har jeg læst noget med at man skal have en underskrift på at hunden nu er min, men det er først noget jeg har læst efterfølgende, men jeg har ikke fået noget fra den gamle ejer. smiley

• #6   20. aug 2009 Anna G, nej det har jeg ikke modtaget smiley

• #7   20. aug 2009 Jeg ville kontakte den gamle ejer. I føromtalte brev fra registeret er der også en formular man kan udfylde ved ejerskifte, så hunden overføres til ny ejer.

Hvis dette ikke er sket, så vil det være den adresse der står i registeret der kontaktes hvis hun fx bliver væk....

Hvis du ikke kan få kontakt til den forhenværende ejer, så ring til DHR og hør hvad du skal gøre i dette tilfælde...

• #8   20. aug 2009 Når du har chip nummeret kan du få oplyst ved dansk hunderegister hvilke oplysninger de har på hunden, deres nr er:7027 7477

• #9   20. aug 2009 Mange tak for jeres svar. Jørgen - jeg ringede til dyrelægen så vi har aftalt nu. Problemet var nemlig at jeg har gjort mig slemt uvenner med den tidligere ejer, og hunden er fra polen, åbenbart... Men der er styr på det nu, så mange tak, det hjalp smiley

Kommentér på:
Hvor ser jeg min hunds registrering?

Annonce