921 visninger
|
Oprettet:
Min helt egen hetz :) {{forumTopicSubject}}
Så gik Bailey og jeg lige tur i Kongens have i København og gu fa'en om
han ik blev angrebet TO GANGE af hunde uden snore på...
Det var godt nok ik store hunde, men princippet er vel det samme...
Så nu har jeg lavet min helt egen hetz mod hunde uden snor
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.705
aug 2007
Følger: 28 Følgere: 53 Hunde: 2 Emner: 314 Svar: 16.164
Og så vil jeg da gerne vide hvordan du praktiserer din hetz?
jul 2009
Følger: 11 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 95 Svar: 2.269
Bailey er okay, men gik med rejste børster og halen mellem benene i nogle minutter efter... tror mere han blev forskrækket...
Miemiv... tror ik rigtig jeg praktiserere den, det var lidt ment som en joke
jan 2006
Følgere: 87 Hunde: 5 Annoncer: 1 Emner: 373 Svar: 14.830
I er SÅ tålmodige nogen af jer, når jeres hunde bliver overfaldet.
Den westie, der røg ud af døren da jeg skulle ind til dyrlægen, og efter min hund (en malle som sagtens kunne ha klaret den satans lille hysteriske køter), fik et spark, så den røg ind i en skraldespand med et hyl, og derefter krøb sammen ind under nogle buske så ejeren ikke kunne få den ud.
Hun - på den anden side - blev verbalt overfuset i adskillige minutter med besked om at tage hendes *bip*- køter i snor ..
Jeg bliver VANVITTIG når folks hunde skal forsøge at bide mine egne .. kan slet ikke forstå I kan tage det så roligt.
Laura E - det er IKKE en kritik af dig .. jeg bliver bare hidsig på dine vegne.
jul 2009
Vi møder tit den hund derovre. Ejeren har en butik hvor bagsiden vender ind mo kongens have og tit står hunden bundet bag butikken og har så lang en snor at hundens sagtens kan nå en til stien når vi kommer gående. Og den står altid og gør hysterisk når vi kommer ind, så vi plejer at gå en pæn bue udenom. Men idag var den så ikke i snor...
jul 2009
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.326
I nogle af de andre parker kan det misses (jeg lufter selv i Østre anlæg fordi der er langt mere fred og ro), men ikke i kgs have
dec 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 260 Svar: 7.870
Synes måske det havde været mere rimeligt om du havde losset ejeren ind i en skraldespand, det er vel i bund og grund ikke hundens fejl, at den ikke har taget sin snor på. Jeg skulle godt nok føle, at min hund var tæt på at være i livsfare før jeg ville blive decideret voldelig overfor en anden hund.
jul 2009
jan 2006
Og du har ikke fantasi til at forestille dig at den lille hund måske var blevet ædt af min hvis jeg IKKE havde lodset den væk ???
Men fint for dig at du er sådan .. jeg gider ikke tage hensyn til at folk ikke gider at opdrage deres hunde, eller holde dem i snor. Hvis de syntes det er en skidt ide at jeg sparker den - så hold kræet i snor !
jun 2007
Følger: 37 Følgere: 38 Hunde: 5 Emner: 979 Svar: 7.777
En del gange på de sidste 2 år her hvor vi bor, er der løse hunde der er kommet bragende hen til Laura, men det har ikke været aggressive hunde - så dem har Laura selv sat på plads... Så det betyder ikke noget for mig, min hund kan selv klare det.
Men den dag der kommer et blottet tandsæt mod hende, så er jeg ligeglad om jeg knækker et ribben eller noget på den modkørende hund !
maj 2007
Følger: 1 Hunde: 3 Emner: 10 Svar: 85
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.929
Noget andet er at mentale ar altså er lige så slemme som fysiske. Og skulle jeg kunne skåne hunden ved at losse den anden hund en INDEN den bider, jamen så ville jeg gøre det
sep 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 9 Svar: 54
Men derfra og så til at begå dyrplageri mod en hund hvis ejer burde have et los - der er langt.
Jeg kan ikke se der er nogen undskyldning for at sparke eller slå et dyr, når det dybest set er ejeren den er gal med.
Det er rent dyrplageri - det kan godt være den stakkels hund begik en fejl men den tur ind i skraldespanden kan skade en hund psykisk.
Sådan noget kan også være med til at gøre den mere agressiv og igen det er ejeren den er gal med!!
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.929
jan 2006
Jamen godt så.
I lader bare en hund drøne op i hovedet på jeres og måske endda bide den ? Hellere det end at "begå dyrplageri" mod en hund ..
Jeg har det anderledes - jeg beskytter min hund mod fremmede, og beskytter fremmede mod min hund !
Læs hvad Michelle skriver .. og prøv at forstå det også.
Men fair nok da - næste gang skal jeg nok lade være med at hive min hund op så han ikke kan nå den lille, og lade ham æde den istedet for. For det er da helt klart at foretrække, fremfor at den bliver sparket til side ....
Og ja, det kan godt være at den lille whestie blev skadet psykisk .. men at den blev MERE aggressiv ??? HVORDAN skulle det så lige kunne lade sig gøre ???
dec 2008
Nej, det tænkte jeg ikke på. Måske fordi det du skrev ikke bar så meget præg af, at du sparkede hunden af helvede til ud af omsorg for det lille væsen, så det ikke skulle blive spist af din. Men hvis det var derfor, var det da pænt af dig at redde den.
Michelle
Ja, jeg kan godt se, at man kan skåne sin hund for en grim oplevelse og det vil vel også blive en lynhurtig vurdering i hvert tilfælde af, hvor galt det er ved at gå. Jeg synes, man må gøre det, der er nødvendigt og jeg kan sagtens forstå, man bliver rasende i situationen. Jeg synes bare, man skal prøve at skelne mellem, hvad der er for rent faktisk at beskytte den ene eller anden hund og hvad, der er raseri og så gemme raseriet til ejeren, som er den, der bærer ansvaret for at det overhovedet sker.
/Marianne
dec 2008
Hvis det er mig, du henvender dig til, har jeg altså slet ikke talt om, at man skal stå og se på, at hunden bliver lemlæstet
dec 2008
Jamen så er en debat jo lidt ligegyldig, da vi sjældent har været til stede ved de forskellige hændelser, vi debatterer herinde. Man udtaler sig vel ud fra de beskrivelser folk giver af, hvad der er foregået. Mht Martines indlæg synes jeg ikke, der var noget der indikerede, at hendes hund var ved at blive lemlæstet og det jeg reagerede på, var egentlig mest tonen i indlægget. Jeg kan SAGTENS forstå, man vil forsvare sin hund også selvom min (gudskelov) endnu ikke er blevet bidt.
dec 2008
Enig og lige præcis det med, på anden måde at undgå at éns hund kommer slemt til skade, synes jeg virkede til at have været en mulighed i Martines tilfælde, hvor det mere virkede som om, det var vreden, der gik ud over hunden. Senere har jeg jo så forstået, at det var for at redde det lille pus, men det fremgik ikke helt af det først skrevne, som var det, jeg kunne forholde mig til
dec 2008
tak i lige måde og god tur
jan 2006
Jeg kan godt se, at det kan se ud som om jeg blev gal på hunden .. det var ingenlunde tilfældet.
Men min hund blev vred - så jeg hev op i hans halsbånd så han ikke kunne få hovedet ned til den lille - og så holdt jeg den væk med mit ben, skubbede den væk op til flere gange, mens den idiotiske ejer røg rundt og skreg hysterisk .. den lille hund gik ikke væk og hun fik ikke fat i den - derfor sparkede jeg til den .. for at få den væk, så min egen hund ikke skulle bide og skade den.
dec 2008
Ja jeg har forstået, at jeg misforstod dig i første omgang. Måske var det det med, at du kaldte den en satans lille hysterisk køter, der forvirrede mig til at tro, du havde noget imod den ;D
feb 2006
Følger: 98 Følgere: 96 Hunde: 2 Emner: 644 Svar: 9.366
sep 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 9 Svar: 54
Jeg forstod det også som vrede - undskyld.
jan 2006
Jamen jeg vil da klart indrømme at det var en hysterisk lille *bip* hund .. jeg havde i den grad da noget imod dens opførsel og nærede ikke de varmeste følelser for den.
Men - alligevel syntes jeg ikke at den ligefrem fortjente at blive bidt af min hund .. derfor min reaktion.
Min helt egen hetz :)