{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
894 visninger | Oprettet:

Jeg syntes at det er forkert af tv2!!! {{forumTopicSubject}}

Jeg syntes at det er forkasteligt at serien Anna Pihl fremstiller amrikansk bull dog/ amstaff som en "dræber hund".
Selvom jeg godt ved, at det er fiktion, synes jeg ikke at de behøver at gøre det værre, når der i forvejen er så meget fokus og negativ omtale af den type hund.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjern opvaskemaskine or reparationer 2.600 kr.
  • Har to vægge i et badeværelse der skal pudses op cirka 6 m² det er i et hjørne 3.200 kr.
  • Jeg har mistet min nøgle til min cykel og skal have låsen op. 250 kr.
  • Køkkenlåge 600 kr.
  • tilstoppet toiletafløb 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Jeg syntes at det er forkert af tv2!!!
  • #1   6. mar 2006 nej jeg er enig - det er en ærgelig scene...

Vi diskutere det i nogle af de andre tråde lidt længere nede...

• #2   6. mar 2006 Gider slet ikke kommentere det, det er for billigt!

• #3   6. mar 2006 jeg har ikk set nowet.. hva var det???

• #4   6. mar 2006 Sgi da trælst jeg ikke så den, men ja, det hører ingen steder hjemme at fremstille dem på den måde i medierne, det er noget rigtigt øv når man nu tænker hvor dårligt deres ry har det i forvejen.

• #5   6. mar 2006 ......var det ikke ejeren af hunden der blev fremstilet?

• #6   6. mar 2006 sorry, det var det så ikk..

• #8   6. mar 2006 Hvad så med indvandre, narkomaner, trussetyve og bøsser?

Ligemeget hvad, er der nogen der kan føle sig trådt over poterne?

De viser det folk tror på, men helt ærlig, hvor meget i den serie er troværdigt?

• #9   6. mar 2006 syntes det er så FORKERT!!!! har os lige fået et flip!!!!!! det hjælper jo ikke på¨dens ry at de laver den til en "dræberhund" på landsdæggende tv

• #10   6. mar 2006 Karina > føler du dig overset igen?
    Jeg har set dig, men kan ikke svare dig da jeg af gode grunde ikke ved det*ss*

• #11   6. mar 2006 Ja det var en Dogo:)

• #13   6. mar 2006 LOOOOOOOOOOL

Jeniki - nej-nej..........tænkte bare bagefter at "hvad ved jeg", men jeg sys bare det var ejeren der blev fremstillet mere end hunden - så'en ser vi så forskelligt *ggs*

• #15   6. mar 2006 Er bare så trist over det....nu var der ellers ved at komme ro på igen men så skulle "kamphunde" lige blæses op igen. Går i seng inden jeg kommer til at skrive noget forkert!

• #16   6. mar 2006 Det der jo er sørgeligt det er jo også at det er ikke hunden der er specielt gal på den - den er ikke bidsk eller lign

Mange hunde har en eller anden form for madforsvar og specielt vogter de over ting de selv har fanget og nedlagt - hunden er jo ikke en decideret jagthund der er trænet til at jage og aflevere til jægeren igen

den her hund fanger det af egen drift og når der så kommer en fremmed dreng løbende og råbende, plus at hunden ikke har haft den fedeste tilværelse, så forstår man måske godt at den reagere sådan!

Situationen er død farlig og det er da også korrekt at skyde den når ungen ikke reagerer på morens råben - han burde være stoppet og så var der ikke sket mere.

Men nu sidder hele fam. danmark og er enige med hinanden under aften kaffen at de der kamphunde da også er nogle værre nogen og at de bare skal dø alle sammen - sørgeligt og rigtig uansvarligt af TV2 og den person der har lagt hund til og trænet den til den scene...

• #17   6. mar 2006 RD en gravhund bliver heller ikke dagligt omtalt som en sygt monster der burde forbydes ved lov....

• #18   6. mar 2006 Rikke problemet er jo at alle de andre mennesker der ser den serie og som ikke ved noget om hunde, de generalisere jo og det er ikke skide smart når den gruppe hunde i forevejen ikke har det bedste ry!

• #20   6. mar 2006 Nicola: Tak du havde overskuddet til at skrive det i en pæn tone!
    Fuldkommen enig!!

• #21   6. mar 2006 Fik ikke mine hunde fordi de var omtalt på en negativ måde....

• #23   6. mar 2006 Da jeg så det, forestillede jeg mig lige hvordan de næste afsnit ville udvikle sig.

Da jeg så kunde angribe, var min tanke at det var helt bevidst at den pludselig gik fra kælen vovse til dræbermaskine. Man har før hørt om børnehavder og ligende der får stjålet kaniner m.m. som så bruges til at træne kamphunde. Så det var min første tanke. Den hund hører vi mere til. Nu skal ham gutten jo så efterforskes, og mon ikke der bliver afsløret noget der? Det er jo et hot emne i dagens DK.

• #24   6. mar 2006 Jeg så afsnittet i aften.
    Kan godt lide de "såkaldte" kamphunde.Vil selv meget gerne eje en.
    Men helt ærligt,det kunne ligeså godt ha´været rottweiler,
    eller dobberman.
    Lad være med at tage det for mere end det er.
    Uanset hunderace gælder følgende efter min mening.
    Dum ejer,dum hund.
    Useriøs hundeejer,usikker hund.
    Det er lige så simpelt som børn.
    Uvidenhed skaber altid problemer.
    De fleste mennesker er seriøse og gode ved deres hunde/dyr.
    Det er forfærdeligt at vide, at nogen tæver deres dyr søndersammen eller lærer dem at angribe,små dyr.
    Vi skulle hellere fokusere på de stakkels hunde der står i små hundegårde.Og bare venter på at sønderrive en anden hund.Blot fordi de er trænet til det.
    Og det er uanset race.
    Lad være at blive forarget over en tvserie.
    Hva´så med "Nordkraft"?

• #25   6. mar 2006 Må sige, at hunden ikke kun blev fremstillet som en farlig kanindræbende kamphund. De viste da også en rigtig god side af den da den lå på anna´s skød og hyggede sig.
    Jeg må sige at jeg ikke skænkede denne scene en tanke før jeg læser om denne protest herinde.....jeg kan virkelig ikke se, at det er forkert af nogen, at vise den

• #26   6. mar 2006 Iih nu har jeg siddet tyst og fulgt med i flere af jeres debatter omkring kamphunde. Inden jeg begynder på mine holdninger skal i lige vide at jeg på ingen måde har noget imod nogen former for muskelhunde!
    Når det så er sagt, så syntes jeg da også lige at i skylder familien Danmark at de også kan have et nuanceret billede af disse hunde. Det er helt sikkert IKKE alle der syntes at det er en frygtelig farlig hund.
    Der har efterhånden været så meget debat omkring den slags hunde at det er tabu at sige ordet kamphund (hov skrev jeg det?)
    Disse hunde er ligeså dejlige som alle andre racer, men det ændrer ikke på det faktum at de er nemmere at påvirke i en negativ retning når de havner i forkerte hænder, og at de gør meget stor skade hvis de kan komme til det.
    Jeg ved godt at min hund i de forkerte også ville blive bisk og voldelig, men jeg holder stadig på at en muskelhund KAN være farligere.
    Uha efter dette indlæg skal jeg vist ikke vise mig herind et stykke tid....

• #27   6. mar 2006 Janni- synes du har ret og bliv du bare her ;o))

• #28   6. mar 2006 hej ! jeg syndes også det er forkert at bruge såden en hund for det er sku en dejlig slaks hund... jeg ser det hver gang jeg er ude på orlov og gå med tyson i hellerup alle jeg møder går en stor buge uden om os for de siger at '' tyson er farlig! '' det er så latterligt for han er lige så god som dagen er lang..... jeg hader folk der dømmer før de kender!!!!!

• #29   6. mar 2006 orlov fra hvad... se nu dømmer jeg allerede ;o))

• #30   6. mar 2006 Ja, Janni bliv du bare.

Personligt mener jeg at det er mindretallet af fam. Danmark,der suger alt i tv til sig,uden at tænke realistisk over emnerne.
    Så dumme er vi sgu´da ikke,eller hva´?

• #31   6. mar 2006 Rene´.
    Nej så dumme er vi ski da ik`. Min datter på 10 sad da også og så det og hun kunne sku ikke hidse sig op over det.....hun ved da god at det bare er tv :0)

• #32   6. mar 2006 Men det er jo ikke kun omkring hunde de ikke er oplyst. Hvis man ikke selv opsøger lidt information inden man danner sig en holdning er man efter min mening snæversynet. Og dette fænomen kan man ikke umiddelbart gøre noget ved

• #33   6. mar 2006 Manne og henrik; Det samme har jeg også nævnt i den andn tråd om dette! Godt det bliver sagt her også!

Hundens opførsel skal her ses i sammenhæng med den mishandling den har været udsat for!

Man kan bare håbe at folk kan se dette! ss

• #34   6. mar 2006 Provo bemærkning Mette,men sjov=)

Det er jo netop den tankegang,der gi´r os alle de problemer.
    Der er sgu´alt for mange fordomme.
    Hva´er værst?
    Fordomme grundet uvidenhed.?
    Eller censureret tv ,fordi folk er over følsomme.?
    Jeg synes det sidste.

• #35   6. mar 2006 Rene- det var mest for sjovt, men det kan jo være svært at se herinde *ss*

• #36   6. mar 2006 Jeg må indrømme at jeg småsmilede lidt da jeg så afsnittet af Anna Pihl i aften for jeg vidste at når jeg kom herind ville der være stooooor debat om rigtigheden i at bruge den slags populærhund og udstille den som dræbermaskine.
    Men hvis familien Danmark ikke kan se ud over en FIKTIV tv-serie og dermed tror at alle hunde i den kategori er sindsygt farlige, ja så langt rækker min fantasi altså slet ikke! Jeg kan ikke rigtgi se problemet i at en dogo er blevet brugt, for hundens udseende har jo altså en del at skulle have sagt og lur mig om scenen ikke ville falde lidt til jorden hvis en golden eller (som tidligere nævnt) en gravhund kom løbende!

• #37   6. mar 2006 Camilla og Lars.

Har lige været inde og se Tyson.
    Hvis jeg så ham på gaden,ville jeg straks spørge om jeg måtte klappe ham.
    Han ser da ikke farlig ud.
    Man kan ofte se i en hunds øjne om der er godt eller ondt gemt i den.
    Jeg kan sagtens finde på at klappe en hund der står i snor udenfor en butik.
    Ikke fordi jeg vil lokke andre til det,men jeg synes med det samme at fornemme hundens humør.
    Og er aldrig blevet bidt.

• #38   6. mar 2006 Med fare for at blive (frosset), bandet langt væk, kaldt uvidende osv tillader jeg mig lige...

Undrer mig bare, hvorfor det altid er ejere af de såkaldte muskelhunde der selv starter disse debatter...

Av av, jeg kryber i mit skjul. Godnat smiley

• #39   6. mar 2006 Mette,
    Jeg tog det også for at være sjovt fra din side.
    Men det var godt sagt,for det er sådan nogle tænker.
    Jeg personligt er da også helt ligeglad med folks baggrund.
    Bare vi husker at respekterer hinanden.

• #40   6. mar 2006 Camilla: jeg var en dag i den lokale dyrehandel.
    Der stod en ung kvinde med 2 amstaffs (staves det såan??)
    Jeg stod lidt afventende og kiggede på hundene, da kvinden pludselig siger "kom bare, de bider ikke"
    Jeg går derover og får 2 dejlige kys af begge hunde. Kvinden fortæller at hun er så ked af at alle ser skævt på racen, så hun tager hundene med hvor hun går og står. Jeg er ihverfald blevet overbevist om at det er en dejlig race.

Til den ovenstående debat: Da jeg sad og læste hvad I andre havde skrevet, tænkte jeg på at de kunne lige så godt have brugt en kleine mynsterlænder som min i den episode. Hvis min hund havde set den kanin hoppe rundt, havde hun da helt sikkert løbet efter den, hun havde nok ikke lige rusket den som hunden i serien gjorde men hun havde da fanget den og bragt den til min manden. Jeg forstår ikke hvorfor de skal bruge den race som der er så meget fokus på i forvejen. Det er så ærgeligt at de racer skal sættes i dårligt lys hele tiden.
    Nå det var nbare min menning, fortsat god aften.
    Hilsen Stina

• #41   6. mar 2006 Hørt Heidi N
    Jeg har tit tænkt det samme. Jeg tror mange muskelhundeejere ser spøgelser alle steder. Ofte (efter min mening) har de flere fordomme om hvad folk syntes, end hvad folk har om deres hunde.
    Kryber i skjul med Heidi N
    Hey ikke smide med sten de gør jo ondt for pokker!! smiley

• #42   6. mar 2006 Janni, jeg kan godt forstå at ejerne ser "spøgelser" og går i forsvarsposition. Der har været meget fokus på de hunde, hvis det var kleinere ville jeg osse stå op for min hund.

• #43   6. mar 2006 Kristina N: Dejlig historie, det viser virkelig hvordan vores fordomme heldigvis ofte blive modbevist! smiley sss

• #44   6. mar 2006 Heiiiii Mytte :))))

Jeg følger slet ikk med i den serie, men ja det er da lidt ærgeligt det er en bullerbasse de lige tar til den scene, når der er så meget hurlumhej om dem for tiden.... Ikk så fedt gjort....

Men jeg skal hvertfald nok gøre mit til at Futte og Gucci møøøøøzze overfalder alle de møder på deres vej ;))))

• #45   6. mar 2006 Sådan Christine.. Held og Lykke *SS*

• #46   6. mar 2006 Heeeeeeeeeej Christine GGGGGGGGGGGGGGGG

• #47   6. mar 2006 Mie,
    Det er da en rigtig hundeven.
    At tage chancen og få en gadehund.At give den en ny chance,for at få et godt liv.
    Smukt gjort.
    Nu vil jeg forlade den "varme" zone.
    Hej med jer.

• #48   6. mar 2006 Heidi N... og så vil jeg liiiiige gi dig et gok i nødden og kommentere dit indlæg:

Med fare for at blive (frosset), bandet langt væk, kaldt uvidende osv tillader jeg mig lige...

Undrer mig bare, hvorfor det altid er ejere af de såkaldte muskelhunde der selv starter disse debatter...

Av av, jeg kryber i mit skjul. Godnat smiley

;)))) *Ggg* Det er det så ikke ALTID, mange gange ja, men ikke altid. Charlotte og MP feks, har også taget disse emner op et par gange, men det generer mig nu ikke det fjerneste :))) Syns det er helt ok smiley

• #49   6. mar 2006 Der var for nogle mdr. siden en der på fjernsyn stod og sagde at den største % af hundebid kom fra Lab og schefer ( ved godt at det er fordi det er dem der er flest af) men skulle jeg så også være forarget hvis de havde brugt en af disse racer.
    Til dette afsnit skulle de bruge en stor hund, der ser farlig ud uden at vælge en muskelhund. Jeg tror virkelig ikke at der ligger dybere politiske overvejelser i den sene. De skulle bruge en stor hund, der ser lidt farlig ud og som kunne spille skuespil. Havde det været en rotweiler der havde bestået deres prøve, så var det nok blevet sådan en.

• #50   6. mar 2006 Rene: Tak! (Mente du det, synes jeg læste en snert af ironi, men er jeg bare dårlig til at læse?)

• #51   6. mar 2006 Allesammen- det var en labrador i forklædning

• #52   6. mar 2006 Neeeej Mytte.... det var da en hvid kongepuddel... altså, kan du ikk engang se det....

• #53   6. mar 2006 Jeg har en tilståelse- jeg ser ikke Anne Pihl

• #54   6. mar 2006 Mie
    Det er helt alvorligt ment.
    Har selv tænk på at få en hund fra Grækenland eller Spanien m.m.
    Efter jeg så den ældre dame i tv der hjalp gadehunde.
    Og havde et internat.
    Hvorfor ikke hjælpe de dyr der allerede er,i stedet for at avle flere.

• #55   6. mar 2006 Joe det er lidt rigtigt. Det var min Tiger der havde fået en forskrækket zebra trukket ned over hovedet.
    Han er bare en satan med de kaniner, men ha, drengen ville han ikke have gjort noget da.

• #56   6. mar 2006 og nu vil jeg gå ud og smøre en madpakke til min kæreste og gå op og se CSI....
    Godnat alle mand og kvinde...

• #57   6. mar 2006 René: Så tusind mange tak. Jeg fik Karla gennem foreningen Græske Hunde ( www.graeskehunde.dk) der kan du se adoptionsegnede hunde på deres hjemmeside. Både hunde der allerede er i Danmark hos plejefamilier og hunde der for de flestes vedkommende bor på gaden.
    Jeg er meget meget glad for at jeg tog beslutningen og adopterede en lille bange hund fra Grækenland!

• #58   6. mar 2006 Godnat Mytte.... sov rigtig dejligt :))))

• #59   6. mar 2006 I lige måde Christine ;o)))

• #60   6. mar 2006 Berit: Tror jeg ikke du er! *s*

Den side så man nemlig også! Som jeg og nogle andre også har nævnt skal hundens reaktion nok ses i sammenhæng med mishandlingen!

• #61   6. mar 2006 keld: ja det var en dogo, har de ikke fundet ud af det endnu hihi

• #62   6. mar 2006 Kan slet ikke forstå at der er nogen der gider hidse sig op over det!

Lad dog dem med fordommene sejle deres egen sø!!!
    At folk har fordomme overfor det ukendte....det siger da mere om dem, end om jer.........*SS*

• #63   7. mar 2006 Jeg kan give dig fuldstændig ret Michael P. Den serie er langt ude. Min Gravhund havde også snuppet den kanin, hvis den fik changsen, og havde hellere ikke afleveret den frivilligt, da slet ikke til en fremmed.

• #64   7. mar 2006 nej eller pindgrise, det er naturen lov....
    Og er ENIG i at Anna pihl er total lam af en serie at være...DÅRLIG SERIE!!!!

Kommentér på:
Jeg syntes at det er forkert af tv2!!!

Annonce