436 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

vægt, fom og trivsel vægt, fom og trivsel

Puha, synes det er en svær ting...idag var jeg til træning med Hexi i roskilde schæferh. klub og træneren synes hun var rigtig i fin stand. Hun er pt 16 uger og vejer 14kg....man kan mærke ribenene men ikke se dem mere....sidste gang opdrætteren så hende synes hun at hun var for tyk, så tabte hun sig men nu synes jeg hun ikke ser så tynd ud mere.....hun er Mega sulten, hun har spist idag 155gram Markus Mühle...og så har hun tigget og rendt efter ungerne, da de havde mad...og her til aften rumler hendes mave, som var der en vulkan i den.

Hvad kan det være? Desuden synes jeg de hundeprutter hun skyder ud er lidt bløde i det og enorm store....( har hørt at det er normalt når de for markus mükle)???+ Er det korrekt?

Hvad skal jeg gøre? Vil jo bare det bedste, men hun skal udstilles til september og må ikke være for tyk....
,

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Smid et ikea skab ud som er fuldt afmonteret og står på gadeplan 400 kr.
  • Herregårdssten 45 m2 2.700 kr.
  • Samle ikea pax 2.500 kr.
  • Hjælp til at flytte jord 2.000 kr.
  • Skifte batteri på citroen c4 grand picasso 1.650 kr.
  • Møbelsamling 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  vægt, fom og trivsel
  • #1   22. aug 2009 Hvor længe har hun fået det foder?

Det kan jo være din hund bare ikke fungerer på det.

• #2   22. aug 2009 Hvalpe spiser jo relativt mere end voksne gør i forhold til deres vægt.

Er de 155 g en dagsportion? I så fald lyder det en smule beskedent, synes jeg.

Den bløde afføring - det er ikke noget vi ser med MM, tværtimod.

• #3   22. aug 2009 Min DSG hvalp på 18 uger, får 155 gram om dagen, men hun er også en lille race jo.

• #4   22. aug 2009 er det bare mig som har misforstået hvad der står, men står jeg ikke at man regner 10.12 gram X hundens vægt på doserings posen???
    Er det så ikke 12X 14kg= 168gram....( jeg har også givet hende 165gram idag ( undskyld skrev forkert),

synes bare hun er sulten og ved at blive lidt rund....eller ribene kan man ikke se mere og svejet i hoften er blevet mere fyldig.......

• #5   22. aug 2009 På min pose står der hundens måneder, alså hun er 4 måneder nu (-/+) og der står 155 gram, ved lille race, som hun er..

• #6   22. aug 2009 Jeg syns også det lyder af meget lidt.

Min den lille fik næsten det dobbelte da han var i den størrelse.

• #7   22. aug 2009 ok, kan nogen så hjælpe mig hvad en hund på 16 uger på 14kg skal have pr dag?

For jeg må have misforstået noget??? På min MM pakke som er købt hos zooplus står der 10- 12gram pr kg

• #8   22. aug 2009 I følge min, skal en mellemstor race på 4 månder have 425 gram, og stor race 690 gram om dagen.

• #9   22. aug 2009 Til en hvalp ville jeg MINIMUM fodre med de 12 g. pr kilo, og sikkert også mere. Det skal naturligvis være efter det antal hunden optimalt bør veje og ikke nødvendigvis, hvad den vejer.

Og så justere op og ned efter foderstanden..

Husker du at give Luposan?

• #10   22. aug 2009 I øvrigt - det er en god ide at dele maden op i to. Så føler hunden ikke sig så sulten om aftenen...

• #11   23. aug 2009 hej ch, det gør jeg også......... luposan, nej jeg giver vitamix 1000, er det ikke lige så godt og så for hun fiskeolie/lakseolie til pels og kulør.

Det lyder da totalt sindsygt....det er da meget foder....der står altså ikke måneder på min.

• #12   23. aug 2009 Monika, ja men det er også bare en guide jo, altså tror nu ikke en new faundlender (staves!?) kun skal have 690 gram om dagen,..
    Men syntes da du skal ringe og hører din dyrlæge ad..

• #13   23. aug 2009 Belinda, jeg tror ikke der er nogen dyrlæge, der kan sige, hvor meget Markus Mühlefoder en hund skal have ;o)

Vi har kun producentens anvisning at forholde os til - og der er jo stor forskel på, hvor meget foder hunden skal have fra produkt til produkt.

Jeg ville, hvis jeg var dig, Monika, give hunden i alt 180 g. foder om dagen fordelt på to portioner. Og så ellers obsevere hunden - hvis hun taber sig og fortsat er meget sulten, så må du justere endnu mere opad :o)

• #14   23. aug 2009 CH, nej ikke præcis, men tror da ikke der er så meget forskel på de forskellige mærker, altså hvis doktor dyr, siger at hendes hund burde få omkring 250 gram om dagen, og den så kun får 155, så er der måske lidt galt der.

Men altså jeg skal ikke gøre mig klog på de forskellige mærker smiley

• #15   23. aug 2009 Belinda, der er ret stor forskel på, hvor meget en hund skal have om dagen fra produkt til produkt :o)

Men noget helt andet er, at det jo selvfølgelig er problematisk, hvis det foder man bruger ikke mætter hunden - selvom den tager på...

Kommentér på:
vægt, fom og trivsel

Annonce