allergisk hund :( ??? {{forumTopicSubject}}
Hej.
Jeg har en allergisk hund.. men kan ikke finde ud af hvad.
Har været mange gange til dyrlæge med den og snakket med dyrlægen og har spurgt til en test men han syntes det var dumt at lave fordi han højest var allergisk over for noget foder han fik. og det kunne man ikke se på testen..
Symtomer på hunden:
Slikker sig i poter.
Hårløs bag ved ører..
Hår fællder meget
Brækker sig tit.
* Skal lige siges hunden er meget glad.
Hvad kan man gøre og hvor skal man starte ??
Har efter en del læsen læst at det godt med barf men det lidt svært at vælge hvis det er oksekød den er allergisk over for..
Og hvordan finder man så lige ud af hvad den ikk kan tåle.. håber i kan hjælpe lidt..
maj 2007
Følger: 28 Følgere: 34 Hunde: 2 Emner: 232 Svar: 4.192
Vi råfodrer og har brugt udelukkelses metoden, hos os var det kylling/ fjerkræ der gjorde udfaldet, og hun havde samme symptomer da hun var på tørt som også indeholdt kylling og fjerkræ
aug 2006
Følger: 33 Følgere: 32 Hunde: 1 Emner: 43 Svar: 966
maj 2007
Følger: 28 Følgere: 34 Hunde: 2 Emner: 232 Svar: 4.192
jul 2005
Følger: 1 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 15 Svar: 41
Men ang barf hvad skal man så vælge ??
Og hvordan starter man.. for aner ik om det er oksekød eller fjerkræ han ikke kan tåle.. kan man selv lave noget "hundemad" med fx oksekød og kartofler for at se om det er oksekød den er gal med og korn... og hvad skal sådan noget mad indeholde ??
aug 2006
Følger: 33 Følgere: 32 Hunde: 1 Emner: 43 Svar: 966
Og er det feks. noget foderallergi, så ville jeg gå over på Barf, forhandleren forklarer dig hvordan du skal gøre, men det er meget simpelt, du køber frosne pakker, og så får han feks. hest den ene dag og fisk den anden dag osv :))
Min venindes to hunde havde allergi, de får Barf nu og er bare så fine:)
jul 2005
Følger: 1 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 15 Svar: 41
nogen der ved hvad sådan en test koster ?? par tusind eller ??
maj 2006
Følger: 105 Følgere: 99 Hunde: 6 Emner: 704 Svar: 8.206
aug 2006
Følger: 8 Følgere: 159 Hunde: 1 Emner: 311 Svar: 6.936
allergisk hund :( ???