{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
881 visninger | Oprettet:

allergisk hund :( ??? {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg har en allergisk hund.. men kan ikke finde ud af hvad.
Har været mange gange til dyrlæge med den og snakket med dyrlægen og har spurgt til en test men han syntes det var dumt at lave fordi han højest var allergisk over for noget foder han fik. og det kunne man ikke se på testen..
Symtomer på hunden:
Slikker sig i poter.
Hårløs bag ved ører..
Hår fællder meget
Brækker sig tit.
* Skal lige siges hunden er meget glad.
Hvad kan man gøre og hvor skal man starte ??
Har efter en del læsen læst at det godt med barf men det lidt svært at vælge hvis det er oksekød den er allergisk over for..
Og hvordan finder man så lige ud af hvad den ikk kan tåle.. håber i kan hjælpe lidt..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  allergisk hund :( ???
  • #3   24. aug 2009 hvad angår barf, så kan man bruge udelukkelses metoden.. Men fodrer du med tørfoder, så ville jeg nok lige få tjekket om det er lagermider den er allergisk over for, det gør dit arbejde lidt lettere.. Det kan også være husstøvmider, men igen det kan være så mange ting såsom ingredienserne i foderet..

Vi råfodrer og har brugt udelukkelses metoden, hos os var det kylling/ fjerkræ der gjorde udfaldet, og hun havde samme symptomer da hun var på tørt som også indeholdt kylling og fjerkræ

• #4   24. aug 2009 Det var da en meget underlig og useriøs dyrlæge... Prøv en anden :)) Og ja Barf er rigtig godt til allergi hunde:)

• #5   24. aug 2009 Nemlig Joan smiley

• #6   24. aug 2009 syns også hanne kunne sige det kunne være en god ide med testen.. for jeg gør bare hvad han siger.. han ved nok bedst..
    Men ang barf hvad skal man så vælge ??
    Og hvordan starter man.. for aner ik om det er oksekød eller fjerkræ han ikke kan tåle.. kan man selv lave noget "hundemad" med fx oksekød og kartofler for at se om det er oksekød den er gal med og korn... og hvad skal sådan noget mad indeholde ??

• #7   24. aug 2009 Syns´ det er meget vigtigt du finder ud af hvad han er allergisk overfor først smiley Så ud til en ny dyrlæge:)
    Og er det feks. noget foderallergi, så ville jeg gå over på Barf, forhandleren forklarer dig hvordan du skal gøre, men det er meget simpelt, du køber frosne pakker, og så får han feks. hest den ene dag og fisk den anden dag osv :))
    Min venindes to hunde havde allergi, de får Barf nu og er bare så fine:)

• #8   24. aug 2009 tror også det er det bedste for den at gære det den vej..
    nogen der ved hvad sådan en test koster ?? par tusind eller ??

• #9   24. aug 2009 Jeg synes så til gengæld at det er synd at bruge udelukkelsesmetoden, når der findes tests der dur. Min venindes hund blev testet og den var allergisk for en masse ting, både mad, omgivelser og andet. Det var aldrig blevet opdaget, hvis ikke det var for en blodprøve, og udelukkelsesmetoden ville jo nærmest have taget livet af den.

• #10   24. aug 2009 Kigger li med.

Kommentér på:
allergisk hund :( ???

Annonce