bange for fluer/insekter?? bange for fluer/insekter??
Jeg har to rottweilere, som for mig at se er lidt skøre lige i tiden :o)
Bufas er vanvittigt bange for fluer og insekter - det er så slemt at han ikke vil være ude - han går ud og besørger, og så vil han ind igen.
Vi bor på landet, og har lige pt. mange fluer, og gu er de da irriterende...
Han har sådan et helt panisk look i øjnene. . . lægger sig steder, hvor han kan "gemme" hans bagparti - altså op imod en væg. . . Den seneste tid er han begyndt at gå i brusekabinen, hvor han bestemt ikke bryder sig om at være. . . Han kan slet ikke slappe af.
Det skal siges at vi selvfølgelig forsøger alt hvad vi kan for at komme af med fluerne!!
Men hvad jeg ville var - er der nogen som har prøvet det samme med jeres hunde? Er der nogen som har nogle ideer til hvordan vi kan berolige ham igen??
Vi har forsøgt alt muligt!!
På forhånd tak
apr 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 3 Emner: 12 Svar: 112
Vi forsøger også at aktivere ham, så han glemmer insekterne - men nej - han er slet ikke modtagelig!!
jul 2009
Følger: 11 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 95 Svar: 2.275
- Men ja det er da rigtig trist at han blir så bange for dem...
maj 2008
Følger: 22 Følgere: 25 Hunde: 4 Emner: 172 Svar: 2.817
Mon han bliver så bange, at han får en reaktion fra sine analkirtler og det er derfor, han snuser til sig selv bagi?
I så fald er han ekstremt bange, - men det er jo også det, du beskriver.
Pas på med kød/pølser i græsset i øjeblikket. Hvepsene er meget aktive for tiden, og de sæter sig snilt på disse pølsestykker.
Prøv evt. at fange en flue i et glas og se om du kan vænne ham til et fanget insekt til at starte med.
Senere kan du evt. slå et par fluer halvt ihjel og se om du kan vænne ham til dem.
Det bliver ikke let at desensibilisere ham til noget, som er så hyppigt optrædende som insekter, så måske skulle du snakke med dyrlægen om at give ham noget angstdæmpende mens du træner.
apr 2007
Lise: Kan de få en reaktion fra analkirtlerne ved angst?? Det har jeg aldrig hørt om. . .
Det eneste jeg kan aktivere ham med er en gåtur - under hele gåturen er han ligeglad, og tror det er pga alt den anden stimuli som er ude i naturen.
Men tak for rådene indtil videre
maj 2008
Ja, - når en hund bliver VIRKELIG bange, kan de finde på at tømme sine analkirtler.
Der er faktisk noget om snakken, når man siger "Jeg var ved at skide i bukserne af skræk"........det gælder også mennesker, som du kan forstå.
apr 2007
Jeg har ikke set at der skulle være kommet noget ud, som der jo altså gør hvis analkirtlerne tømmes - men han snuser promte i rumpen!!!
maj 2008
Der behøver jo ikke nødvendigvis komme noget ud, - det kan være, at hunden bare mærker en reaktion. Under alle omstændigheder er der jo noget, som får den til at tjekke sin rumpe, og det ville være mit bedste bud *s*.
Men held og lykke med din hund.
apr 2007
Jamen tak for rådene og den nye viden
bange for fluer/insekter??