3.323 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

bange for fluer/insekter?? bange for fluer/insekter??

Jeg har to rottweilere, som for mig at se er lidt skøre lige i tiden :o)

Bufas er vanvittigt bange for fluer og insekter - det er så slemt at han ikke vil være ude - han går ud og besørger, og så vil han ind igen.
Vi bor på landet, og har lige pt. mange fluer, og gu er de da irriterende...
Han har sådan et helt panisk look i øjnene. . . lægger sig steder, hvor han kan "gemme" hans bagparti - altså op imod en væg. . . Den seneste tid er han begyndt at gå i brusekabinen, hvor han bestemt ikke bryder sig om at være. . . Han kan slet ikke slappe af.
Det skal siges at vi selvfølgelig forsøger alt hvad vi kan for at komme af med fluerne!!
Men hvad jeg ville var - er der nogen som har prøvet det samme med jeres hunde? Er der nogen som har nogle ideer til hvordan vi kan berolige ham igen??

Vi har forsøgt alt muligt!!

På forhånd tak smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Køkkenamatur er løst 800 kr.
  • Vandhane skiftes 750 kr.
  • vinduespusning 800 kr.
  • Samle gyngestativ 630 kr.
  • Hænge badeværelsesspejl og soveværelsesspejl op og ophængning af loftslampe ikøkken 850 kr.
  • Græsslåning naturgrund 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  bange for fluer/insekter??
  • #1   24. aug 2009 Det var også min teori at han har haft en dårlig oplevelse - men det er ikke i den tid vi har haft ham. . . Han skynder sig at snuse sig i rumpen når der er en flue der passere - mon han er blevet stukket i rumpen engang? Ja det er ikke til at vide!

Vi forsøger også at aktivere ham, så han glemmer insekterne - men nej - han er slet ikke modtagelig!!

• #2   24. aug 2009 Jeg sender Bailey ud til dig... Når han ser insekter, mest fluer, så skal de bare dø smiley

- Men ja det er da rigtig trist at han blir så bange for dem... smiley

• #3   24. aug 2009 Henriette

Mon han bliver så bange, at han får en reaktion fra sine analkirtler og det er derfor, han snuser til sig selv bagi?

I så fald er han ekstremt bange, - men det er jo også det, du beskriver.

Pas på med kød/pølser i græsset i øjeblikket. Hvepsene er meget aktive for tiden, og de sæter sig snilt på disse pølsestykker.

Prøv evt. at fange en flue i et glas og se om du kan vænne ham til et fanget insekt til at starte med.
    Senere kan du evt. slå et par fluer halvt ihjel og se om du kan vænne ham til dem.

Det bliver ikke let at desensibilisere ham til noget, som er så hyppigt optrædende som insekter, så måske skulle du snakke med dyrlægen om at give ham noget angstdæmpende mens du træner.

• #4   25. aug 2009 Angående guffer / pølser ect - han er fuldstændigt ligeglad! Jeg har forsøgt at sprede dem ud i indkørslen, hvor de faktisk er nemme og finde, og derfor jo en opgave, som er lige til at gå til - men nej!!! Han suser lige ind og gemmer sig i garagen smiley

Lise: Kan de få en reaktion fra analkirtlerne ved angst?? Det har jeg aldrig hørt om. . .

Det eneste jeg kan aktivere ham med er en gåtur - under hele gåturen er han ligeglad, og tror det er pga alt den anden stimuli som er ude i naturen.

Men tak for rådene indtil videre smiley

• #5   25. aug 2009 Henriette

Ja, - når en hund bliver VIRKELIG bange, kan de finde på at tømme sine analkirtler.

Der er faktisk noget om snakken, når man siger "Jeg var ved at skide i bukserne af skræk"........det gælder også mennesker, som du kan forstå.

• #6   26. aug 2009 Lise: Hahaha sjov sammenligning smiley

Jeg har ikke set at der skulle være kommet noget ud, som der jo altså gør hvis analkirtlerne tømmes - men han snuser promte i rumpen!!!

• #7   26. aug 2009 Henriette

Der behøver jo ikke nødvendigvis komme noget ud, - det kan være, at hunden bare mærker en reaktion. Under alle omstændigheder er der jo noget, som får den til at tjekke sin rumpe, og det ville være mit bedste bud *s*.

Men held og lykke med din hund.

• #8   26. aug 2009 Okay smiley

Jamen tak for rådene og den nye viden smiley

Kommentér på:
bange for fluer/insekter??

Annonce