{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
9.385 visninger | Oprettet:

pasning a hund i følge lejeloven eller {{forumTopicSubject}}

noget..
jeg skal passe min brors hund fra søndag til søndag og har en hund i forvejen og vi må kun have et dyr her. men har hørt man må passe en hun i nogle mdr i løbet a året. er dernogen der ka fortælle mig om det passer. og evt et link som jeg kan læse mig frem ti det og få det printet ud..

håer på hjælp

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  pasning a hund i følge lejeloven eller
  • #2   26. aug 2009 Jeg tvivler på der står noget i lejeloven.. Om man må have hund eller ej er nemlig op til udlejer smiley

Nogle steder må man godt passe hunde for andre, andre steder må man ikke, så det bedste du kan gøre er at kontakte din udlejer og hører hvad deres regler er på det område smiley

• #5   26. aug 2009 Jeg tror det er forskelligt fra selskab til selskab. Her hvor jeg bor skal vi bare søge hos formanden i bestyrelsen, men får aldrig et nej. Jeg har her i sommeren haft en tæve på besøg i 10 dage. Hun måtte gerne sove smiley

• #6   26. aug 2009 Som Tanja siger: Det er op til det enkelte boligselskab, og hvilke regler dennes bestyrelse har lavet. Hos mig må vi have to hunde pr. lejlighed, passe hunde og overnatte, HVIS hundens race ikke er en af de 9 racer der er forbudt og anskaffe sig. Så må vi ikke engang have besøg af denne.
    Mit råd: få dine venner til at læse reglementet, for det boligselskab de bor i. Det vil være noget rigtig ged både for dig og dine venner, hvis i uden at have kigget på reglementet, vælger at lade din hund blive passet hos dem i en uge, hvis allerede mandag, dine venner vil få problemer med boligselskabet, og du må afbryde din ferie, for at komme hjem og hente hunden.

• #7   26. aug 2009 vi kan ik med vores udlejer. så alt er bare et nej fra ham. det er privat udlejning.
    men min bror har spurgt om vi vil passe ham hund i en uge. så det ville jo være rart hvis der stod et sted om hvor mange dage man måtte passe en hund uden at spørger..

• #8   26. aug 2009 Der er ingen lov om "hunderegler" gennem lejeloven. De er op til den enkelte udlejer eller boligselskab, hvordan de ser på pasning og anskafning af hund og eventuel race. Hvis i allerede er på kant med udlejer, ville jeg nok spørge. Men hvis der ingenting står omkring hundehold eller pasning af hunde i jeres reglement, burde der ingen problemer være, da det self. skal stå skrevet, hvis der er forbud mod dette. Hvis intet står, vil udlejer kun kunne gøre noget, hvis din brors hund er til gene for andre.

• #9   26. aug 2009 Jeg har set i en opgang at man må passe i en weekend.
    Men du skal spørge din udlejer eller boligselskab

• #10   26. aug 2009
    Kristina nej til mundkurv, ja til ansvar. S

Normalt er det forskelligt fra boliselskab til boligselskab, men når det er privat tror jeg ikke de samme regler gælder desværre. Hvis han siger nej, så er tror jeg ikke der er så meget du kan gøre ved det.

• #11   26. aug 2009 Der findes ikke generelle regler der gælder alle lejeboliger. De fleste steder må man godt passe et dyr en kortere periode, men der er osse masser af steder hvor det ikke er tilfældet. Det er op til den enkelte udlejer/boligforening at lave regler på området

• #12   26. aug 2009 Hvis din udlejer siger nej, er det et nej. Sådan er det.

Nogle steder må man gerne passe hunde, nogle steder må man ikke. Hos nogle må de også kun være på besøg men ikke blive passet.

Nogle har en fast grænse på bestemt antal dage, og andre har ikke..

• #13   26. aug 2009 okay. jamen nu har jeg sagt ja til min bror så hvis udlejeren skulle finde ud a det, er det bare ærgerligt for ham. der står ik noget i lejkontrakten. og tror næppe han smider os ud da han har svært ved at leje sine lejligheder ud til den pris de vil have. og smider han os ud, gør det heller ik noget, da vi leder efter andet hus alligevel..
    men tak for hjælpen. ville bare hører om man ku finde det sort på hvidt et ste

Kommentér på:
pasning a hund i følge lejeloven eller

Annonce