{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.175 visninger | Oprettet:

Den sværeste beslutning {{forumTopicSubject}}

Jeg skrev et indlæg herinde for en lille måneds tid siden ang min amerikanske staffordshire terrier der havde smerter i bagbenet, 2 dage efter var vi ved dyrlægen og han fik konstateret HD af graden C-D i en alder af kun 2 et halvt år. Siden da har han fået Hills J/D foder samt tilskud med glukosamin og smertestillende, og det så faktisk ud til at virke.
Men hvor han altid har elsket alle andre hunde og mennesker blev han lige pludselig helt stiv hver gang der gik en anden hund forbi ham, man kan slet ikke komme i kontakt med ham, og selv bare mennesker der kommer gående er han utryg ved så jeg kunne jo godt se der var noget som ikke var helt rigtigt, for 2 dage siden knurrede han af mig og snappede ud ( hvilket han ALdrig har gjort før) men så snart det gik op for ham virkede han virkelig ked og flov smiley jeg fik idag kontakt til dyrlægen og spurgte dem til råds da jeg bestemt ikke kunne lide at se min lille skat sådan, derfra blev jeg sendt videre til en hundeadfærdsexpert i århus som (efter jeg havde fortalt hende hans historie) med det samme fortalte mig at han havde smerter og derfor havde behov for at passe extra godt på, hvilket jeg jo godt vidste et eller andet sted, men man er jo nød til at prøve! vi snakkede frem og tilbage i længere tid og hun bad mig derefter prøve at "tage det rigtige valg" hvilket jo er indlysende når han er i smerter smiley jeg begyndte med det samme at græde (ligesom nu) og hun snakkede med mig om de ting jeg skulle gøre op med mig selv først og om hvad der var bedst for min lille skat selvom det føltes så uretfærdigt.

Jeg kan bare ikke forstå det, jeg vil så gerne gøre det rigtige for ham, og hvis det er at lade ham få fred så er det sådan det er, men jeg kan ikke give slip inden jeg ved der ikke var mere jeg kunne have gjort for ham, under alle omstændigheder vil jeg have at han forlader denne verden med en masse gode minder om at han havde det godt og var elsket, for det er han, det er som at skulle sige farvel til en del af sig selv, mit lille barn, og ikke med minder om en tid i smerte og problemer.

Så som min sidste bøn vil jeg bede jer konstakte mig med det samme hvis i kan, eller kender nogle der måske kan gøre noget for min dreng!

-please ikke nogle spydige kommentarer, dette er svært nok i forvejen for mig, han er mit et og alt!

håbefulde hilsner fra Iben og Micko

Undskyld hvis dette er lidt usammenhængende, jeg har bare brug for hjælp


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Den sværeste beslutning
  • #1   27. aug 2009 Iben: Forhåbentlig er der ikke nogen, der kan finde på, at komme med spydige bemærkninger i sådan en situation...

    Du står i en frygtelig position lige nu, og et eller andet sted synes jeg det lyder som om, at du er ret tæt på det, jeg mener er en god beslutning for din hunds skyld.

    Tanken om, at du vil være sikker på, at du har gjort ALT, kan jeg sagtens sætte mig ind i. Jeg har selv stået der... :o(

    Det er bare vigtigt, at du virkelig tænker godt over hvor meget du vil sende ham igennem, hvis det så ikke virker alligevel. Jeg ved godt det er nemmere sagt end gjort, men hvis han har haft det godt indtil nu og skal fortsætte med så mange smerter, at han stivner ved synet af fremmede og endda snapper ud efter dig, så synes jeg, at han sender alle de signaler han kan om, at han virklig ikke har det godt...

    Pøj pøj med beslutningen...


  • #2   27. aug 2009 Trine: Det er også det jeg har været så meget i tvivl om, jeg vil ikke udsætte ham for noget der måske bare gør det værre, og han skal herfra med alle de positive minder og al den kærlighed han kan få, ikke med smerter og utryghed.
    Det er bare så svært at se sin dejlige lille hund forandre sig på den måde og se ham få det værre, han har jo altid været mors lille hund og jeg føler at jeg svigter ham smiley Hvordan kan man sige farvel til sin bedste ven?


  • #3   27. aug 2009 Her må jeg desværre give Trine ret.Tænk om dit sidste minde bliver et alvorligt bid af en tilfældig person. Ingen tvivl om at han har det dårligt og for hans skyld syntes jeg nok ikke du skal førsøge mere.
    Føj det er svært og man hyler øjnene ud af hovedet.
    Føler med dig.


  • #4   27. aug 2009 Ayla&Emma: Det hele er bare sket så hurtigt. Men ja, ved jo godt selv hvad jeg skal gøre,jeg ville bare ikke kunne bære det hvis der rent faktisk havde været en mulighed for at hjælpe ham, men som sagt vil jeg heller ikke slæbe ham igennem hvad som helst bare for at prøve, han skal herfra som den glade lille hund han hele tiden har været

  • #5   27. aug 2009 Super svær beslutning og utrolig hårdt.

    Jeg har selv stået i situationen - min hund fik tarmslyng og vi forsøgte at opererer.
    Lars og jeg snakkede længe om hvornår holder man hunden i live for hundens skyld og hvornår gør man det for sin egen og blev enige om at når dyrlægen sagde at Chewie ikke ville kunne få et godt liv længere så skulle han have fred. Vi havde en lang snak med dyrlægen fortalte om vores beslutning og de var to stk dyrlæger med på råd hele den lange uge hvor vi kæmpede for Chewies liv.

    En mandag morgen nærmere bestemt 12/2-07 var vi ved dyrlægen klokken otte da han igen havde haft en dårlig nat - hun lyttede til hans mave og sagde så. Det er den hårde besked jeg nu giver jer. Chewie har ikke flere chancer for at få et godt liv - hans smerter vil kun blive værre... vi sagde så farvel til Chewie og det var nærmest som om han sagde tak da han stille sov ind.

    Det var en af de hårdeste dage jeg har prøvet og endnu værre for Lars da han måtte sige farvel til sin mor kun 3 måneder tidligere pga kræft - men i dag har jeg ro i sindet for jeg ved jeg gjorde det som var i hundens interesse og ikke min egen...

    Ved ikke om min historie vil hjælpe dig, held og lykke.

    ps. Har du en købskontrakt med HD garanti? Det er værd at huske at kontakte opdrætteren i sådan et tilfælde så man kan få dækket lidt af sine omkostninger. Ellers er det dejligt med støtten...


  • #6   27. aug 2009 Iben: At sige farvel til sin bedste ven er heller ikke det nemmeste, at gøre, men det er jo desværre en del af det at være hundeejer. De bliver jo ikke så gamle og man må sige farvel til mange gode venner i løbet af et menneskeliv... Det gør det ikke lettere hver gang, men er et nødvendigt onde...

    Man står med beslutningen og den er ikke nem, men hvis det er ens bedste ven, så tager man den med respekt for det væsen man har ansvaret for... Faktisk synes jeg, at vi her i DK behandler vores hunde bedre end døende mennesker. Hvis man ikke har den store livskvalitet tilbage og bare ønsker, at blive fri for smerter, så er det jo en tjeneste istedet... Lidt knudret skrevet, men jeg håber du forstår hvad jeg mener.


  • #7   27. aug 2009 pps... man siger ikke farvel til sin bedste ven - man siger på gensyn! sådan føler jeg! Selvom man får ny hund vil den aldrig erstatte den gamle men blive en ny en i hjertet og hjertet har rigeligt af plads. der ligger to hunde i mit hjerte som er døde og to som er i live - og der er stadig plads til flere.
    Jeg mindes Chewie og nyder dem jeg har nu


  • #8   27. aug 2009 Uh føler med dig har selv en med dårlige hofte, ska ind i næste uge hvis de har tid og få taget billeder.
    Men jeg ka sige vores han får lov til at gå til jeg syntes det ik er forsvarligt længere, hvis han viser li så tydelige tegn som din gør. Så vil jeg sige det er på tide, selvom det er mega svært at tage den besluning.

    Håber det bedste for jer.


  • #9   27. aug 2009 Heidi: Helt enig!!! Jeg har 7 himmelhunde og 3 spræl-levende og er da helt sikker på, at der er plads til alle fremtidige hunde også...

  • #10   27. aug 2009 Hej.
    Jeg synes også du skal tænke dig rigtig godt om. Jeg stod selv i den samme situation for lidt over 1 måned siden, med en hund der ignnem nogen tid havde sendt mig alle de signaler der findes om at hun ikke kunne helbrede sig selv mere og var træt af livet. Alligevel SÅ jeg det ikke eller ville måske ikke se det, så jeg prøvede alt i samrbejde med min dyrlæge. Nu har jeg det sådan at jeg måske har været lidt ude i forsøgsdyrs-stadiet med min hund og har lidt dårlig samvittighed over det. Hvis jeg var i dine sko ville jeg få hunden aflivet hos dyrlægen. Det gør ondt, men ikke nær så ondt at skulle tage beslutningen. DEN er den værste hurtel at komme over. Husk på at det er en glad og tilfreds hund du gerne vil se .... ikke én der er syg og trist


  • #11   27. aug 2009 Heidi: Puha, det er godt nok heller ikke en sjov situation at stå i, men du har ret, det er synd at holde sin hund i live udelukkende for ain egen skyld..
    Jeg har snakket med dyrlægen igen, hun sagde at hun synes jeg skulle her den sidste tid give ham det smertestillende medicin så han ikke havde helt så ondt og så sørge for at han fik nogle gode dage og at jeg fik sagt hvad jeg skulle sige til ham inden han skulle væk så vi begge kunne nå at få en god tid. Det er så trist, jeg sidder og græder hele tiden og han ligger bare med hovedet på mine ben og kigger på mig som om han prøver at fortælle mig at det hele nok skal gå..


  • #12   27. aug 2009 Lyder som om at du har en god dyrlæge...



  • #13   27. aug 2009 Trine og Heidi: Jeg har også 2 himmelhunde i tankerne, men de døede begge en naturlig død af alderdom, jeg føler mig virkelig som en bøddel som prøver at retfærdiggøre at tage et andet væsens liv smiley men det er til hans eget bedste.

    Eddie og Jackie: mine tanker går ud til jer og jeg håber jeres diagnose ser bedre ud end vores var, jeg har aldrig prøvet noget så hårdt, men det ville ikke være fair for ham at trække tiden ud.
    Jeg skulle bare vide at jeg havde gjort hvad jeg kunne og at det var den rigtige beslutning jeg var igang med at tage, for hans skyld smiley

    Lene P: Du har helt ret, jeg ville heller ikke kunne bære at se ham få det værre, jeg vil også gerne selv kunne minedes ham som en glad hund med overskud


  • #14   27. aug 2009 Iben... Øv hvor er det trist :o(
    Var det mig der stod i den meget ubehagelige situation, ville jeg med samme prøve hende her http://www.tovedue.dk/ hun er altså virkelig dygtig og kan hjulpet mange mange heste og hunde jeg kender....
    Under alle omstændigheder kan du da prøve at ringe til hende og forklare situationen....
    Pøj pøj med dit lille barn, føler virkelig med dig smiley


  • #16   27. aug 2009 Iben: tusind tak. Og det med den rigtige beslutning og man om man har gjort det man kunne, som jeg læser det har du gjort hva du kunne. Men fuck det er bare så sørgeligt, når ens dyr ik har det godt eller ska herfra.
    Varme tanker herfra, gid i må få et par gode dage sammen.


  • #17   28. aug 2009 Joan: Mange tak, jeg prøver lige at ringe til hende efter arbejde, det er et forsøg værd at prøve at forklare hvordan det hele ser ud..

    Helle: puha stakkels lille hund da smiley det er bare ikke sjovt på nogle måder, men ja, man må tænke på hunden frem for sig selv og hvad der er bedst for den smiley

    Eddie & Jackie: Jeg har lige fået numrene på 2 personer som måske skulle kunne hjælpe mig, så jeg prøver lige at ringe til dem og fortælle hvordan det ser ud og høre hvad de siger, det kommer også helt an på hvad de foreslår, vil ikke hive ham igennem hvad som helst smiley


  • #18   28. aug 2009 Iben: det ka jeg godt forstå.

  • #19   28. aug 2009 iben... Ja prøv det, håber der er en der kan hjælpe dig og drengen, men lad os lige høre hvordan og hvorledes ikk???
    Det gør jo helt ondt i hjertet på en øv øv øv øv :((((


Kommentér på:
Den sværeste beslutning

Annonce