{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Franske bulldogs
  • #2   28. aug 2009 Ja men hvorfor de lide pludselig af så stor værdi i forhold til andre hunde, skider de diamanter eller hvad ;-D hah...

  • #4   28. aug 2009 Hmm syntes jeg nu ikke giver mening, give 8000-9000 for en hund uden stambog, som man måske skal ende med at bruge en formue på at operere på fordi den ikke kan trække vejret..... og at der er risiko for kejsersnit er da ikke en grund til at sætte prisen i vejret på den måde, fordi man har selv valgt at avle på en hund så må man jo tage de kosokvenser at kejsersnit kan ske...
    9000 for en hvalpe uden tavle er også herinde.
    det er da lidt meget syntes jeg


  • #5   28. aug 2009 jamen hvorfor de så meget dyrere end andre hunde , yorkier og chihuahua kan du da sagtens finde billigere med dkk tavle..

    Arvelige sygdomme retfærdiggøre vel ikke de skal være dyrere?

    eller er det fordi de er blevet lidt populære


  • #7   28. aug 2009 jamen skal v i gå udfra i første omgang at de ikke allesammen er blevet født ved kejsersnit, og prisen er stadig tårnhøj... Okay så fordi min hund kan ende med kejsersnit, så skal jeg tage 9000 kr for en tavleløs hund.

    nogle må tjene nogle gode jyske dollars...

    men de arvelige sygdomme ?? hvorfor skulle de sætte prisen op??

    men er det etisk korrekt at kræve så mange penge, hvis kiwi skulle have hvalpe så ville jeg da syntes 9000 var lige grådigt nok, omså der var chip og hele baduljen med.... det bare min moral der siger det


  • #8   28. aug 2009 Mette: selvfælgelig retfærdiggøre det, da at prisen er højre.
    Jeg har lige opdrættet et kuld DDB'er og de koster 14.000. Jeg opdrætter også boxer og de koster 10.000.
    DDB'erne hsr store sundhedsproblemer - feks hjertescannede jeg alle DDB hvalpene, inden de rejste. Det gør jeg ikke med boxerne, da de ikke har de problemer


  • #9   28. aug 2009 Mette: det lyder bestemt ikke til at du selv har prøvet at opdrætte - det er altså ikke den guldgruppe folk tror

  • #11   28. aug 2009 jamen kan man så lave en undersøgelse på franskbulldogs der forsikre en de kan trække vejret ordentligt???

    Så jeg skal tage overpris fordi min tæve får kejsersnit og har risiko for patella lux???....

    syntes er noget mærkeligt noget......??

    man ved der er en økonomisk risiko ved at avle, feks, med kejsersnit eller andre komplikationer


  • #12   28. aug 2009 Ja simpelt... Men i de færreste annoncer uden tavle står der de er hjerte scannet med videre, hvad end nu følge sygdommene er på den race....

    så syntes egentlig ikke altid man får det man har betalt for, andet end selvfølgelig en sød hund...


  • #13   28. aug 2009 hvis jeg skulle kræve 9000 for en hund uden tavle, så skulle der satme ikke være en eneste ting at sætte en finger på alt skulle være tjekket, og det skulle bare være i tip top,...

  • #15   28. aug 2009 De koster jo hvad man kan få for dem..
    Det er en god race som passer til manges smag - ikke for stor, ikke for aktiv, ikke for megen pelspleje, sød og sjovt udtryk. Så bliver en race hurtigt populær... Og der med mere værd...


  • #16   28. aug 2009 min race er også populær, men mange syntes dte forkert at kræve 900 for en yorkie uden tavle...

    men det skal jeg da huske


  • #17   28. aug 2009 9000 skulle der selvfølgelig stå

  • #18   28. aug 2009 nej, det er jo netop ikke at tæven har fejl, der koster .... det der koster, er at opdrætteren har fundet sunde og raske avlsdyr - valgt at sundhedstjekke dem, at tjekke hvalpene og give dig en garanti.
    Det er nu også forskel på at parre med naboens han og så køre til Polen, tyksland, Italien osv


  • #19   28. aug 2009 jamenn hvor mange tavleløse hunde tror i selv bliver kørt til italien for at blive parret...

  • #20   28. aug 2009 Mette: nu taler jeg om dem med tavle - og koster en DDB med tavle 14.000, så kan du være sikker på at dem som sælger uden, vil ligge sig så tæt på som muligt - det er markeds kræfter .... udbud og efterspørgsel

  • #21   28. aug 2009 ja det jo også en helt anden snak.. jeg har sådan set snakket tavleløse hele tiden..

  • #23   28. aug 2009 altså min hund skal ikke skyde nogle hvalpe ud, for den har patella ogg tavleløs, og så jeg ligeglad med jeg kunne tjene gode jyske dollar på det..

    min drøm er at købe en udstillings hund engang , som er fri for alle de skavanker min hund har nu


  • #24   28. aug 2009 men prisen på dem med tavle og dem uden, hænger jo sammen. Hvis den ene er høj, så følger de andre lige efter - det kan du være sikker på. At man så ikke forstår dem der køber uden tavle, er en helt anden snak

  • #26   28. aug 2009 Det er en kombination af udbud og efterspørgsel, samt udgifter vedr at få hvalpe.

    Et kejsersnit koster jo let 10000 kr, da hunde jo ofte vælger at føde i nattens mulm og mørke, hvor dyrlægen helst vil sove, og derfor koster kassen for at rykke ud..
    Så er der parringen, den er altså heller ikke billig, der betaler man f.eks 12-1500 kr ved parring + 12-1500 kr/ levende hvalp. (her snakker jeg så med tavle)
    Hvis der nu f,eks kun er 3 hvalpe i kuldet, så er en stor del af den indtægt man får for hvalpene snuppet af kejsersnittet.

    Og som sagt så er der også eftespørgslen. Man behøver ikke at reklamere ret meget med sine hvalpe, for at sælge dem. Der er simpelthen flere folk, der vil have FB hvalpe, end der er hvalpe. Derfor er der nogen, der venter f.eks 2 år på at få en hund fra den kennel de nu har valgt.

    Og princippet er jo det samme, folk sælger da heller ikke deres bil til 30000 kr, hvis de ved, at de kan få 60000 kr for den.

    Fair eller ej, så længe folk vil betale, så koster de også de penge, trods krisen....


Kommentér på:
Franske bulldogs

Annonce