19. okt 2007 Følger: 33 Følgere: 30 Hunde: 2 Emner: 146 Svar: 2.576
ubetænksom eller hys? {{forumTopicSubject}}
Forleden dag havde jeg min "nevø" på tre år på besøg. Vi havde hundene(SBT, og bla.) med ude at gå en lille tur, da der er nogle af kvarterets børn som holder et lille loppemarked på fortorvet som vi går forbi. De sælger blandt andet noget slik og min nevø er lidt nysgerrig. vi stiller os derfor og kikker, vel ca 2 meter væk, med hundene siddende ved siden af i meget kort snor. Kiwi trækker en smule fordi der ligger en gulerod men bliver bedt om at sætte sig. Min nevø vil så gerne have et stykke slik og får derfor pengene til at give til de to piger, men han bliver en smule genert over de to "store piger" og tør derfor ikke gå hen og give dem pengene. Jeg rækker derfor den ene de penge og får slikket til gengæld. Vi går så lidt væk for at åbne slikket og står vel nu 4-5 meter væk, og er på modsatte side af deres indkørsel.. mens jeg sidder på hug og rækker ham slikket står der en mor ud. Hun beder mig holde fast i hundene, og fisker så en lille løs gravhunde hvalp ud af hækken kort fra hvor vi sidder. Kiwi piver en smule da hun ser den, men ellers er der ingen reaktion. Hun kikker så igen på mig og siger om ikke jeg gidder flytte mig, for hun er altså overhovedet ikke tryk ved de der hunde så tæt på hendes børn. Jeg bliver en lille smule overrasket og iriteret men svarer bare ja okay, og går videre, hvor hun så nærmest råber efter mig, at ja hun kunne jo lige så godt være ærlig, og man kunne jo ikke vide. Jeg siger bare igen ja okay, for er lidt irriteret over hendes lidt grove måde at gøre det på, og har derfor ikke lyst til at sige mere eller blive sur.
Idag kommer vi så kørende hjem fra en tur i skoven. Igen holder samme piger så loppemarked med deres legesager, men denne gang er det eneste der står ved vejen et skilt, og resten er tingene er lige flyttet en meter så de nu sidder inde i indkørslen i stedet for på fortorvet.
Der må jeg indrømme at jeg blev en smule sur, og måske skuffet. Jeg synes at vi tager meget hensyn, og respekterer hvordan folk har det med vores hunde. Men jeg blev trist over hendes knap så pæne måde at gøre det på, og signal om at det er nødvendigt at flytte det for at vi respekterer hendes ønske. det er bestemt ikke nødvendigt.
Men så kunne jeg ikke lade være med at tænke på om det var mig der var ubetænksom, eller om det var hende der var hys? og kunne egentlig godt tænke mig at høre jeres mening...?
okt 2007
Følger: 33 Følgere: 30 Hunde: 2 Emner: 146 Svar: 2.576
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.147
Men syntes også det er ok at flytte loppemarkedet ind i indkørslenog ikke have det på fortorvet.
sep 2008
Følger: 14 Følgere: 13 Hunde: 3 Emner: 81 Svar: 1.166
Rotterne: Hold da kæft en heks, jeg ville sku også blive sur, godt svar hun fik tilbage:-)
maj 2005
Følger: 16 Følgere: 16 Hunde: 2 Emner: 70 Svar: 1.475
maj 2005
Men lige meget hvad gjorde du det rigtige. Det lyder ikke som om hun ville have lyttet alligevel, hvis du havde prøvet at snakke med hende.
sep 2006
Følger: 8 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 6 Svar: 1.824
Det har jeg så taget til efterretning, men så sandelig aldrig ilde op.
Ingen hundeejere kan forvente, at alle mennesker er lige så begejstrede for vore hunde som vi selv.
Hunde er altså ikke børn, men dyr. Og de har altså ikke ret til at færdes, hvor som helst.
Og mennesker der er utrygge ved "muskelhunde" er vel lovligt undskyldt, det er jo ganske umuligt at se forskel på en der kunne finde på at bide og en der ikke kunne.
Ligesom en bidepisode ofte er fulgt af en udtalelse fra ejeren om;" at det havde de aldrig forestillet sig den kunne finde på."
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 384 Svar: 8.636
det er da utroligt de mennesker du finder på den strand
Jeg synes selvfølgelig at man skal vise hensyn overfor andre mennesker, men det har du i den grad også gjort. I har sørget for at holde god afstand, og du har på ingen måde forsøgt at prakke dem dine hunde på.
Jeg synes endda moderen overreagerer, da I jo har været der noget tid uden at hundene har udgjort en trussel, samt du er sammen med et lille barn. Ergo må hun da kunne se at hun ikke behøver frygte de hunde.
Og ingen forventer at hun skal ae dem eller andet, men hvis hunde opfører sig pænt, og bliver holdt i en behørig afstand af fremmede, har du selvfølgelig lov til at gå med dem..
Hvis ens børn eller en selv er bange for hunde, bør man ikke parkere børnene ude på fortovet! Slut prut.
dec 2008
sep 2006
Følger: 8 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 6 Svar: 1.824
Tåbelige omsorgsfulde forældre har herefter at holde deres yngel grundigt bag lås og slå.
Så vi stakkels forfulgte hundeejere kan være her med vores hunde!!!!
dec 2008
jeg går ud fra at det ikk er ud fra mit indlæg, du drager den konklusion? For så er du da vist rigtig, rigtig god til at fortolke..
jan 2007
Følger: 32 Følgere: 32 Hunde: 4 Emner: 99 Svar: 4.034
Hvad fanden havde hun gjort , hvis en bil havde kørt galt og lige ind i dem, når de sidder dér... hvad undskyldning havde hun så..???
jan 2007
jan 2007
jan 2007
hundeføreren i dette tilfælde har vist masser af hensyn, at moren er hysterisk må være hendes problem og så må hun sku gå til psykolog...!!
jan 2007
jan 2007
at vi har vores egne erfaringer kan vi selvf. lade gå videre... men men... man skal altid og til stadighed have et åbent sind... for alting.. også de forskellige hunderacer... :o) uanset hvad der sker, er der altid nye hunde og nye hundeejere... det skal da virkelig ikke gå ud over disse mennesker at andre ikke kan styre deres hunde...
jan 2007
jan 2007
Havde hun f.eks. været en hundefører på et af de hold jeg engang har haft, var hun blevet bedt om at gå og ikke være velkommen.... den opførsel accepterer jeg ikke..!!!
jan 2007
jan 2007
jan 2007
jan 2007
jan 2007
men men men når det så er sagt, er det stadig en meget barnlig opførsel at have.. og så absolut ikke acceptabelt i mine øjne... og bliver det heller aldrig... og det var en hysterisk opførsel hun udviste... det kan vist ikke benægtes... :o)
og valget af "disse typer" hunde er hendes valg og ikke dit... og det skal DU respektere... og fordi man har "disse typer" hunde er det ikke ensbetydende med man er en bølle !!!! og det er ikke ensbetydende med at man skal bahandles anderledes... end alle andre "typer" hunde... good god... din verden er vist ikke så stor...
Det ville sgi da være det samme, hvis jeg sagde at den "type" hund du har, ville være det samme som ... low life ... og det kan vi vist blive enige om, at det synes du ikke ??!!
Fordi i manges øjne er blandinger ikke de bedste at have, da man jo slet ikke ved hvad de består af... så giv mig ikke den " disse typer" bad idea... :o)
jan 2007
hysteri eller ej... vi har hver vores opfattelse af situationer... det skaber debatter... :o)
Nat nat folkens... kan I sove godt... :o)
maj 2005
Jeg ville ønske at folk med schæfere vidste samme hensyn som i forventer kamphunde ejere for så ville jeg have det lidt nemmere med at gå ude. Men sjovt nok er der sku ingen der lytter til mig når jeg forklare jeg er utryk.
okt 2007
okt 2007
At ikke alle elsker mine hunde som jeg gør, er jeg udemærket klar over, og forventer det heller ikke. så havde jeg taget meget forkert racevalg. Men lige netop derfor forsøger jeg at tage hensyn og vise respekt. Jeg var bare i tvivl om jeg havde vist nok henyn her.
Vi har alle forskellige grænser og jeg havde åbenbart overtrådt hendes her uden at det var min mening. Jeg respekterer hendes grænse, men var i tvivl om det var hendes eller min der var lidt "ved siden af" hvis man kan sige det sådan.Jeg opfattede det bestæmt ikke som om hun snakkede pænt. Men selvfølgelig vil jeg respektere hendes holdning en anden gang. At du SamT så ville udtrykke dig på en mindre pæn måde, men samtidig forventer at folk respekterer og tager hensyn til dig? at udtrykke sig på en pæn måde er jeg sikker på begge parter ville komme længere med.
At jeg så er hys for at tolke hendes flytning af børnene som om jeg ikke ville respektere hendes grænse en anden gang, den tager jeg så gerne på mig
okt 2007
At hendes grænse så går længere ude er helt fint, og det respekterer jeg. Men jeg kan ikke vide at den går der før hun fortæller mig det, og det burde jeg heller ikke.
Så min betvivlede dårlige samvittighed er væk!!
-en anden ting er så at selv samme børn flere gange har hilst på kiwi sammen med deres far. (men så er det åbenbart en anden sag ;))
Heidi: absolut, det havde garanteret været mere korrekt.
maj 2005
maj 2005
Selvfølgelig skal man beskytte sig selv og sine børn, men derfor må man jo gerne bruge hoved...
okt 2007
ubetænksom eller hys?