{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
588 visninger | Oprettet:

Jer som er trænere {{forumTopicSubject}}

Hvor længe havde I haft hund, før I fandt interesse?
Opsøgte I det selv, eller blev I tilbudt "jobbet"?

Hvor længe har I været trænere?

og er der andet spændende at fortælle om den slags?.. Hvad fik jer til det? Var det af interesse, eller bare noget "der skete"?..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reperation af opvaskemaskine 970 kr.
  • Service af fjernvarme anlæg 1.447 kr.
  • rede en fjernsyn fra at falde ned 700 kr.
  • nedsat gastryk - de 4 blus kan ikke fungere samtidig. 1.500 kr.
  • Opsætning af gardinstang og opsætning af 2 rullegardiner. 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Jer som er trænere
  • #1   31. aug 2009 Anja - Gælder Figurant også i den sammenhæng?

• #2   31. aug 2009 Ja, kom frisk smiley

Vil gerne høre om folks erfaringer, og deres grundlag..

• #3   1. sep 2009 Jamen er vokset op med Shæfferhunde! og blev hevet med ind til træning! og så har jeg bare fået smag for det og er så gået figurant vejen! Og syntes det er fedt og være med at at lære en hun op i kunsten af lave et FEDT stykke C arbejde.

• #4   1. sep 2009 Jeg var utilfreds med dem der var - der var alt for meget uro og hårdhændet metoder i brug den gang - så - istedet for at brokke - må man jo selv gøre noget ved det :o)
    Jeg havde haft hund(e) gennem 25 på det tidspunkt

• #5   1. sep 2009 Jeg blev spurgt om jeg kunne tænke mig og kører et lydighedshold. Og blev lært op af stedets daværende træner. Senere tog jeg så nogle kurser ved en hundepsykolog, og tog træneruddandelse i agility under Dansk agilityforening.
    Jeg havde faktisk ikke hund da jeg startede, men fik det et par år senere.
    Jeg startede som træner i 1986.
    Startede en lille lokalforening i 1991 der hed Vov. Der dog lukkede efter nogle år da jeg flyttede til Odense.
    Jeg stoppede som træner i 2001. Da jeg følte at jeg ikke havde tid nok til mine egne hunde.

• #6   1. sep 2009 Jamen jeg er vokset op med hunde hjemmefra. Jeg havde min egen i godt 1 år - på det tidspunkt havde jeg trænet i DCH i 6mdr ca. Det var en blanding af at blive tilbudt/selv opsøge det. Jeg havde ytret interessen i det for en anden og det nåede frem til formanden. Så blev jeg spurgt og sagde selvfølgelig JA. Tog så uddannelsen gennem klubben og var føl på hvalpehold mens jeg tog noget teori ved siden af. Vi bliver så løbende opdateret med kurser.
    Nu er jeg selv hvalpeinstruktør og jeg eeeelsker det. Ville ønske jeg kunne leve af at arbejde med hunde.

• #7   1. sep 2009 Jeg har haft hund i over 35 år, og har er instruktør,træner og figurant i 15 år.

• #8   1. sep 2009 Jeg skulle være startet på grunduddannelse og blev tilbudt det via klubben - men så blev jeg også "lige" tilbudt et job i Geneve og det vandt altså.... smiley

• #9   1. sep 2009 Jeg havde haft hund i godt 5 år og havde lige fået en ny hvalp, da jeg fik tilbudt en træneruddannelse i både DKK og DcH regi. Jeg havde tidligere fået det tilbudt af en privat hundetræner, men jeg ville godt have en rigtig uddannelse (og mente heller ikke hun var dygtig nok).
    Jeg forsøgte at tage begge uddannelser samtidig, men harmonerede slet ikke med DKK´s metoder, så jeg endte med at droppe den og kun fuldføre DcH uddannelsen.
    Jeg har været træner i ca. 5 år nu. De sidste to år har jeg udelukkende undervist i Rally lydighed, indtil da havde jeg også hvalpehold.

• #11   1. sep 2009 Jeg blev tilbudt jobbet og uddannelsen da jeg trænede med min unge aussie. Jeg havde dengang haft min egen hund i 7 år, og havde en sheltie som jeg havde trænet agility med og en ung aussie jeg trænede lydighed med.

Jeg har nu et meget dygtigt lydighedshold, og har jævnligt hvalpehold også.

• #12   1. sep 2009 Jeg havde sådan set næsten lige fået min første hund. Det var efter hvalpetræningen var overstået, at jeg blev tilbudt at starte på instruktøruddannelsen. Og nu er jeg så færdig med hvalpe- og grunduddannelsen og overvejer om jeg skal bygge Rally O på.

• #13   1. sep 2009 Jeg har haft min race omkring mig hele mit liv. Og jeg fik selv min første schæferhund i 1994.
    Den blev faktisk slet ikke trænet - et par gange til hundetræning, men DET var ikke en succes, så det blev hurtigt droppet igen.

Da vi fik den nuværende hund, købte vi den i en kennel, hvor hundesport var omdrejningspunktet. Kennelmutter var hvalpetræner, så det er klart, at vi hoppede på den limpind ;o)

Efter et halvt års tid vil jeg tro, inviterede hund mig med på hvalpeholdet som føl - og siden er det gået slag i slag.

Jeg er ganske ny i "faget" Har kun trænet hvalpe i 2½ år, og jeg udvikler mig stadig. (Og bliver forhåbentlig ved med det)

• #15   1. sep 2009 Vi har altid haft hund i min familie, men aldrig trænet dem noget særligt. Da jeg fik min første hunde for lidt over 4 år siden gik jeg til hvalpemotivation med ham og fortsatte derefter på LP1 i DKK.

Efter hvalpeholdet gik det op for mig, hvor misforståede mange hunde er. Folk får en hvalp og de ANER ikke, hvad de skal gøre med den og hvordan de skal reagere på den samt kommunikere med den. Det ville jeg gerne lave om på og tog DKK's hvalpeinstruktøruddannelse.

Jeg er ikke nogen fantastisk hundetræner, men jeg kan hundesprog og jeg kender de typiske problemer folk har med deres hvalpe og kan hjælpe dem med at afhjælpe disse problemer.

Mange hunde bliver ødelagte og skal leve en meget forvirret tilværelse - ikke fordi deres ejere er onde, men bare fordi de er uvidende

• #16   1. sep 2009 Lyder spændende..

Carina,
    jeg vidste slet ikke at du skulle starte op?

Jeg er meget imponeret over jer som har set et problem, og gjort noget ved det, ved selv at blive instruktører.

Er det lykkedes for nogle af jer at gøre det til en levevej, eller er det bare "Interesse".. Det er jo som udgangspunkt ikke rigtig noget man kan tjene på, men bare en fantastisk hobby..

Og så er det rart at høre at jeg ikke er den eneste uerfarne, der kommer ind i det.. Jeg har kun haft hund i et års tid, og synes jo at jeg er en meget uerfaren hundefører, men min træner mener jeg har en form for potentiale.. Så håber jeg bare jeg kan give ham ret!..

• #17   2. sep 2009 Anja - jeg tror det er de færreste der kan leve af det. Altså jeg gør det stort set gratis... eller for fornøjelsens skyld:)

Jeg tror slet ikke du skal være bekymret over at være uerfaren. Jeg var også meget uerfaren da jeg startede på uddannelsen. Jeg har faktisk oplevet det som en force, fordi man ikke har så meget forkert viden med i bagagen og samtidig er vældig åben over for nye input og ny læring. Men jeg har så også brugt rigtig meget tid på at dygtiggøre mig ved siden af uddannelsen, blandt andet igennem kurser.

• #18   2. sep 2009 Siri,
    nej, det regner jeg heller ikke med man kan.. altså, nogle kan tjene en smule penge ved siden af på det, men det er jo få mennesker..

Det er jeg glad for at høre.. Jeg håber at det vil virke på samme måde hos mig så, at jeg ikke er for fastgroet i "sådan plejer jeg at gøre".. Men det må tiden vel vise smiley

Kommentér på:
Jer som er trænere

Annonce