6.221 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 40 Svar

Ble til hunde? Ble til hunde?

Hej allesammen.
Hvad er holdningen til "trusser" og "ble" til hunhund i løbetid?
Min lab. er i løbetid for første gang og kan ikke finde ud af at gøre rent efter sig selv, det er selvfølgelig værst når den sover...
Jeg vasker gulv konstant, og det er selvfølgelig helt ok, men tænker bare om der er en lettere løsning!

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Opsætte og skære loftlister i forskellige grader.(Kongens Lyngby) 700 kr.
  • Butiksskilt strammes 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ble til hunde?
  • #1   3. sep 2009 Jeg brugte det også til den schæfertæve jeg havde for mange år siden. Hun gjorde ikke det mindste for at holde sig ren, og det syntes jeg simpelthen blev for ulækkert smiley

• #2   3. sep 2009 dem er der vist mange der bruger -- jeg kan ikke se noget galt i det.

• #3   3. sep 2009 Jeg bruger løbetidsbukser til min tæve om natten i den første periode hvor hun bløder lidt mindre (vi er godt nok stadig i første løbetid smiley )

• #4   3. sep 2009 Jeg har også altid brugt det og der er ingen af mine hunde, der virkede til at være generet af det. Det er dog bedst hvis de kan få noget trussefri tid hver dag - om det så er udenfor eller indenfor. Her kommer trusserne af om natten, når hunden sover i forgangen og er der lidt blod, så er det en smal sag lige at tørre gulvet over om morgenen. smiley

• #5   3. sep 2009 Jeg er af den mening at man bliver nødt til at " finde sig i " lidt griseri i den første løbetid........ hunden ved jo ikke rigtigt på det tidspunkt ikke rigtigt hvad den skal ......... den er jo bare en " baby " endnu
    Hvis man giver den løbetidsbukser på , så lærer den jo aldrig at gøre sig selv ren.....

Jeg er sikker på , at næste gang den kommer i løbetid.... så er den blevet mere " voksen ".... ... og er MEGET bedre til at holde sig ren........... og det kan man have ødelagt ved at give den løbetidsbukser på i den første løbetid........

Men det er jo bare MIN mening...... :O)

• #6   3. sep 2009 NITTIB: jamen det er også lidt den tanke jeg går med, det ville jo klart være det bedste og letteste hvis hun lærte at gøre rent efter sig selv.
    Men i nat har hun sneget sig ind på sofaen (forbudt område herhjemme) og ligget der og sovet... Så nu kan jeg pænt stå med alt muligt rens, og ikke få det af. Derfor kunne det være fedt med en ble bare om natten...

• #7   3. sep 2009 Har du ikke et bur hun kan sove i om natten ??..... så grisser hun jo kun der....... eller måske lukke døren til stuen... så hun kun kan være i evt. gangen... e.lign... ?....:O)

• #8   3. sep 2009 hun er bare vant til at sove i stuen i sin kurv - eller åbenbart sofaen... det afslørede hun lige;) Vil helst ikke lukke hende i bur, da hun slet ikke er vant til det. Så synes jeg en ble er bedre.

• #9   3. sep 2009 Jeg overvejer om mynte skal have et par til næste løbetid - til når hun er alene hjemme og ligger i sengen...

• #10   3. sep 2009 Ok........ det er jo også bare hvad jeg mener..... :O)....... ellers læg et tæppe i sofaen om natten......:O)

• #13   3. sep 2009 Kennel flatrunner: det er også derfor jeg spør' herinde, netop fordi jeg selv er ret meget i tvivl om hvad jeg skal synes om det...

• #15   3. sep 2009 Jeg bruger løbetidsbukser til Malou, når hun er i løb.
    Jeg sys, at det er alletiders smiley

• #16   3. sep 2009 Det er heller ikke noget kæmpe problem, men hvis ikke hunden er generet af en ble, ville det da være en let løsning. Men nu lader jeg den gå uden her første gang, og satser på den bliver bedre til næste løbetid;)

• #17   3. sep 2009 I skal alle have tak for jeres meninger, det er altid rart at få flere holdninger.

• #18   3. sep 2009 Mine hunde har nu altid kunne slikke sig rene selvom de har løbetidsbukser på, bukserne bliver bare skubbet til side og det er bestemt ikke fordi gulvet søler i blod, når de har haft "buksefri". Det er sjældent at jeg skal tørre mere end nogle få dråber op.

Jeg må så sige, at de tæver (også gamle garvede tæver) jeg har kendt og i enkelte tilfælde boet med, som ikke har fået løbetidsbukser på, alle har dryppet en smule og at ejerne, som "Kennel Flatrunner" har haft en klud eller gulvmoppe liggende til lige at snuppe dråberne og det er da bestemt også hygiejnisk nok, men vi er lidt hysteriske med sådan noget hjemme hos os.

Og hvis tæven er fløjtende ligeglad med bukserne, så kan jeg ikke se at det skulle være synd. De hæmmer jo ikke hendes bevægelsesfrihed på nogen og vi giver jo også rask væk vores hunde halsbånd og seler på. Små hunde får jo også frakker på om vinteren hvis de fryser, det ser jeg heller ikke noget forfærdeligt i.

• #19   3. sep 2009 Kennel Flatrunenr: Jeg er helt enig med dig, så du er ikke alene. Vi har aldrig brugt løbetidstrusser og andet halløj hjeme. Har en enkelt gang haft et par underbukser på hende med trusseindlæg i hos nogle venner, men hun var mega utryg ved det og rendte konstankt pg snussede sog selv bag ig fordi hun ikke kunne komme til at gøre sig selv ren som er helt nartuligt. Det resulterede også i at hun tissede i dem

• #20   3. sep 2009 vi bruger dem under løb hvis tæverne skal i sofaen eller med i bilen.... de er guld værd...
    men de er self. ikke sammen med hanhunden under løb for det kan ikke siges nok gange, trusser er ikke en garenti for der ikke kommer hvalpe... smiley

har lige købt 2 nye fra bigbullies, de sidder bare kanon på tøserne smiley

• #21   3. sep 2009 Føj kunne ikke drømme om at tage hunden i sofaen eller sengen under løb. Nej nej bliv nede :O)

• #22   3. sep 2009 Jeg bruger dem også, den uges tid, hvor det er rigtig slemt.........da mine også ynder at være både i sofaen og sengen *gggg*
    Mine er bedøvende ligeglade om de har dem på:

• #23   3. sep 2009 lol men linda...
    forstår hunden godt det pludselig ikke må det?

vores ville være helt knust og herregud da de har jo løbetids buks på....

• #24   3. sep 2009 * Hundehviskeren *

Hvad siger hundene til dig....... fortæller de , at de er glade for at have bukser på.. ( ligesom mennesker )....... eller hvisker de til dig... at de hellere vil være almindelige hunde.... uden bukser... ??.....:O)

• #25   3. sep 2009 Jeg bruger det heller ikke. Jeg er helt sikker på mine tæver ville føle sig underligt tilpas med dem på. Vi har ingen tæpper så herregud for at køre gulvet over med en svaber. Vores kan også gå ud og ind som de har lyst så jeg ville hele tiden skulle holde øje med om de skal tisse. Det er hvad der følger med når man har tæver.

• #26   3. sep 2009 Jeg bruger løbetidstrusser til Freyja de første par dage. Både som sikkerhed for at hun ikke bløder når hun er oppe i sengen eller sover på mit skød, men også for at hanhundene ikke kan komme til. Det fungere ganske udemærket, da det ikke har kunne gå at skille dem ad ellers.
    Freyja vasker sig helt naturligt selvom hun har demm på. Jeg har med vilje købt den lidt for store, så de er nemme for hende lige at skubbe til siden med snuden, og derefter vaske sig.

• #27   3. sep 2009 En rigtig pastasalatdasker. Nu er det kun min tæve som gerne vil putte i sofaen på et tæppe ind i mellem men hun har aldrig sprunget der op under løb, nu er hun sterilliseret så det giver sig selv. Hun skal også inviteres der op, forstået i den forstand hun tigger for at komme op og så siger vi kom så eller fri. MIn han kunne aldrig drømme om det. Og sengen er de ikke i mere da vi har lavet soveværelse på 1 sal for knap 1½ år siden. Skønt at slippe for hundehår ect.

• #28   3. sep 2009 Tja -vil man have hunden lærer at gøre sig ren eller ej?

Hvis man ønsker at hunden skal lære at holde sig ren, så ville jeg undlade løbetidsbukserne i de første par løbetider, og opfordre hunden til at gøre sig ren. Hvis hunden så ikke lærer det (og det gør de fleste hunde altså), kan man jo så give løbetidsbukser på. Men jeg selv ville helt sikkert prøve at lære hunden selv at holde sig ren først

• #29   3. sep 2009 Jeg vil helst undgå løbwetidsbukser og har aldrig brugt detm på min hund. Den 1. løbetid kom der lidt mere blod på gulvet en senere, men hunden lærte hurtigt at gøre sig ren, og fik også ros, hvis hun selv slikkede en dråbe op fra gulvet. Nu ser jeg max 3-5 dråber i hele perioden. Min hund kommer aldrig i sengen og sofaen er gammel kunstlæder, så synes ikke det giver problemer.
    Som andre understreger forhindrer løbetidsbukser IKKE at hanhunde kan finde vej.

• #30   3. sep 2009 **DKK Snob** m. vundet retsag ;O) ;
    Nej, for det er først når hun sidder helt ned og løfter bagbenet op, at stoffet så bive trukket til side. Det er fuldstændig umulig for hanhundene er komme tel hvis hun bare står op.

• #31   3. sep 2009 Lise -det kan jeg garantere det ikke er. Prøv lige at tage et kig herinde (brug søgefunktionen). Det burde være bevis for at drægtighed trods løbetidsbukser altså ikke er en sjældenhed.

Tro mig, hunde er kreative når det kommer til den slags, og VIL de til, så kommer de det osse

• #32   3. sep 2009 enig med michelle- den stride kælling...G...

det er IKKE en umulighed for en hanhund at komme til trods løbetidsbuks

men er du bare en snert uheldig skal du nok nå at opdage det også smiley

• #33   3. sep 2009 Haha, I har sku nok også ret. Derfor er hun altid under konstant opsyn, men troede godt nok ikke at det var muligt at komme til for de bukser, men ja ... Nu hvor jeg tænker over det, har jeg faktisk hørt mere underlige måder at en hund blev drægtig på ;oD

• #34   3. sep 2009 altså lise.... jeg har jo altid ret.... ;)))

Uanset hvad er det super hun også er under konstant opsyn :))

når tæverne er i løb her har vi hundelåger i alle rum, så det ren forhindringsbane herhjemme og køre jeg hjemmefra er hanhunden med :))

• #35   3. sep 2009 Brug 1. løbetid på at lære hunden at gøre sig ren.
    Sæt kommando på.
    Kias er "vask dig".
    Og når den har lært det så sig det inden den rejser sig.
    Hvis den har dryppet på gulvet så peg og sig vask. Så er de næste løbetider nemme.
    Kia sover i sengen.
    Hun har aldrig løbetidbukser på. Men under løbetid ligger hendes tæppe i sengen som hun sover på og dette skiftes bare jævnligt ...

Putter du bukser på hunden lærer den det aldrig.

Jeg mener det er op til ejeren hvad denne foretrækker.

• #36   4. sep 2009 vores kan sagtens selv, jeg syntes bare det er lidt ulækkert de sidder i sofaen uden buks eller i bilen for den sags skyld smiley

• #37   4. sep 2009 Jeg brugte Moniques 2 første løbetider på at lære hende at vaske sig... det gik fint de 2 første dage, så var som om hun opgav og var bedøvende med at trække lange blodspor efter sig smiley

Hendes 3. og sidste løbetid fik hun bukser på når hun var inde, intet problem.

Anna opdager man slet ikke er i løbetid udover hævelse og en smule ændret adfærd, hun er bare super til at holde sig ren selv om hun kun var 9 mdr da hun første gang kom i løb og jeg har ikke behøvet 'lære' hende det.

• #38   4. sep 2009 Endnu en gang tak for råd...
    Hun får lov til at slippe for bukserne de første par gange... så prøver jeg det med komandoen vask - og så satser jeg på at bukserne bliver overflødige!

• #39   5. apr 2011 Hej
    Hvad gør i hvis hunden ikke vil beholde trussen eller bindet på??

• #40   5. apr 2011 Håber i kan hjælpe mig... ??

• #41   6. apr 2011 vi plejer at vende dem stille og roligt til dem, og når de får dem på så ros dem til skyerne, giv hende et godt ben (så hun ikke tænker over de er der)
    så øger du tiden stille og roligt, så tæven forbinder dem med gode ting ros og alt dertilhørende....

og efter nogen tid ja så er det lidt hyggeligt at få dem på smiley

• #42   11. apr 2011 hi hi men kære hund har gået med disse over 2 løbetider og først her 3 gang gør hun det... smiley

• #43   11. apr 2011 Og det var først i uge 2 det gik galt..

Kommentér på:
Ble til hunde?

Annonce