1.711 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

SÅ svært at få tilladelse til hund SÅ svært at få tilladelse til hund

Jeg købte oprindelig en andelslejlighed mhp at jeg måtte beholde Eddie. Det viste sig så at formanden havde kludret i det og at jeg ikke måtte beholde ham, hvilket ikke var så smart med en ny købt lejlighed. I vores vedtægter så der at man skal have en godkendelse på at måtte holde andet end fugl og fisk. Jeg har så fundet Eddie det beste hjem for ham, selv om det stadig er hårdt at være ham foruden.

Jeg har så spurgt formanden hvad der skal til for at få en hund godkendt. og ud over at den ikke må gø eller være til gene for mine naboer...ja så skal folk i min opgang godkende at jeg har hund.
Jeg har søgt om jeg måtte holde en fritte men det blev et nej og nu har jeg så overvejet at søge om hund igen....

og sjovt nok så viser det sig at der allerede er en i forvejen som har hund og en anden som har chincilla...og så er det jeg tænker hvorfor fanden skulle jeg så af med Eddie..nøj mand hvor er jeg sur.

lige en brokketråd fra mig

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Dishwasher e15 error 1.000 kr.
  • Montere et vitrineskab 500 kr.
  • Vandhane problemer 500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.
  • Kogeplade afmontering og montering 1.000 kr.
  • Hækklipning af ca. 38 m inkl. bortkørsel 2.100 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  SÅ svært at få tilladelse til hund
  • #1   5. sep 2009 Hvor er det synd du har sådan nogle triste naboer!

• #2   5. sep 2009 ja ik, det er godt nok svært at leve uden sin beste ven smiley

syntes at det er latterligt at man skal stemme om det så nogen kan få lov til at have hund og andre ik kan.

• #3   5. sep 2009 Nej, hvor er det noget svineri, kan godt forstå at du er sur. Bor også i andelsbolig heldigvis med egen stor have, og det var også det første jeg undersøgt, og vi har ikke nogen regler omkring dyr hold i vores andelsforening, ellers havde jeg heller ikke købt den.

• #4   5. sep 2009 jeg var desværre så uviden at jeg ik fik godkendelsen af eddie på skrift, derfor de kunne trække den tilbage uden at jeg kan gøre noget....

Nu har jeg så overvejet en basenji netop fordi at racen ikke kan gø......meeen så finder de lige pludselig pån at lejlighederne er for små til dyr, men igen min overbo har en hund

• #5   5. sep 2009 Hvor lyder det bare til at være pokkers urimeligt og synd sagen ikke var undersøgt ordentligt - kan kun ønske dig held og lykke.

• #6   5. sep 2009 Tak skal du have sus..jeg kæmper til jeg vinder eller driver dem til vanvid smiley

• #7   5. sep 2009 Maria jeg flyttede ind lørdag og mandag skulle jeg på job og selv om jeg fik min bror til at se til ham så har han markeret med bjæf når folk kom og gik, så min genbo klagede, derfor blev han smidt ud.

Det er bare så dumt. jeg må tage min hund med på job og hvis hunden ikke vil det så er kæresten hjemme 30 min efter jeg er taget på job så kan virkelig ik se hvordan en hund skulle kunne genere dem.....men nu må vi se.
    Jeg har ihvert fald ansøgt om en basenji

Eddie er hos en pige som hedder stineog som har hund for første gang og hun skriver tit hvor glad hun er for ham, der kan han komme med hende på job og ellers har han en kat som selvskab samt forældrenes ton hunde...så han har det skønt

• #8   5. sep 2009 Hej Maria
    I realiteten er det lidt svært for bestyrelsen at stille noget op, da de skal købe din lejlighed til fuld vurderingspris, hvis de vil smide dig ud grundet overtrædelse af vedtægterne. Da tiderne er som de er og andelslejlighederne generelt er blevet dyre, har de nok ikke interesse i køb af den. En boligretssag er ligeledes meget dyr for foreningen og sker næppe.
    Op til dig selv, men taler lidt af erfaring ; )

• #9   5. sep 2009 hmm christina ...... så vidt jeg har forstået så det at jeg overtræder en regel gør at de kan smidfe mig ud så at sige???

er mega lost her

• Susanne F
    Susanne F Tilmeldt:
    maj 2008

Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 2
    #10   7. okt 2009 Held og lykke med det!
    Sidder selv i samme situation. Vi vil gerne have en greyhound, men de mener den er for stor. Problemet er bare at det er en hund man meget sjældent hører gø, ligesom den (ofte misforstået) ikke kræver meget motion. De vil hellere have små hunde - problemet er bare at man burde tage mere hensyn til hvor meget den larmer (min mening).

P.S. En basenji kan ikke gø, men den jodler nærmest istedet, så den kan sagtens larme meget alligevel.

• #11   8. okt 2009 i min opgang er der en hund af sådan race som i vil have. og fen hører man aldrig.
    Nej ved godt at de også kan larme.Men tror bare at det dreer sig om at de ikke vil have flere husdyr ind i bygningen desværre

Kommentér på:
SÅ svært at få tilladelse til hund

Annonce