{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.088 visninger | Oprettet:

Resultatet fra dagens DM-udtagelse. {{forumTopicSubject}}

Jeg deltog i dag i Patruljeklassen DM-Udtagelse,
Det gik ikke som jeg havde håbet på,

Jeg startede med Spor, Finder den førstegenstand, som ligger 4 m fra baglinjen, på en 45 gr. Vinkel, her efter går Babett lidt til venstre, men stopper og gar tilbage mod højre, jeg venter blot på at få et lille nyk i sporlinen, for så ved jeg Babett har sporet, jeg får nykket og kort tid efter knækker batett så 90 gr. Til venstre.

STOP kom det fra dommeren, og jeg får en tilrettevisning, figuranten stiller sig i sporet, og så kan babett få lov til at forsætte, nu går det så i en vilkel på 45 gr. Mod venstre, for derefter at knække 30 gr. af mod højre, her forstætter det så 250 m lige ud, her finder vi så genstand nr. 2 som er nedgravet i ca. 15 cm. dybte en stofklud på 10x10 cm.

Nu knækker sporet igen 45 gr. Mod højre, og her får vi ikke genstenden en vandslange på 10 cm. Vi forsætter ca. 20 m. og så knækker det af igen mod venstre i 45 gr. Og går så lige ud, ca. 300 m. og ude for enden af sporet er så den sidste genstand 10 cm. snor.

Her blev der trukket 5 poin for manglende genstand og 5 point for tilrettevisning, samt 0,2 p fordi hunden flakker en smule. Så i alt midster jeg 10,2 på spor.

Da jeg var den første på spor, var jeg heldig, det var tørvejr.

Lydighedsøvelser:
Fri ved fod: Flere skævtsidninger fradrag på --- 0,10 point

Apportering: Apporteringsgenstanden en gummistøvle. --- OK --- 0,0

Halsgivning: OK --- 0,0

Spring: Afslutter lidt skævt --- 0,2 point

Afdækning: Hund rejser sig efter 90 sek. (skal ligge i 3 min.) --- 5,0 point

Fri ved cykel: Flot --- 0,0

Gerningssted: (felt) hunden finder alle 6 genstande --- 0,0

Spor: se omtale oven over.

Rundering: finder ikke den første genstand, svag hals, lidt løs bevogtning, --- 21,10 = 22 point

Anholdelseopgave: OK – 0,0

Stop af stokkebevæbnet fig,: Stop: Tyndt bid, meget tyggeri --- 1,2
Indtransport: hund lidt langt fremme --- 1,2
Flugttorsøg: OK --- 0,0
I alt trukke i Stop af stokkebevæbnet: 2,4 point

Jeg startede med 230 point men smidder 40,8 og slutter med 189,2 point og bliver nr. 9 ud af 12 hunden.

Vejeret var ikke direkte med os, så var det solskin og så var det regnevejr, og det blæste en pilikan ud på spor og felter

Men det har været en rigtig god dag under alle omstændigheder, nu er jeg spænt på hvad nr. jeg bliver på landspland. Da er ca. 70 patruljehunde, og der er kun pladser til 12 hunden til DM.

Men de pladser er allerede optager, dem kommer jeg ikke i nærheden af.
Men en god og dejlig hund som jeg har med hjem, og så er den træt, det er ikke til at forstå…


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Resultatet fra dagens DM-udtagelse.
  • #1   7. sep 2009 Jeg endte på 217,0 men ved endnu ikke om jeg kommer med....

  • #2   7. sep 2009 Winther
    Tillykke med det flotte resultat

    her er resultatet fra udtagelsen patrulje i nyk.F.

    Jytte Vognsvend Vordingborg Pri-Wat Ozzy 223
    Kjeld Kofoed Maribo Hedegårds Jalte 221,8
    Uffe Hansen Nykøbing Thonara Apollo 219,3
    Jørn Gondek Nykøbing Hedegaards Lupo 214,6
    Thomas Christensen Nykøbing Hedegaards Immer 213,6
    Svend-Erik Hansen Maribo Hedegaards Imo 201,1
    Alsing Christensen Nykøbing Troldbjerg Gent 199,7
    Henrik Palaz Hansen Nakskov Tobilas Karlo 194
    Mogens Grevy Vordingborg Hulgaards Babett 189,2
    Curt Cranø Nykøbing Hajen Frække 183,4
    Henrik Bruun Vordingborg Mai Tuk Gismo 181,2
    Neth W. Larsen Nykøbing Treernst Bjanka 142,5


  • #4   7. sep 2009 Men ellers kommer jeg nok med som figurant, men ville da meget hellere med som hundefører...

  • #6   8. sep 2009 Som det ser ud nu kommer jeg med som hundefører, skulle ligge som nr 10 på landsplan i patruljeklassen og der skal 12 civile med, de sidste 12 pladser er øremærket til politiet. Men får endelig besked i morgen.

    Desværre er PHs program ikke så publikumsvenlig, men når det er DM så vil lydighed og mindst den ene af stoppene være så det kan ses af publikum


Kommentér på:
Resultatet fra dagens DM-udtagelse.

Annonce