Læderhalsbånd, vedligeholdelse ? Læderhalsbånd, vedligeholdelse ?
Hejsa :o)
Jeg har lige et spørgsmål ang. vedligeholdelse af hundenes læderhalsbånd. Mine hunde bader jo rigtig meget året rundt og deres halsbånd kommer hurtigt til at lugte af klam gnu (sure hånklæder ;o). Er det helt umuligt at holde den lugt fra døren ? Hvordan plejer i jeres læderhalsbånd ? Eller skal jeg simpelthen gi' mig og købe nogen i nylon igen,,,øv øv
jul 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 95 Svar: 2.496
jun 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 14 Svar: 96
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.948
Jeg ville altid pudse en enkelt gang inden nye halsbånd tages i brug
nov 2008
Følgere: 18 Hunde: 5 Emner: 214 Svar: 1.204
halsbånd bliver jo også brugt af hunden i sol og varme, du skal bare huske at give fedt bagefter, hvis det ikke tørres kommer det med tiden til at stinke og der går mug i det og det kan ikke fjernes..
jan 2008
Følger: 16 Følgere: 16 Hunde: 6 Emner: 53 Svar: 1.883
Har prøvet at lægge dem i blød i sæbespåner, og det tog også lugten, men jeg vidste ikke hvad jeg skulle smøre dem ind i efterfølgende, så nu lugter de altså igen !
Her til aften har jeg haft dem i et brun sæbe bad, for at få renset dem helt igennem, er ved at tørre dem nu. Så tror jeg lige jeg smutter i Farmland i morgen, der har de en rideudstyrsafd. :o)
Er bare så glad for at der er håb for at beholde deres lækre halsbånd,,for de skal ihvertfald ikke undvære deres badeture ;o)
jan 2008
Ej kan der virkelig gå mug i dem ? Jeg ved da vist alt for lidt om læder,,hi hi,,men har altså også lagt dem på radiatoren lige nu. Fik en ide om at det er fordi de tørrer for langsomt at det går galt med lugten,,,lissom hvis et vådt håndklæde bare for lov at ligge,,,adddrr
jan 2008
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.948
Så lad det tørre indenfor ved alm stuetemp. gør det rent (evt med lædersæbe, men ikke for meget vand), lad det igen tørre (tager kun nogen få minutter), og så på med et jævnt lag læderfedt.
Når det er tørt at halsbåndet igen klar til brug
jan 2008
Mange tak for hjælpen allesammen :o)
nov 2008
jeg har lige kørt en sadel på losseren fordi den var fugtig og ikke kunne tørre ordentligt igennem - over flere gange.
den stank som et ondt år.
jan 2008
,,og det er bare så klamt som lugten smutter direkte i hundenes pels. Var ved vesterhavet i weekenden og der kom vi forbi en stor ferskvandssø,,så af med halsbåndene og i med hundene :o) Nu dufter hundene godt igen, men de fik lov til at gå resten af vejen hjem uden halsbånd.
I dag fik de alle mulige halsbånd på som jeg havde til at ligge, endda et kvælerhalsbånd ! Var jo igang med at vaske deres daglige halsbånd
nov 2008
Læderhalsbånd, vedligeholdelse ?