2.494 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Læderhalsbånd, vedligeholdelse ? Læderhalsbånd, vedligeholdelse ?

Hejsa :o)
Jeg har lige et spørgsmål ang. vedligeholdelse af hundenes læderhalsbånd. Mine hunde bader jo rigtig meget året rundt og deres halsbånd kommer hurtigt til at lugte af klam gnu (sure hånklæder ;o). Er det helt umuligt at holde den lugt fra døren ? Hvordan plejer i jeres læderhalsbånd ? Eller skal jeg simpelthen gi' mig og købe nogen i nylon igen,,,øv øv

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Opsætte og skære loftlister i forskellige grader.(Kongens Lyngby) 700 kr.
  • Butiksskilt strammes 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Læderhalsbånd, vedligeholdelse ?
  • #1   7. sep 2009 Har du prøvet at rense det med noget læderrens og så give det noget læderfedt?

• #2   7. sep 2009 sædersæbe, læderfedt og læderbalsam. kan altsammen købes hos skomageren eller rideudstyrsbutikker.. smiley

• #3   7. sep 2009 En gang sadelsæber efter en tur i havvand, og af og til en gang læderfedt

Jeg ville altid pudse en enkelt gang inden nye halsbånd tages i brug

• #5   7. sep 2009 hvis det er pladder vådt ville jeg nu aligevel lade det tørre på radiatoren,
    halsbånd bliver jo også brugt af hunden i sol og varme, du skal bare huske at give fedt bagefter, hvis det ikke tørres kommer det med tiden til at stinke og der går mug i det og det kan ikke fjernes..

• #6   7. sep 2009 Tusind tak for gode råd :o) jeg skal da vist ud og shoppe lidt kan jeg høre :o)
    Har prøvet at lægge dem i blød i sæbespåner, og det tog også lugten, men jeg vidste ikke hvad jeg skulle smøre dem ind i efterfølgende, så nu lugter de altså igen !
    Her til aften har jeg haft dem i et brun sæbe bad, for at få renset dem helt igennem, er ved at tørre dem nu. Så tror jeg lige jeg smutter i Farmland i morgen, der har de en rideudstyrsafd. :o)

Er bare så glad for at der er håb for at beholde deres lækre halsbånd,,for de skal ihvertfald ikke undvære deres badeture ;o)

• #8   7. sep 2009 Rikke T. :
    Ej kan der virkelig gå mug i dem ? Jeg ved da vist alt for lidt om læder,,hi hi,,men har altså også lagt dem på radiatoren lige nu. Fik en ide om at det er fordi de tørrer for langsomt at det går galt med lugten,,,lissom hvis et vådt håndklæde bare for lov at ligge,,,adddrr

• #9   7. sep 2009 nååå,,,ups,,,går lige ud og lægger et håndklæde under dem,,så de ikke tørrer alt for hurtigt,,, Tak :o)

• #10   7. sep 2009 Ingen raditator! Det udtørrer læderet, og får det til at blive skrøbeligt/sprød. Og så knækker det altså let.

Så lad det tørre indenfor ved alm stuetemp. gør det rent (evt med lædersæbe, men ikke for meget vand), lad det igen tørre (tager kun nogen få minutter), og så på med et jævnt lag læderfedt.
    Når det er tørt at halsbåndet igen klar til brug

• #11   7. sep 2009 Michelle :o) Det bliver fremgangsmåden fremover :o)

Mange tak for hjælpen allesammen :o)

• #12   7. sep 2009 der sker ikke noget bare lig håndklæde under.
    jeg har lige kørt en sadel på losseren fordi den var fugtig og ikke kunne tørre ordentligt igennem - over flere gange.
    den stank som et ondt år.

• #13   7. sep 2009 Rikke: fyda føj,,,det er helt ubeskriveligt som sådan noget klamt læder kan stinke,,ærgeligt med din saddel,,så er det trods alt billigere at købe et nyt halsbånd ;o)
    ,,og det er bare så klamt som lugten smutter direkte i hundenes pels. Var ved vesterhavet i weekenden og der kom vi forbi en stor ferskvandssø,,så af med halsbåndene og i med hundene :o) Nu dufter hundene godt igen, men de fik lov til at gå resten af vejen hjem uden halsbånd.
    I dag fik de alle mulige halsbånd på som jeg havde til at ligge, endda et kvælerhalsbånd ! Var jo igang med at vaske deres daglige halsbånd

• #14   8. sep 2009 øv ja det var faktisk en ok kvalitets sadel, men der var bare ikke noget at gøre, mugggen voksede simpelthen inden i læderet., da jeg til sidst lagde den ud i vores i vaskerummet stank hele rummet rædselfuldt, så på losseren med en kieffer....øv

Kommentér på:
Læderhalsbånd, vedligeholdelse ?

Annonce